Menü

Összes termék a kategóriában

Mozgásvilág

Trek Émonda S5

Trek Émonda S5

Klikk a képre a galériáért!

Felszereltség

Váz Villa
Ultralight 300 Series OCLV Carbon
tapered fejcső 
Émonda carbon, E2
   
Fék Váltó
Shimano 105
patkófék
Shimano 105
Hátsó sor 11 seb (11-28)
   
Hajtómű Kerék
Shimano 105 50/34 Bontrager alloy hubs, Bontrager Tubeless Ready rims
Bontrager R1 Hard-Case Lite, 700x23c

 

Szubjektív vélemények

Tóth Gábor

Sokat nézegettem előtte interneten a kerékpárt, de az igazán fontos részletek csak élőben látszanak. Elsőre megfogott a festés minősége, ha van olyan szín, hogy gyöngyház hófehér, na akkor ez az! Élőben álomszép a kerékpár, legalábbis nekem nagyon tetszik a minimális, de ízléses megjelenésével.

Közel 20 éve versenyzem, így legelőször a súlyára voltam kíváncsi. Bontrager alumínium kiegészítőkkel érkezett a járgány, Shimano 105-ös szettel szerelve, ennek ellenére meglepően könnyű a bicaj. Miután körbejártam (brutál középrész, ANT+ vázba épített pedálfordulat mérő előkészítés) jött az első, rövidebb tesztkör. Egy konkurens márka, top versenybringáját használom, így ami először szembetűnt, az az üléspozíció, ami ég és föld. "Olyan, mintha egy kisteherautóban ülnék" - azt hiszem, ezeket a szavakat használtam. Tényleg más, mint egy versenygeometriájú bringa, de az átlagfelhasználónak, akinek fontosabb a kényelem, mint hogy 28 vagy 30 km/órás óraátlaggal teljesítsen egy bizonyos távot, a kettő közül ezt választaná.

Nem lennék vérbeli versenyző, ha nem rúgtam volna meg kicsit a pedálokat... a bringa súlya után itt jött a következő meglepetés. Egyszerűen merev :) Érzésre 8-900 wattos megindulás csak a kerekeket hozta zavarba, őszintén, a Bontrager szett a bringa gyenge pontja. A gumik ellenben nagyon tetszettek, gördülési ellenállásuk prémium kategóriás köpenyekre emlékeztetnek. Sajnos volt alkalmam kipróbálni a fékeket is, egy szabálytalankodó autós miatt egy vészfékes szituációba kerültünk. Azt hiszem kaptam volna, ha az első tesztkörön gallyra vágom az OCLV-t, de a bringa csodálatosan viselkedett, közel maximális fékerő mellett is kontrollálható maradt.

Végezetül kinek ajánlanám? Mindenkinek, aki egy minőségi, könnyű bringát szeretne. A kényelmes üléspozíciót egy hihetetlen merev váz szolgálja ki, amiben rengeteg tartalék van. Két gyors kerékkel akár a Tour de Pelso-ra is elvinném! :)

SiMoon

Még a tavalyi Ironman Budapest 70.3-on versenyeztem egy S4-es Émondával és a tapasztalatok már akkor pozitívak voltak. Az S5 festésének dizájnja egyszerű, ám annál megnyerőbbek a részletek közelről, mint a gyöngyház fényezés, vagy a szépen ívelt vonalak a fejcsőtől a támvillákig.

A váz fantasztikus merevsége komolyabb versenyzésre is alkalmassá teszi az amúgy inkább kényelmesebb geometriájú bringát. A tengelytáv elég rövid ahhoz, hogy gyors és játékos maradjon, mindemellett könnyen kézben tartható az irányítás.

A Shimano 105-ös szettel pontosan és határozottan kezelhető a sebesség, legyen szó gyorsulásról, vagy gyors megállásról. A felni gyári küllőfűzésével akadtak sajnos gondok, de miután ezt orvosoltuk, az Émonda hozta az elvárt minőséget.

Specifikációk, ár, részletek

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.