Menü

2005.10.04.     Hozzászólás 0

Túra a magyar-szlovák határon innen és túl

Egy bécsi AUDAX rendszerben szervezett 300 km-es teljesítménytúrára készülvén április közepén utolsó előttinek gondolt edzőtúránkat, kilométergyűjtési céllal sík terepre terveztük. Ezzel a kerekezéssel egyúttal a június 18-i, Gruppetto szervezésű egy napos Bécs - Budapest 300 km-es kerékpártúra eddig ismeretlen szlovák útvonalát is bejárhattuk.

Vonatozás után Győrben ültünk kerékpárnyeregbe. A Szigetköz felé vezető úton egymást érték a hibák, így örömmel tértünk be az utolsó házak közt a kerékpárútra. A Szigetköz gyönyörű arcát mutatta számunkra: kedves falvak, zöldellni kezdő fák, virágok, itt-ott patakok, holtág, Duna-ág. A kerékpárút jó minőségű, de kissé keskeny - két személyes - volt, a falvak környékén - járdára felvezetés, vagy éles kanyarok, Forma 1-es szakszóval lassítók miatt - célszerűbb volt óvatosabban pedálozni. A kerékpárút Mosonmagyaróvár mellett, Dunaszigeten ért véget, innen már csak az Eurovelo táblákra futotta (?)
Szlovákiába átérve 5 km-t kellett csak hajtanunk a mellesleg jó minőségű kocsiúton, hogy feltűnjön, hogy tőlünk 100m-re a Duna-gát tele van kerekesekkel, görkorisokkal. Hamar megértettük miért: a töltésen tökéletes minőségű és minimum 3 kerékpáros szélességű aszfaltút, kerékpárút vezetett. El is lepték a mozgást keresők; ráadásul hibátlan felülete miatt még 30 km/ó-s tempóval is lehetett haladni. Nemsokára egy kis vizes árok túloldalán másik, csak a kerekeseknek kijelölt utat vettünk észre. Az első hídhoz érve graffitisek által nem bántott 3 nyelvű kerékpártábla és térkép adott információt, merre haladhatunk tovább.
A híd mellett a kerekeseknek külön kis hidat építettek. Bár egyszer ugyan sikerült eltévednünk, amint megtaláltuk a Duna északi partján a kerékpárutat. Amint eltűnt a folyót eltakaró fasor, a gát füves - és nem gazos - oldalában álltunk meg csomagjainkból falatozni. Talán csak a padok hiányoztak; nem messze Ausztriában valószínűleg még azok sem.
A nagy nyüzsgés, a kerekesek és görkorisok messze látható sora kb. 10-15 km után ritkult meg. Idővel a füves, fás, ligetes részt jobbról már betonos, aszfaltos gátszél váltotta; közvetlen a mesterséges Duna-csatorna mellett küzdöttünk a széllel. Vendéglátóegység ugyan nem akadt, ahhoz a közeli falvakba kellett volna letérni. A szél elől "menekülve" meg is tettük, majd a Győrbe tartó főút kereszteződésénél tértünk vissza a Duna-gátra. Komárom felé még 15 km-t pedálozhattunk a töltésen, ám a kerékpárbarát környék azzal nem ért véget, hiszen Szlovákiában az utakon sem kell félni bringanyeregben ülve. Túránkat - Győrtől számolva - szinte kereken 200 km után Komáromban fejeztük be.
A bringabarát és sík vidék, valamint szép táj miatt akár rövidebb (Győrtől Pozsonyon át Győrig kb. 160 km), akár hosszabb túrákra ideális környéket fedeztünk fel. Bátran ajánlom mindenkinek!
Forrás: www.gyorgyigabor.hu

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.