Dolina-völgy terepfutás Túra

A Dolina-völgy terepfutás Túra hossza 2 Km. Az útvonal szintemelkedése 45 m, szintideje 18 Perc, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Az 1976-ban védetté nyilvánított Dolina-völgy az első az Albertirsa fölött húzódó völgyek sorában. A Gödöllői-dombság ezen a tájon simul bele az Alföld térszínébe. Kellemes lejtése miatt kiváló terepfutó útvonal. Kellemes környezetben futhatsz erőnlétedhez mérten, egy vagy több kört. A képek között található magassági profilon látható, hogy helyenként még az alföld is jelenthet kihívásokat. Én azért szeretem ezt az útvonalat, mert itt ki tudok kapcsolni, távol a várostól, itt együtt tudok lenni a változatos természettel, gyakoriak a vadon élő állítok. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

Készítette: Balázs Judit

Itiner

1 A parkolóból a Dolina-Völgy táblánál elindulunk lefelé a völgybe.

2. A völgyben 170m megtétele után egy keskeny ösvényen hirtelen jobbra kell fordulni, ahol egy 6m szintemelkedővel elindulunk felfelé a domboldalon. Itt, kanyargós ~450m hosszú ösvényen haladunk végig, ahol emlékhely, és madáretetők is találhatók.

3. Az ösvény végéhez érve jobbra fordulunk, ahol 300m-t követően található az esőház. Az esőháztól egészen a Dolina-Völgy végét jelző tábláig haladunk.

4. Utunk balra fordulva halad tovább, 950m-t teszünk meg ezen a homokos úton, ahol tölgyfák szegélyezik a kitaposott nyomvonalat.

5. A homokút végén, a szántóföldet megkerüljük,a hol szintén balra fordulunk, a mezőgazdasági útra. Egyenesen haladva 850m múlva elérjük a parkolót.

A völgy bejárata

Galériához klikk a képre!