Menü

2006.09.14.     Hozzászólás 0

Hasznos információk az ásványi anyagokról

Cink:

Számos enzim alkotórésze és gyakran aktivátora is. Hozzájárul az immunrendszer megfelelő működéséhez. Segíti a bőr sebgyógyulási- és hámosodási folyamatait, fontos a haj növekedéséhez.

Forrás: Máj, diófélék, tengeri halak


Foszfor:

A kalciumhoz hasonlóan elősegíti a csontok és a fogak képződését. Részt vesz a fehérje-, szénhidrát- és zsíranyagcserében.

Forrás: Hal, tejtermékek, baromfihús


Jód:

Az anyagcsere szabályozásában szerepet játszó pajzsmirigyhormonok szintéziséhez szükséges.

Forrás: Tejtermékek, tengeri halak, gabonapelyhek, baromfi húsok, só.


Kalcium:

Fontos szerepe van a csontok és a fogak képződésében, valamint szilárdságuk fenntartásában. Segíti az izom- és idegrendszer megfelelő működését.

Forrás: Sajt, joghurt, tej, szardínia, fehér liszt.


Kálium:

Szükséges az idegek ingerület-átviteli folyamataihoz, az izomkontrakcióhoz és szívműködéshez. A nátriummal együtt alapvető fontosságú a szervezet ásványi anyag- és folyadék egyensúlyának fenntartásához.

Forrás: Hús, gyümölcsök, zöldségek


Klorid:

Közreműködik a víz-és elektroháztartás egyensúlyának fenntartásában. A gyomorsav alkotórésze.

Forrás: Hús, zöldségek, gyümölcsök


Króm:

Nélkülözhetetlen a szénhidrát-anyagcseréhez, hatással van a vér zsír- és koleszterinszintjének szabályozására és a sejtek cukorfelvételét elősegítő inzulinszerű anyagok működésére.

Forrás: sörélesztő, tojássárgája


Magnézium:

Fontos szerepe van a fehérjék, zsírok és szénhidrátok anyagcseréjében. Jótékony hatása van az izom- és idegrendszer, szív és keringési rendszer megfelelő működésére.

Forrás: Kenyér, tengeri halak, diófélék


Mangán:

Enzimaktiváló hatású, szerepet játszik a szénhidrát- és zsíranyagcserében. Elősegíti az egészséges csontképződést, valamint hozzájárul a normális reprodukciójához.

Forrás: gabonák, kenyér, gyümölcsök, földimogyoró, zöldségek


Molibdén:

Számos anyagcsere-enzim alkotórésze, fontos a normális növekedéshez.

Forrás: sörélesztő, tojássárgája


Szelén:

Hatékony antioxidáns, olyan enzimek alkotórésze, amelyek kivédik a szabadgyökök hatásait. Fontos a pajzsmirigyhormon-anyagcserében a jód hasznosításához. Potencianövelő.

Forrás: Hús, belsőségek, hal, gabonák.


Vas:

A vörösvérsejtekben lévő hemoglobin képződéséhez, valamint a sejtekhez történő oxigénszállításhoz szükséges. Az anyagcserében résztvevő, létfontosságú enzimek alkotórésze.

Forrás: Vese, máj, vörös húsok, gabonapelyhek, tojás, spenót


Írta: Szentgyörgyi Nikoletta

- Mozgásvilág -

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.