Menü

2009.12.17.     Hozzászólás 2

Reccece

Biciklizés Csepelen

Múlt héten Csepelre kellett mennem forgatni, egy óra késéssel indultam. Sebaj, bicóval pikk-pakk ott vagyok.

Múlt héten Csepelre kellett mennem forgatni. Egy kezemen meg tudom számolni, eddig hányszor jártam a környéken. Eleve egy óra késéssel indultam. Sebaj - mondtam magamban -, bicóval pikk-pakk ott vagyok. És ebben az egyben nem is tévedtem nagyot.

 

Egy olyan közlekedési analfabétának, mint én nem elég egyszerűen elmagyarázni az útvonalat. Térkép? Na az se segít. Nekem nem. Nem tehetek róla; még minden „nagyobb utazás” komoly felkészüléssel jár. Néha én is úgy gondolom, rólam az Isten sem mondaná meg, hogy 22 éve Pesten élek.

 

Szóval Csepelig elmehetsz -ugye- hévvel. Kipróbáltam: szörnyű. Van a biciklitároló rész. Na de oda hogyan kell betenni a biciklit? Ha az ülésekkel párhuzamosan teszem, akkor a leülni vágyó utasokat zavarom, ha merőlegesen, akkor meg a felszállókat. Tehát halott dolog az egész.

Persze a HÉV-en se kíméltek az érdeklődők:
- „Te, mennyi egy ilyen bringa?"- tette fel a kérdést egy utas.
- Mondom neki: „ Eléggé drága.”
- Persze, hogy ennyivel nem érte be. „ Na de mennyi?" - kérdezi.
- Rávágtam: „ Körülbelül 400 ezer forint.”
- "Mi? 400 ezer? Abból már autót lehet venni, miért nem autót veszel?”- na most erre mit lehet válaszolni? Meg minek?

 

80425-csepel_bringaut_01.jpg

 

Az érdekes, de már megszokott beszélgetés után szálltam le a Szabadkikötő megállónál és vágtam neki az útnak. Nagyon eltévedni nem lehet, ha az ember követi a síneket. Bicikliút nincs, de elég kényelmesen és jól lehet közlekedni, így nem panaszkodhatok. Mikor aztán a végállomásra értem tudatosult bennem, hogy tök jó, baromi ügyes vagyok, de mégis hova kell mennem?! Mert amint mendegéltem azon az útvonalon, amin elvileg haladnom kellett, utcatábla csak igen-igen ritkán volt. Azt hittem káprázik a szemem, de hiába kerestem jelzőtáblát. Az itteniek meg biztos tudják, mi merre van. Nekem a kertvárosba kellett mennem, elég mókásan találtam oda, szinte megkerültem az egészet és sikerült a jó kis hepehupás-lejtős úton visszajönnöm, ami viszont baromi jó volt, mert volt, ami elterelje a figyelmem.

 

80425-csepel_bringaut_02.jpg

 

A munkám végeztével magabiztosan indultam el visszafele, ám rájöttem, hogy megint nem jó irányba haladok. Viszont, találtam egy bicikliutat – talán a Kossuth utca. Rögtön előkaptam a fényképezőgépet és elkezdtem lecsekkolni. Szóval ott kezdem, hogy nincs rajta bicikli felfestés. Két sávos és szépen le van takarítva, ami nagyon jó, hiszen aznapi szakadó eső és a sár ellenére is elég jól járható volt. Egy zebra után aztán az út folytatódik: egyik oldalról járda, a másikról oszlopok szegélyezik, ami nekem nagyon tetszett. De minden jó véget ér egyszer, hát a bicikliút is elfogyott, így mehettem vissza az úttestre, ami aztán hazavezetett...

Olvass többet a témáról: kerékpárút, bringaút, cube

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Emmanuel Goldstein 2009.12.27.   10:22

    Emmanuel Goldstein

    hát ez egy jó cikk volt... sok minden nem derült ki belőle :( a HÉV biciklis részlege meg szerintem jól működik. persze mindent lehet fikázni....

    válasz erre...

  • Nati 2009.12.18.   08:59

    Nati

    Elnézést, de ezzel most mit akart leírni a cikk írója? Hogy minden rossz, amit nem neki találtak ki (a HÉV, az út, a táblák, minden - ja, nem, a bringaút, amin nincs felfestés, az jó volt) vagy hogy mennyire nem tud tájékozódni? De akkor ez meg nem a környezete hibája.. Tény, hogy vannak hiányosságok a tájékozódást segítő ill. a közlekedési eszközökben, de szerintem ez nem ide való; talán egy blogba..

    válasz erre...