Dunakanyar kerékpártúra (Sződliget - Zebegény) Túra

Simon Ádám
A Dunakanyar kerékpártúra (Sződliget - Zebegény) Túra hossza 60 Km. Az útvonal szintemelkedése 170 m, szintideje 5 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

Minden másra ott a mászterkárd, a Dunakanyar mentén kerékpározni viszont megfizethetetlen élmény.

Ezúttal Sződliget és Zebegény között tekertünk egy odavisszát, kényelmes, nyugalmat kereső, meghitt túraként. Az út mentén számos helyen létesültek játszóterek családdal indulóknak, kerékpárosokat fogadó vendéglátóhelyek, úgyhogy az étvágyra és szomjúságra is találunk gyógyírt (ezek közül néhány kedvencet jelöltünk is a térképen). A túrát ketten egy-egy Specialized Turbo Vado ebike nyergében tettük meg, plusz egy Specialized Roubaix országúti kerékpárral, nagyjából 25 km/h tempóval.

A Specialized Turbo Vado végre egy olyan ebike, ami nem úgy néz ki, mint a legtöbb ebike, sokkal inkább egy dizájner által alkotott élményparipa összképét nyújtja (amit a használata altt szerzett tapasztalatok is megerősítettek). A bringáról többet itt olvashatsz...

Dunakanyar kerékpárút útvonal

1. Sződligeten az Üvegház étteremnél tettük le az autót, a teniszpálya mellet. Kb akkor is itt értünk volna le a partra, ha vonattal jövünk el a sződligeti állomásig. A partra legurulva szuper kerékpárúton kezdjük meg utunkat.

Zömmel ilyen közelségben halad az útvonal a Dunához Forrás: Mozgásvilág.hu

Zömmel ilyen közelségben halad az útvonal a Dunához
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

2. Vácig gyönyörű fás-ligetes környezetben visz az út, majd a József Attila sétány mentén halad. A várost elhagyva az Építők útja éppen jobbra kanyarodik, amikor balra át kell kelnünk az út másik oldalán folytatódó kerékpárútra.

3. A Halfogó utca és Szigony köz kereszteződésénél ér véget az út, majd a Kőhíd utca túloldalán folytatódik. A kitáblázás végig egyértelmű.

4. A Sánc dűlőn a Hekk terasz és a Naszály teniszklub kávézója szeretettel várja a kerékpárral érkezőket. Innen még a 2-es főút előtt bekanyarodik a kerékpárút balra és egy névtelen útra ér ki, ahol balra fordulunk.

Hekk terasz a kerékpárút mentén Forrás: Mozgásvilág.hu

Hekk terasz a kerékpárút mentén
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

5. Mielőtt az út balra kanyarodna, egyenesen megyünk tovább egy kis alagúton keresztül, majd a 12-es főút mentén érkezünk meg Verőcére, ahol kétoldali kerékpársávon haladunk tovább.

6. Kismarosig ismét egyoldali kerékpárúton jutunk el, ahol a Szabadság utcán kanyarodunk be balra a Kárász utcára, majd utána ismét kerékpárútra térünk.

7. Töltésen és gyümölcsösökön keresztül érünk el Nagymarosra, ahol gyönyörű vízparti szakasz következik.

Kerékbár Zebegénynél Forrás: Mozgásvilág.hu

Kerékbár Zebegénynél
Kép forrása: Mozgásvilág.hu

8. Innen Zebegényig kertek között, majd kevésbé meghitt helyen, a 12-es főút mellett halad az út. Úticélunk a Kerékbár volt, ahonnan akár kenuval is továbbmehettünk volna...