Balatonföldvár-Siófok kerékpárral

A Balatonföldvár-Siófok kerékpárral hossza 29 Km. Az útvonal szintemelkedése 267 m, szintideje 3 Óra, Az útvonal Magyarország területén található.

Balatonföldvár-Szántód-Zamárdi-Siófok útvonalon, egy látnivalókban igen gazdag túrát tettünk, amely fizikailag nem megerőltető, viszont elég változatos: hol aszfalton, hol terepen az erdőben, kilátókat, pihenőket és halastavakat érintünk utunkon.

Balatonföldvár-Siófok kerékpárral

1. Kölcsön trekking kerékpárjainkkal Balatonföldvárról, a Főnix Hotel elől indulunk.

2. Kigurulva a parti sétányra jobbra fordulunk és a kerékpárúton elbringázunk egészen Szántódig.

Túra indul a Balatonföldvári bringaúton Forrás: Kiss Csaba/www.Holkerékpározzak.hu
Túra indul a Balatonföldvári bringaúton
Kép forrása: Kiss Csaba/www.Holkerékpározzak.hu

3. Elérve a Szántód révet, ismét jobbra fordulunk és átgurulunk a 7-es főúton. Itt balra fordulva egy kis terepúton közelítjük meg a Kőhegyi kilátót, de még előtte vetünk egy pillantást a híres Szamárkőre. Innen visszafelé még egy kis kaptató és máris ott vagyunk a kilátónál, ahonnan fantasztikus kilátás nyílik Tihanyi-félszigetre és a Balaton tündöklő türkizkék vizére.

4. A kilátótól az ún. "Tatárcsapás" mentén begurulunk az erdőbe és egy kis terepezés közben megnézzük a Vaskereszt pihenőhelyet a Tatárcsapás végén. A pihenőhelyen egy sütőgető, padok és esőbeálló is található.

5. A pihenőhelytől egy éles visszafordító balkanyarral egy hosszú és egyenes terepúton legurulunk a dombról, Zamárdiba. Az út végén ismét átkerekezünk a 7-es úton és egészen a partig gurulunk, ahol megnézzük a Balaton Szíve szobrot. A szíven átnézve pont a Tihanyi apátságot látjuk. Innen egy kicsit gurulunk még a parton, magunkba szívva a Balaton és a gyönyörű zöld füves partszakaszának hangulatát, majd az Ibolya utcán egy jobb kanyart véve, ismét a 7-es utat keresztezzük, majd az M7-es autópálya felett is áthaladva egy csendes erdős szakaszra érünk.

6. Az aszfaltos út itt újra terepútra vált és kicsit kalandozásra csábít az erdőben. Az ösvény végén diófákat érintve balra fordulunk és továbbgurulunk a Cinege Völgyi Horgásztavak felé. A táj itt hasonló azokhoz a védett területekhez, amiket korábban láttunk, a halastavak csodálatos természeti környezetben fekszenek, amiket az ide épített kilátóból kicsit jobban is meg lehet csodálni. A kezdődő naplemente fényeiben hagyjuk itt ezt a szép helyet és balra fordulva ismét egy hosszú egyenes gurulást követően elérjük Siófokot.

7. A parti sétányok és hosszú egyenes útszakaszok egyikén bekerekezünk Siófok központjába, ahol egyenesen a főtérre érkezünk. Itt érdemes felliftezni a felújított víztoronyba, amelynek tetejéről beláthatjuk az egész környéket. A víztorony külön érdekessége a forgó bár.