Hungaroring körbefutva Túra

A Hungaroring körbefutva Túra hossza 12 Km. Az útvonal szintemelkedése 200 m, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Lakhelyemhez igen közel található Magyarország leghíresebb versenypályája a Hungaroring. Mogyoród és Kerepes közt a dombok és az M3-as autópálya között terül el remek edzéslehetőségeket biztosítva ezzel. Tavasszal különösen szeretem, hiszen szinte forgalom és sármentes utakon tudok futni. Rengeteg emelkedő és ösvény található erre, melyeken még MTB-vel is jókat lehet edzeni. A mostani kör viszont aszfalton megy többnyire, jó néhány emelkedővel tarkítva, ugyanakkor a meredek, „szétverem a sarkam” lejtő nincs rajta. Nagyon szeretem a kört, mert jó alapozó időszakban jó erőt ad, ugyanakkor a hosszú lejtmeneteken alacsony pulzuson lehet jó tempót futni. Igazából minden időben futható, teljesíthető.

Táv: 12,3 km
Szintemelkedés: kb. 200 m
Terep: majdnem végig aszfalt, sok helyen lehet az út mellett is futni.
Időjárás: minden időben járható
Indulás/érkezés: Mogyoród, Kerektó utca. Itt több helyen le lehet tenni az autót, ingyenesen!

nagyobb térképen való megjelenítése

1.Az első kilométer egy könnyed bemelegítés kicsit lejtős hullámos terepen, párhuzamosan az autópályával. 1000 méter után balra fordulunk.

2.A 2. kilométeren egy 1000 m-es, 4-6%-os emelkedővel folytatjuk az utunkat.

3.Az emelkedő egy rövid lejtőbe megy át, mely után ismét egy emelkedő következik, ez kb. 150 méter. Felérve (2,3 km) megpillantjuk a Hungaroring főbejáratát és egy MOL kutat, mely után közvetlenül jobbra fordulunk (2,7 km), és bal kézre vesszük a pálya kerítését. A legkeményebb emelkedőn vagyunk ekkor, mely 500 méter hosszú és a max emelkedése 16-20% körül van.

4.Az emelkedő tetejére érve (3,3 km) balra fordulunk (maradunk az úton, amin eddig), majd 2-300 méter múlva ismét balra. Ekkor újra visszaérünk a kerítés mellé, ahol jobbra visz utunk. A kapuknál beláthatunk a célegyenesre és a box utcára.

5.A kerítés végénél ismét balra kanyarodik az út (4,3 km), majd egy meredek lejtő következik, melynek kb. a felénél jobbra térünk (4,4 km), így a kerítés a hátunk mögé kerül. Ezen az úton haladunk, amíg lehet (kb. 3-400 méter, 4,7 km), majd balra fordulunk.

6.A hatodik kilométer során elfutunk egy kemping bejáratához és a kerepesi busz fordulójához (5,5 km). Itt, egy kicsit forgalmasabb szakasz következik, ahogy balra fordulunk. 3-400 méter után egy szűk utcán betérünk jobbra (5,8 km), pont mielőtt a főút elkezdeni lejteni az Aquaréna felé.

7.Egy rövidebb kaptató után (6 km), hullámos, de összességében enyhén lejtős szakasz következik. A lejtő végén falként tornyosul előttünk az út folytatása, mely a távolból durvábbnak tűnik, mint odaérve, ezért nem kell megijedni! Ez, kb. 200 méteren át emelkedik, miközben egy „s” kanyart ír le (7 km).

8.Felérve a tetőre, már szélesebb, aszfalt úton indulunk lefelé, Mogyoród irányába. A gödöllői HÉV és szőlő kísér minket jobbról. Az út végénél pont a HÉV átjárójában találjuk magunkat, ahol ismét balra térünk a főútra (7,7 km). Ezt a szakaszt szeretem a legkevésbé, de szerencsére ezen gyorsan lehet haladni a lejtő miatt.

9.Az első utcán azonnal betérünk balra (8,4 km). Ez egy széles aszfalt utca, relatív meredek emelkedővel (utolsó emelkedő), mely a HÉV-től 6-700 méterre található. Az aszfaltcsík lassan elfogy és helyét átveszi egy betonlapos út, ahogy jobbra fordulunk (8,7 km).

10.Ezen az úton haladunk, míg elérjük a házakat, vagy előttünk elfordulunk balra (9,2 km). Igazából teljesen mindegy merre megyünk, mert egy idő után elérjük az autópályát, ugyanis az össze utca egy irányba vezet: az autópálya fölötti hídra. Ha maradunk az útvonalnál, akkor a házak előtt kell balra fordulni (9,2 km), majd a házaknál jobbra (9,4 km) és lefutni egészen az M3-ig (9,8 km), ahol ismét balra kell fordulni a hídig (10,2 km).

11.Átérve a túloldalra, ismét aszfalton ereszkedünk Mogyoród főterére (11 km). Itt a legegyszerűbb, ha folyamatosan egyenesen lefelé haladunk! Egyetlen rövid huppanó van (10,5 km), akkor úgy haladjunk, hogy a játszótér jobb kéz felől legyen.

12.Leérve a főtérre, balra tartsunk a borospincék mellett, majd a templom mellett. Az út kicsit kanyarog, de ne térjünk le róla és kicsi, nem jellegzetes körforgalomhoz (11,6 km) érve se térjünk másfelé. Hamarosan áthaladunk az M3 alatt (11,8 km) és a gyártelepek mellett balra tartva visszaérünk a kiinduló ponthoz (12,3 km).