Túra a Schneealmon Túra

A Túra a Schneealmon Túra hossza 18 Km. Az útvonal szintemelkedése 1046 m, szintideje 5 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Ausztria területén található.

Akik egy könnyed, ám látványban annál csodálatosabb túraútvonalra vágynak, ne is menjenek tovább, a Schneealmon található ösvény nekik lett kitalálva. Az 1700-1800 m magasságban haladó túraút mindenki számára teljesíthető, főleg a Michlbauerhütte és Lurgbauerhütte közé eső rész, amely szinte csak pár száz méter szintet emelkedik. A dús alpesi legelők és környező hegyek látványa rabul ejti a túrázót, a hüttékben kapható finom falatoknak pedig kár is ellenállni, a klasszikus osztrák hegyi ételek mind megtalálhatóak az étlapon.

A távolban feltűnik a Michlbauer hütte (magasság 1745 m) ForrĂĄs: www.mozgasvilag.hu
A távolban feltűnik a Michlbauerhütte (magasság 1745 m)

1. A Schneealmot legegyszerűbben Neuberg an der Mürzből kivezető útról érhetjük el, az Urani természetes fürdőtótól a hegynek fel kanyarodva. A szerpentines hegyi út egyszer csak a Michlbauer parasztgazdasághoz ér, ahol egy sorompóval találjuk magunkat szemben. A gazdaságot fenntartó család magára vállalta a felső út karbantartását, ezért 5 Euró útdíj ellenében haladhatunk innen tovább.

2. Újabb cikk-cakkos szerpentines út következik, mígnem elérjük a felső parkolót. Itt egy újabb sorompó állja utunkat, de itt már autóval nem tudunk tovább menni, tehát gyalogosan indulunk felfelé, a irányába, amely innen kb. 2,6 km-re található.

3. A hütte az útról már messziről észrevehető, ugyanis az épületegyüttes szinte az alpesi mező közepén áll. Így már nincs is más dolgunk, mint célba venni és igény esetén némi finomsággal feltöltekezni az út hátralévő részére. Az ide érkező gyerekek számára a vendéglátók nyuszikkal, tyúkokkal és egy mini játszótérrel kedveskednek. A hüttében egyébként meg is szállhatunk, kétágyas szobák és egy több fekhelyes láger is a vendégek rendelkezésére áll.

Ahogy feljebb érünk, úgy nyílik ki a táj ForrĂĄs: www.mozgasvilag.hu
Ahogy feljebb érünk, úgy nyílik ki a táj

4. A hüttétől egyenesen átvágunk a mezőn, hogy a Lurgbauerhüttéhez vezető útra lépjünk. - Mielőtt továbbindulnánk és van hozzá kedvünk, a Michlbauerhütte felett található Windberg csúcsra is felmászhatunk, amely már igazán nem nagy távolság (kb. 750 m). - Utunkat tehát ezen a fehér murvás úton folytatjuk és minthogy a Lurgbauerhüttéig le sem kell térnünk róla, így bátran gyöngyörködhetünk a fennsík és a környező hegyek szépségében. Az út látványosan kanyarog a szemünk előtt a fennsíkon, az elképesztően zöld alpesi füvön itt-ott csoportosan legelésző tehenekbe botlunk, illetve egy-egy kitettebb részen már távolabbra is elláthatunk a szomszédos hegycsúcsok irányába is.

5. A Michlbauerhüttétől számítva egy kb. 3,7 km könnyű gyaloglást követően megérkezünk a Lurgbauerhüttéhez, ahol a gazdasszony házi készítésű sajtkóstolóval vár bennünket. Érdemes megkóstolni a csak 2-3 napos friss fűszeres és könnyű bio-sajtokat, össze sem lehet hasonlítani azzal az ízzel és minőséggel, amit eddig megszoktunk. Akinek még mindig van kedve csúcsot mászni, a hütte felett kb. 500 m-re található dombról igen messze ellátni, ugyanis ez itt a környék legmagasabb pontja. Mindenképp megéri ide felmenni, mivel a hegyek elképesztően szép vonulatai tárulnak a szemünk elé, mélyen lent pedig a köztük megbúvó keskeny völgyek mutatkoznak meg.

A látvány magáért beszél.. ForrĂĄs: www.mozgasvilag.hu