Menü

2006.08.31.     Hozzászólás 0

Mozgás áldott állapotban II. rész

Ha az orvos engedélyezte a mozgást a következőket lehet végezni:
Terhestorna, vízi terhestorna, kirándulás, úszás, callenetics, jóga, laza tollaslabdázás, asztalitenisz.

A bemelegítésről ebben az állapotban sem szabad megfeledkezni. A bőséges folyadékfogyasztás elengedhetetlen. A várandós kismama nem tud olyan intenzíven mozogni, mint korábban, a rendszeresség a lényeg ebben az állapotban.



A rosszullétek befolyásolhatják a sportot is, de ennek függvényében a terhesség első harmadában ideális öt alkalommal  20-30 percet mozogni azoknak, akik a babavárás előtt is aktívabbak voltak. Akik kevésbé azoknak hetente 3-4 alkalommal.


A második harmadban már az intenzitást csökkenteni kell. Az ugrálással járó sportokat ekkor már el kell hagyni teljesen.


A negyedik hónap után a gravitációs középpont máshova kerül, így könnyen elvesztheti egyensúlyérzékét a mama.


Azonnal abba kell hagyni a mozgást, ha vérzés lép fel, megkeményedik a has, fullad, vagy szédül, görcsök, fájdalmak esetén!


A következő részben néhány gyakorlatot is ajánlunk.


Szerző: Szentgyörgyi Nikoletta


- Mozgásvilág -

 

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.