3 tó mtb túra Karintiában

A 3 tó mtb túra Karintiában hossza 63 Km. Az útvonal szintemelkedése 1376 m, szintideje 4 Óra, Az útvonal Ausztria területén található.

Karintia legdélebbi részén egymást érik a szebbnél szebb tavak, ezért nem is olyan nehéz olyan túrát kitalálni, hogy legalább egyet érintsünk utunk alatt. Nade egy túra alatt egyszerre hármat is? Igen, ez is lehetséges, csak összességében kicsit többet kell tekerni hozzá, de nagyon megéri, mert jó kis kalandos nap lehet belőle.

Faaki-tó, Wörthi-tó és a Keutschachi-tó kerékpárral

Ezúttal a Faaki-tó, Wörthi-tó és Keutschachi-tó hármasát jártuk körbe, vadregényes erdei szakaszokon át, érintve közben a Dráva folyót és a nemrégiben felújított Pyramidenkogel kilátót is.

Útvonal

1. Túránkat a Faaki-tótól kezdjük, végighaladunk a tó keleti oldalán, rátérünk a 84-es főútra és átgurulunk a Neuegg am Faaker See településrészén, majd mielőtt még elérnénk Egg am Faaker See-t, jobb kéz felől elhaladunk egy Billa mellett, amely után közvetlenül jobbra fordulva a Ribnigstrasse-ra már el is hagyjuk a 84-es főutat. Egy viszonylag hosszú és kellemes lejtőzés kezdődik, majd egy körforgalomhoz érkezve egyenesen haladunk tovább St. Niklas an der Drau-ba, majd a Graschitzer Wegnél jobbra fordulunk. Kis kertesházak között tekerünk tovább, mígnem az út végén balra fordulva átbringázunk a hídon a Dráva felett.

Dráva Forrás: www.mozgasvilag.hu
Dráva

2. Átérve a Dráva túloldalára teszünk egy kis kurflit és a híd alatt áthaladva becsatlakozunk a Wörthi-tó felé haladó kerékpárútba. Föderlach településhez érkezve az úton balra kanyarodunk, majd az utat követve tovább bringázunk Lind ob Velden felé, rácsatlakozunk a 83-as főútra, amelyről jobbra a Melcherweg-re lehajtunk és ezt az utat egészen Velden am Wörther See-ig követjük, amely már a Wörthi-tó partján fekszik.

3. Velden am Wörther See híres vízparti üdülőhely, amely egész Ausztriában igen kedvelt és számos luxushotele áll közvetlenül a tópart szélén. Ha kinézelődtük magunkat, továbbindulunk a Wörthi-tó déli oldalán a már távolból is könnyen észrevehető Pyramidenkogel felé. Ezen az aszfaltúton elég hosszasan tekerünk, mígnem átérünk Unterdellachon, amely után kicsit figyelnünk kell, hogy azt a kis utcát (Pirzlweg) megtaláljuk, amelyen jobbra kanyarodva elhagyhatjuk az aszfaltutat és egy árnyas erdei szakaszon, rövid hegyi szerpentinen felkanyargunk egészen a Pyramidenkogelig. Itt érdemes egy pár percre megpihenni, gyönyörködni a panorámában, esetleg enni valamit a büfében, mielőtt tovább indulunk.

Pyramidenkogel

Lejtőzés indul a Pyramidenkogel mögött a hegy másik oldalán Forrás: www.mozgasvilag.hu
Lejtőzés indul a Pyramidenkogel mögött a hegy másik oldalán

4. A Pyramidenkogel felső parkolója mögött indul egy kis hegyi ösvény a túloldal felé, amely különösebben nincs jelölve, egy darabon meglehetősen gyökeres lejtőzés vár ránk itt, majd egy változatos erdei úton folytathatjuk az utunkat tovább a Keutschachi-tó irányába. Ezen a szakaszon érdemes a GPS útvonalra támaszkodni, mivel végig erdőben halad és könnyű eltévedni.

5. Ha jól követtük az útvonalat, az út végén kibukkanunk a Panoramaweg aszfaltút tetején, ahol már pár gazdaságot is látunk. Ezen elindulunk lefelé és hamarosan keresztezzük a Keutschacher Strasse-t, amelyről 20-30 méter után rákanyarodunk a Penkenstrasse-ra. A Penkenstrasse aszfaltút elkanyarodik jobbra, de mi a terepútra váltó ösvényen egyenesen tekerünk tovább, átgurulunk egy fahídon, majd amikor az elágazáshoz érünk, balra fordulunk és lassan egyenesen belefutunk a Keutschachi-tóba, ám előtte még bal kéz felől elhaladunk a kisebb méretű Hafnersee mellett is. A terepút végén kezdődik a Plescherken út, amelyen jobbra fordulva, néhány (naturális) kemping mellett elgurulunk, mígnem elérjük a tavat. Itt ismét erdei út kezdődik, amelyen mi ezúttal nem mentünk tovább, hanem kis pihenő után ugyanazon az úton visszagurultunk a fahidas elágazásig, majd egy kis emelkedőt követően elhaladunk egy víztározó mellett, majd kilyukadunk a Penken-Hafnerseeweg aszfaltútra.

Használhattuk volna a fahidat is..akár ;) Forrás: www.mozgasvilag.hu
Használhattuk volna a fahidat is..akár ;)

6. Ezt az utat követve, amint az első elágazáshoz érünk jobbra fordulunk, a Techelweger Strasse-ra, amelyen begurulunk egészen Schiefling am See településére. A központban balra fordulunk a Keutschacher Strasse-ra. Egyenesen gurulunk Aich településig, majd Selpritsch-St. Lamprecht-Bergl-Wudmath települések felé haladunk tovább, mígnem újra megközelítjük a Drávát, és egészen a partján haladó kerékpárúton becsatlakozunk abba a szakaszba, amelyen idefele is jöttünk.

7. Ismét átmegyünk a hídon a Dráva felett, majd St. Niklas an der Drau-n áthaladva vár minket újra a körforgalom és a túra utolsó masszív emelkedője vissza a Billához Egg am Faaker See felé. Ahogy elértük az emelkedő tetejét, balra fordulunk és visszagurulunk kiindulási pontunkra.