Budaörsi Kő-hegy és Odvas-hegy körtúra Túra

A Budaörsi Kő-hegy és Odvas-hegy körtúra Túra hossza 4 Km. Az útvonal szintemelkedése 250 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Aki járt már az M1-es és M7-es autópályák közös, Budapestről kivezető szakaszán, bizonyára felfigyelt a Budaörs fölé magasodó kopár hegyekre, amik földrajzi értelemben véve valójában csak dombok, ám annyira markánsan kiemelkednek környezetükből, hogy mindenképp magukra vonzzák az arra utazó tekintetét.

Amikor van egy kis szabadidőnk, feltétlenül megéri tenni egy kitérőt, hiszen számos túraútvonal szeli át ezeket a dombokat, és közülük mindenki talál kedvére való hosszúságút és nehézségűt. A sok opcióból az alábbiakban egy könnyű, családok számára is ideális útvonalat mutatunk be. Mivel ennek egy jó része a városban, vagy annak közvetlen környezetében halad, a kisgyermekesek is bátran elindulhatnak rajta, mert bármikor megszakíthatják az utat, ha esetleg a lurkók hamar elfáradnának.

Itiner

1. A nagyon hangulatos Szikla Falatozó lesz utunk kiinduló- és végpontja is egyben. A túra után itt visszapótolhatjuk az elégetett kalóriákat, de arra érdemes figyelni, hogy jó időben és hétvégén általában nehéz üres helyet találni, így aki biztosra akar menni, foglaljon előre asztalt. Az étteremtől elindulva a Kisfaludy utcán jobbra kell fordulnunk, majd alig 20-30 méter után balra, a Kőláb utcába térünk be.

2. Hamarosan ismételten balra fordulunk, ezúttal a Kőszikla utcába. Egészen a 9-es és 10-es számú házak között található kis sikátorig ezen haladunk, majd ide betérve egy korláttal ellátott lépcsőn tudunk felkapaszkodni a Kő-hegyen elhelyezkedő Szeplőtelen Fogantatás kápolnához. Már innen is gyönyörű kilátás tárul elénk az alattunk fekvő Budaörsre, de megéri bejárni a hegy magasabb pontjait is, ahonnan az Odvas-hegyet is megcsodálhatjuk.

Kő-hegy - Odvas-hegy körtúra Forrás: VT Gergő
Kápolna a Kő-hegyen
Kép forrása: VT Gergő

3. A kápolnával szembe állva jobbra, keleti-északkeleti irányba indulunk tovább és kis emelkedőt követően az ösvény a sziklák között az egyre keskenyedő gerincen vezet lefelé, majd a Felsősor utca és a Víztorony utca sarkánál ér vissza a városba, ahol mi balra fordulunk.

4. A Víztorony utcán egészen addig gyalogolunk, míg a piros sáv jelzést el nem érjük. Ezen jobbra fordulva a Gida, majd a Budakeszi utcát követjük. Egy idő után ritkulni kezdenek a házak, majd a műút élesen balra fordul, mi azonban a jelzést követve egy kis ösvényen folytatjuk tovább egyenesen utunkat.

5. 30-40 méter után balra, egy kissé benőtt ösvényre fordulunk és megkezdjük a kapaszkodást a meredek oldalú Odvas-hegyre. A lassú haladás közben bőven lesz időnk a kilátásban gyönyörködni. A csúcs környékén kedvező időjárás esetén siklóernyősökkel is találkozhatunk, akik kedvelt kiindulópontja a hegytető.

Kő-hegy - Odvas-hegy körtúra Forrás: VT Gergő
Budaörs és Gazdagrét az Odvas-hegyről
Kép forrása: VT Gergő

A csúcs után egy hosszabb lejtmenetet követően a gerincen „hullámvasutazunk” tovább, míg el nem érjük az Odvas-hegy utcát, amin balra fordulunk, ám rövidesen el is hagyjuk, mert ismét balra, a Hegyalja utcába térünk, ahol kis emelkedőt követően újabb szemszögből csodálhatjuk a várost. Egészen végigmegyünk az impozáns családi házakkal tarkított utcán, míg bele nem futunk a Budakeszi utcába. Itt jobbra fordulunk és nagyjából 100 méterrel a cél előtt a Máriavölgy utcai játszótéren a gyerekek levezethetik felesleges energiáikat (persze, ha maradt még nekik).

7. Innen már csak egy kőhajításnyira található végállomásunk, a Szikla Falatozó.