Faaki-tó - Ossiachi-tó kerékpártúra Túra

A Faaki-tó - Ossiachi-tó kerékpártúra Túra hossza 65 Km. Az útvonal szintemelkedése 1647 m, szintideje 6 Óra, Az útvonal Ausztria területén található.

Faaki-tó kerékpártúra

Ezúttal Karintiában találtunk remek kis kerékpáros utakat a Faaki-tó környékén, ahol szinte ki sem fogyhatunk a kerékpáros lehetőségekből.

Itt van pl. egymás nyakán 4 tó is: a Faaki-tó, a Wörthi-tó, az Ossiachi-tó és a Millstatti-tó, épp elég látványosságot nyújtva a kerékpártúrák mellé.

A tavak környéke roppant változatos, aszfaltos-, erdei- és sóderes utak teljes hálózata várja itt a montisokat, mondhatni kerékpáros paradicsomba csöppenünk itt. Aki Karintiának ezt a területét veszi célba, igazán elégedett lesz a lehetőségekkel!

Túraleírás:

1. Induljunk el a Faaki-tó mellől a 84-es úton, a tó jobb oldalán. Az autóúton gurulva egy enyhe emelkedőn tekerünk fel, jobb kéz felől elhagyjuk a Billát, majd az első nagyobb Y-elágazásnál jobbra fordulunk. Itt egy lejtős szakasz következik, amelyen legurulunk a körforgalomig, ahonnan az A11-es autópálya alatt elhaladva gurulunk tovább egyenesen egészen a Dráva folyóig, koppanásig.

2. Ezen a ponton már be tudunk csatlakozni a Dráva kerékpárútba, a jeleket követve áttekerünk a Dráva feletti hídon, majd a végén egyből balra fordulunk. Itt követjük a kerékpárutat egészen sokáig, mígnem az út egy balra haladó ívben újra át nem visz minket az A11-es autópálya alatt.

3. Amint az autópálya alatt átértünk, egyből jobbra fordulunk. Itt egyenesen tekerünk tovább, az út egyszer csak elkezd nagy ívben balra fordulni, majd kiér egy autóútra, az Ulricher Strasse-ra. Itt jobbra fordulunk. Ez az út is átvisz az autópálya alatt, amely ezúttal egy másik, az A2-es. Ez alatt áthaladva az első kereszeződésig, ahol jobbra lehet kanyarodni, egyenesen haladunk. Itt jobbra fordulunk, áthaladunk a vasúti síneken, majd tovább egyenesen jobb kéz felől elhagyjuk a Magdalensee-t.

4. Itt mi guruljunk csak egyenesen tovább, hamarosan bal kéz felől elhagyjuk az apró Grünsee-t, majd áttekerünk a 83-as út alatt. Egyenesen visz tovább az utunk a Steinbruchstrasse-n, amelyről csak akkor kanyarodunk el élesen jobbra, amikor elértük a Doktor Karl-Renner-Strasset.

Az Ossiachi-tó gyönyörű napsütésben ForrĂĄs: www.mozgasvilag.hu
Az Ossiachi-tó gyönyörű napsütésben

Az Ossiachi-tó mentén

5. Innen már nincsen sok hátra, hogy elérjük az Ossiachi-tavat, a Doktor Karl-Renner-Strasse-n egyenesen haladva egyszer csak keresztezzük az E66-os utat, de mi jobbra fordulva továbbra is csak egyenesen megyünk tovább a tó irányába.

6. Ahogy az E66-os utat kereszteztük az út neve Ossiacher Strasse-ra változik, ami már gyanúsan jót jelent, azaz már közel a tó!

7. Az Ossiacher Strasse-n maradva az Y-elágazásnál balra tartunk, a kicsi Seebach patak felett egy mini hídon áthaladva elértük a tó déli partját.

8. Innen már nincs más dolgunk, mint a tavat szem előtt tartva a partján maradni és a kerékpárúton körbetekerni.

9. A tó másik végén, mikor a tavat elhagytuk és jobbról egy nádasos rész következik, a kerékpárút egy éles jobb kanyart vesz és átmegy a túlpartra. Itt választhatunk, hogy az aszfaltos úton továbbtekerünk és így kerüljük a tavat, vagy pedig teszünk egy kis kitérőt, azaz az autóúton balra fordulva, az első lehetőségnél jobbra felkanyarodunk egy erdei úton az erdőbe.

10. Ha az erdei utat választjuk, nem bánjuk meg, mert nagyon kellemes kis úton tekerhetünk, bár az eleje jó emelkedős. Cserébe az utolsó harmadában egy szép vízesés fogad minket, amelyet a parti útról nem is lehet látni. Kis frissítés után máris indulhatunk tovább, az erdei utat elhagyva szépen visszacsatlakozunk a parti útba és ezen haladunk tovább a tó végéig.

11. A tó végén visszaérkezünk ahhoz az Y-elágazáshoz, ahol a tókerülés elején balra mentünk. Ettől a ponttól ugyanazon az úton megyünk vissza a Faaki-tóhoz, amelyen idefele jöttünk.