A Murowaniec menedékháztól a Fekete-fali-csorbába Túra

Az A Murowaniec menedékháztól a Fekete-fali-csorbába Túra hossza 4 Km. Az útvonal szintemelkedése 745 m, szintideje 2 Óra 45 Perc, Az útvonal Lengyelország területén található.

Indulási hely: Murowaniec menedékház (Schronisko Murowaniec, 1500 m, 49.243696°, 20.007190°)

Érkezési hely és legmagasabb pont: Fekete-fali-csorba (Przełęcz nad Buczynowa Dolinka, 2225 m, 49.220600°, 20.034007°)

Időkalkulátor a Fekete-fali-csorbába: Murowaniec mh – Gąsienica-Fekete-tó (Czarny Staw Gąsienicowy, 1620 m, 30 p) – Fekete-fali-csorba (2 ó 15 p).

Összesen: 2 ó 45 p. Vissza: 2 ó 15 p.

Itiner

1. A Murowaniec menedékháztól a Gąsienica-Fagyott-tóhoz (Zmarzły Staw Gąsienicowy, 1787 m) vezető kék jelzésből még a tó előtt balra elágazik a sárga (1740 m), majd pár perc múlva, immár ebből, ismét balra a zöld jelzés (1852 m).

2. A zöld a Zerge-völgyecske (Dolinka Kozia) torkolatában (1936 m) további két ágra nyílik szét. Az egyenesen tovább, a velünk éppen szemben látható Kulczyński-szakadék (Żleb Kulczyńskiego) irányába induló fekete jelzésű turistaút a füves völgyfenéken át közelíti meg a sziklafalat. A fal alatti törmeléklejtőn keresztül érjük el a szakadék alsó küszöbét, melyen eleinte jobbra traverzálva, majd immár láncok segítségével rézsút balra felfelé jutunk el a szakadék kiszélesedő, sziklás medrébe. A mederben már technikai segítség nélkül, két kezünkkel is kapaszkodva érkezünk meg annak legmagasabb pontjára, a piros jelzésű Sas út (Orla Perć) nyomvonalán található Fekete-fali-csorbába (2225 m).

A Murowaniec menedékháztól a Fekete-fali-csorbába vagy a Zerge-csorbába Forrás: Nagy Árpád