Tátralomnicról a Kő-pataki-tóhoz Túra

A Tátralomnicról a Kő-pataki-tóhoz Túra hossza 5 Km. Az útvonal szintemelkedése 905 m, szintideje 2 Óra 45 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovákia területén található.

Indulási hely: Tátralomnic (Tatranská Lomnica, 850 m, 49.165018°, 20.279831°)

Érkezési hely: Kő-pataki-tó (Skalnaté pleso, 1751 m, 49.187761°, 20.232259°)

Időkalkulátor: Tátralomnic – Start (Štart, 1157 m, 1 ó 15 p) – Kő-pataki-tó (Skalnaté pleso, 1751 m, 1 ó 30 p).

Összesen: 2 ó 45 p. Vissza: 2 ó 15 p.

Itiner

Tátralomnicon a villamos vasút állomásától a szállodák és panziók közötti parkban a kék jelzésen indulunk észak felé. Keresztezzük a Tátra körutat, majd a Hotel Morava alatti tisztás bal szélén vezető ösvényen megyünk tovább a Kő-pataki-tóhoz (Skalnaté pleso, 1751 m) közlekedő kabinos felvonó alsó állomásáig. A kabinos felvonó pályájának jobb oldalán felfelé kanyargó, szilárd burkolatú széles erdei úton emelkedünk egyre feljebb a szélviharok által megtépázott erdős területen. Az aszfaltozott út egyik hosszú jobb kanyarulatánál elhagyjuk a balra elágazó kék jelzést, és rövid átkötés után rátérünk az egykori nagykabinos felvonó nyomvonalán a Grand Hotel Praha épületétől ide érkező zöld jelzésre. Az út innen már szinte egyenesen emelkedik felfelé a felvonó Start nevű átszállóállomásának az épületéhez (1157 m). Innen egy darabig a sípálya jobb oldalán, majd a törpefenyők sávjába megérkezve nagyjából a sípályával párhuzamosan, széles kanyarokkal meredeken emelkedünk felfelé. A sípálya építési munkái miatt fokozottan figyelni kell a jelzést, amely a sípálya jobb oldalán halad, majd felső részén nagy ívben a Kő-pataki menedékház (Skalnatá chata, 1732 m) alá kanyarodik, végül a Kő-pataki-tó (Skalnaté pleso, 1751 m) mellett ér véget.