A Murowaniec menedékháztól a Déli-Gránát-csúcsra Túra

Az A Murowaniec menedékháztól a Déli-Gránát-csúcsra Túra hossza 4 Km. Az útvonal szintemelkedése 755 m, szintideje 2 Óra 45 Perc, nehézsége Nehéz. Az útvonal Lengyelország területén található.

Indulási hely: Murowaniec menedékház (Schronisko Murowaniec, 1500 m)

Érkezési hely és legmagasabb pont: Déli-Gránát-csúcs (Zadni Granat, 2239 m, 49.224647°, 20.032489°)

Időkalkulátor a Déli-Gránát-csúcsra: Murowaniec mh – Gąsienica-Fekete-tó (Czarny Staw Gąsienicowy, 1620 m, 30 p) – Déli-Gránát-csúcs (2 ó 15 p).

Összesen: 2 ó 45 p. Vissza: 2 ó 10 p.

Itiner

1. A Murowaniec menedékház ideális kiindulópont a Lengyel-Tátra legendás gerinctúrájához, a Sas út (Orla Perć) teljes, vagy szakaszonkénti bejárásához. Az alábbi útvonalon a gerinctúra talán legkönnyebben megközelíthető csúcsait, a Sas út keleti részén található Gránát-csúcsokat (Granaty) lehet felkeresni.

2. A menedékháztól a kék jelzésen indulunk déli irányba, a Gąsienica-Fekete-tó (Czarny Staw Gąsienicowy, 1620 m) felé.

A Murowaniec menedékháztól a Gránát-csúcsokra Forrás: Nagy Árpád
A Murowaniec menedékháztól a Gránát-csúcsokra
Kép forrása: Nagy Árpád

3. A Gąsienica-Fekete-tó déli partja felett emelkedő völgyküszöb tetején ágazik el a kék jelzésből balra a sárga (1740 m), majd hamarosan immár ebből ismét balra a zöld jelzés (1852 m), amely a Zerge-völgyecske (Dolinka Kozia) füves-sziklás torkolatában (1936 m) további két ágra nyílik szét. Az eleinte kényelmes terepen vezető, majd nagy ívben balra kanyarodó, sziklalépcsőkön futó zöld jelzésen egy keskeny törmeléklejtő bal oldalán, füves-törmelékes terepen rövidebb és hosszabb kitérőkkel, meredeken szerpentinezünk felfelé.

4. Utunk felső részén jobbra kanyarodó nagy ívet leírva nagyon csúszós, törmelékes útvonalon, a csúcs esésvonalában található törmelékes vályút a felső végén keresztezve érjük el a gerinc nyugati oldalán vezető Sas út piros jelzését.

A Murowaniec menedékháztól a Gránát-csúcsokra Forrás: Nagy Árpád
A Murowaniec menedékháztól a Gránát-csúcsokra
Kép forrása: Nagy Árpád

5. Ezen balra fordulva pár perc múlva a Gránát-csúcsok legmagasabb pontjára, a Déli-Gránát-csúcsra (2239 m) érkezünk, melyről minden irányban szép kilátás nyílik. A hegytetőre vivő út felső része a kijártnak tűnő, de több helyen a meredek törmeléklejtőre vezető illegális ösvények miatt fokozott figyelmet igényel.