Normafa - Rétesházas túra

A Normafa - Rétesházas túra hossza 5 Km. Az útvonal szintemelkedése 190 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

A Rétesháztól (Normafától) indulunk a legalsó útvonalon, amit kék karikával jeleznek. Enyhe lejtésű út helyenként még van lehetőség átvágni a párhuzamosan, feljebb haladó utakra. Jellemzően jobbra is és balra is fák tarkítják az utat, időnként jobbra ritkul a növényzet, látni engedve a páratlan panorámát.

Az útvonal a XII. kerület Hegyvidék Önkormányzat támogatásával készült!

A jellegzetes száraz fás tisztás (02_11) után ismét sűrű fás szakasz következik, ahol hamarosan elérkezünk egy vastag törzsű fánál lévő kereszteződéshez (02_13). Itt élesen jobbra haladunk a zöld jelzésen.

Követjük a zöld jelzést, mígnem elérkezünk egy aszfaltúthoz (02_17), amin keresztül halad a mi útunk is. Itt tehetünk egy kitérőt a Kossuth Emlékműhöz (02_18), ami meglepő módon nem az út felé néz, hanem az alatta lévő kis gyalogútra. Az utunk továbbra is a zöld jelzésen vezet lefelé, ami mentén hamarosan elérkezünk egy lakatlan faházhoz (02_22). Mellette rozsdás, de működő kúttal.

A jelzésen haladva családi házas övezet széléhez érkezünk, itt haladjunk a zöld jelzésen tovább a kerítések mellett (02_29). Helyenként ugató kutyák is lehetnek a kerítéseken belül, de amelyik kutya ugat...

Normafa

Ha elfogyott a kerítések melletti út, egy túrista-táblás kereszteződéshez (02_33) érkezünk, ahol balra haladunk tovább Budakeszi irányába, rövid szakaszon aszfaltúton. Az éles kanyarnál egy sorompó (02_36) mellett ismét rátérhetünk a turistaútra. Nem sokkal később kereszteződéshez érkezünk, ahol a meredek, lépcsős útra kell rálépnünk, zöld háromszög jelzésen (02_38). Meglehetősen meredek az út. A lépcsők végén jobbra kanyarodunk és nemsokára megérkezünk a Tündér-sziklához (02_42). Itt nagyon óvatosan kell közlekedni, mert az esőzések, illetve a kerékpárosok miatt meglehetősen rossz minőségű az út (02_43), különösen, a sziklától tovább haladva felfelé.

Egy betonúthoz érkezünk (02_54), ahol a zöld háromszög jelzésről letérve, balra vesszük az irányt az erdei úton, majdhogynem párhuzamosan a betonúttal. Nem sokkal később egy V-alakú elágazáshoz érkezünk (02_56), ennél jobbra tartsunk. A következő kereszteződésnél szemben egy lerobbant öreg házhoz jutnánk, de mi ott jobbra fel haladjunk. Innentől kezdve meglehetősen vadregényessé válik az út, jellemzően egy keréknyi nyomvonal lesz mindössze (02_58). A meredek emelkedőn felcaplatva egy mini tisztáshoz érünk, tűzrakóval, padokkal és gyönyörű kilátással. Egy betonút (02_60) is halad itt, amin balra srégen haladva megtaláljuk a kis vadregényes út folytatását (02_62). Ne ijesszen meg senkit a halvány nyomvonal, jó helyen járunk. Az ember nem is hinné, de egy szemeteskuka (02_65) is képes megnyugvást okozni, hiszen ez jelzi számunkra, hogy valóban turistaúton járunk. Kis felfelé gyaloglás után egy medencében találjuk magunkat, aminek a jobb felső sarkában egy keményebb emelkedő (02_66) vár ránk.

Az emelkedő végén kilyukadunk az Örökerdő Tanösvénynél. Ezen jobbra indulunk el, aztán végig balra tartva rövidesen megérkezünk a Libegőhöz. A Libegővel szemben a játszótér bal oldalán egy térképtábla áll, ami mellett a karika jelzésű úton már csak egy könnyed vízszintes sétát kell tennünk a kiindulási és egyben befejező útvonalpontig, de akár közben meg is pihenhetünk az Anna-réten.