Menü

sportág: KERÉKPÁR    táv: 31 km    szintemelkedés: 600 m    szintidő: 3 óra     nehézség: Könnyű

Montizás Bovec környékén

Szlovénia észak-nyugati részén található Bovec, a híres Soča-völgy 'outdoor fővárosa'. A vizi sportokon kívül több nagyszerű mountainbike útvonal is található ebben a régióban. Ez az útvonal végigkalauzol a főbb természeti és kulturális látnivalókon Bovec környékén. Ne rohanj sehova, találj egy nyugodt helyet a Soča vagy a Koritnica folyó partján, mártsd bele a lábad a hűvös vízbe, gyönyörködj a csodálatos hegyekben és ússz a Virje vízesés smaragdzöld vizű természetes medencéjében. A különösebben nem megerőltető túrának vannak komolyabb részei, ezért mountainbike használata ajánlott. A túra körtúra, ezért több variációban is megjárhatod, akár hosszíthatsz vagy éppen rövidíthetsz rajta.

Montizás Bovec környékén (fotó: (c) www.slotrips.si)

Kiinduló pont: kezdd a túrát Bovec központjában, a Merkator szupermarket parkolójában hagyhatod a kocsidat.

Útvonal:
Ez a túra kombinálja a boveci turista térkép 1-2 és 3-as útvonalát. A térképet meg tudod venni az turisztikai hivatalnál Bovecben.

Bovec központjából haladj felfelé a templom irányába, kövesd a táblát Kaninska vas felé, és fordulj jobbra közvetlenül a templom előtt. Hamarosan elérsz egy földútig, amely a Rombon hegy déli lábánál visz keresztül, a Kluže erőd felé. Több út is lesz majd keresztben, de te csak maradj az eredeti útirányban és kövesd a jelzéseket: B4b vagy Kluže vagy Sv. Lenart irányába. Folytasd az utat tovább egyenesen és egyszer csak eléred a Bovec-Kluže közti főutat, itt fordulj balra az aszfalt úton és máris megérkezel a Kluže erődhöz, magasan a Koritnica folyó mély szurdoka felett.

Nézd meg az erődöt és less bele a Koritnica 60 m mély szurdokába, majd közvetlenül egy híd után folytasd az utat a Bavšica völgy felé. Néhány 100 m után fordulj jobbra egy földútra, kövesd a jeleket Bovec irányába és lejtőzz egyet a gyönyörű Šumnik patak felé. Tekerj át egy kicsi hídon és folytasd az utat jobbra, ahol a 'mászás' kezdődik. Az elején kicsit tolnod kell a bicót, majd tekerj óvatosan, mivel gyalogos túrázókkal is találkozhatsz az ösvényen. Amikor kiértél az erdőből, fordulj balra, az emelkedő földútra a Kal-Koritnica falu felé. Egy mesés hegyi úton tekerhetsz egyenesen a faluba, ahonnan a Bovec-Trenta főút felé gurulsz tovább. Keresztezd az aszfalt utat, majd kanyarodj jobbra és folytasd az utat egy füves földúton a mezőn át a Soča folyó felé. Kövesd a B5-ös jelzést, majd gurulj tovább egy ösvényen és a Soča fölötti gyalogos hídon át (itt is ügyelj a gyalogosokra).

Miután átértél a túlpartra itt is kell gyalogolnod néhány métert, mássz fel az aszfalt útra, ahonnan majd jobbra, Čezsoča felé folytatod tovább az utat. A túra könnyebb része itt kezdődik. Sík aszfalt út visz egyenesen Čezsoča faluig, ahonnan egy kicsit forgalmasabb úton haladsz tovább a Soča bal partján. Kb. 4 km-rel később eléred a következő falut (Log Čezsoški), ahol ismét keresztezed a Soča-t. Innen haladj tovább jobbra a főúton Bovec irányába. Néhány 100 m-rel később elérkezel egy hídhoz, ami keresztezi a Boka patakot, gyönyörű panorámával a Boka vízesésre.

Kövesd az utat tovább Bovec felé jó 2 km-en keresztül, majd a Bovec Golf Klubnál fordulj balra. Itt visszatérsz a földútra, tekerj tovább a Golf Klub mellett, majd a következő csomópontnál kanyarodj balra, Plužna irányába. Nemsokkal később egy újabb elágazáshoz érkezel: a bal nagyon meredek és közvetlenül egy mesterséges tóhoz visz (a Gljun patak forrásához közel), a jobb oldali út Plužna falu felé visz. A faluból könnyebben eljutsz a Gljun patak forrásához és a Virje vízeséshez, ahol jó idő esetén megmártózhatsz a kristálytiszta vízben! Plužna-tól kelet felé egy kisebb aszfalt mászással, majd egy gyors lejtővel visszajutsz Bovec központjába.

Amennyiben gyalogos túrázóval találkozol az ösvények bármelyikén, engedd el őket és egy udvarias köszöntéssel üdvözöld őket, így mindenkinek jobb napja lesz! :)

A Soča völgye
A Soča völgye (fotó: (c) www.slotrips.si)

Legmagasabb pont:
A Bovec feletti mező: kb. 600 m

A túra hossza időben és távban:
Bovec - Kluže - Čezsoča: 2 óra (16 km)
Čezsoča - Plužna - Bovec: 1 óra (15 km)
Összesen: 3 óra, 31 km

Az ösvény típusa:
52% aszfalt (16 km)
40% földút (12.5 km)
8% singletrail (2.5 km)

Szintrajz
(szintrajz forrás: (c) www.slotrips.si)

Kerékpározás közben saját testi épségéért minden bringás maga felel! Esetleges sérülésért, balesetért felelősséget nem vállalunk.

Bővebb információ:

Logó

A túraleírás és a képek a www.slotrips.si jóvoltából állnak rendelkezésünkre.

Összesítés

A Montizás Bovec környékén hossza 31 km, az útvonal szintemelkedése 600 méter, szintideje 3 óra, nehézsége könnyű. Az útvonal Szlovénia területén található.