Menü

2009.05.28.     Hozzászólás 0

Szezonnyitó rekorddal rajtolt az UNIQA Balaton Regatta 2009

Rendben elrajtolt a Balaton Regatta helyi értelemben rekordot döntő 91 résztvevője. Ez nemcsak több mint tavaly ilyenkor, de szinte biztos, hogy ha a pénteki vihar nem szól közbe, akkor a résztvevő hajók száma száz fölé emelkedett volna.

A sorozat első, Badacsonyi futamának rajtvonalon 91 hajó sorakozott fel. Közöttük a II. WWF Zöld Regattája, amely a névadó WWF nevéhez híven a környezetvédelem fontosságára hívta fel a nagyszámú hajós társadalom figyelmet.

 

Az UNIQA Balaton Regatta, a Balaton legnagyobb nyílt, amatőr vitorlásverseny-sorozata, amely harmadik éve nyújt izgalmas versenyzést és szórakozást a vízi sportok szerelmeseinek. Az első futamot idén is Badacsonyban rendezték, ahol a kikötő a verseny idejére zöldbe borult. A II. WWF Zöld Regattára ellátogatók Fenyő Ivánnal együtt írhatták fel klímafogadalmukat egy vitorlára. A környezettudatos vállalásokat tartalmazó vitorla a versenysorozat összes állomásán felbukkan majd, hirdetve a hajósok környezettudatos szemléletét. A legzöldebb hajó minden kétséget kizáróan a Dolce Vita volt, amely fedélzetén Fenyő Ivánnal és négy szombathelyi, stílusosan zöldbe öltözött gyermekkel futott ki a vízre.

 


Szombat délelőtt 11-kor rendben elrajtolt a Balaton Regatta első állomásának helyi értelemben rekordot döntő 91 résztvevője. A létszám önmagáért beszél, hiszen ez nemcsak több mint tavaly ilyenkor, de szinte biztos, hogy ha a pénteki vihar nem szól közbe, akkor a résztvevő hajók száma száz fölé emelkedett volna. Néhány kivétellel az összes elrajtoló hajó befutott, tehát a vitorlázók lelkesedése is töretlen maradt végig a verseny folyamán.

 

A szélviszonyok hasonlóan alakultak, mint jó néhány kilométerrel arrébb, Balatonfüreden, ahol vitorlás- és szörfversenyeket rendeztek. A regatta időtartama alatt végig gyenge szél fújt, változó intenzitással és iránnyal, mindazonáltal az ilyenkor szokásos mezőny-kavarodáson kívül egyéb váratlan esemény nem történt. Gyakorlatilag az egész mezőny szabályosan elrajtolt, mindössze két csapat volt korai rajtos, de ők is a versenyszabályoknak megfelelően mentesítették magukat, azaz visszatértek a rajtvonal mögé és újabb, ezúttal érvényes rajtot vettek. Az első hajó közel másfél óra alatt teljesítette a kitűzött versenytávot, az utolsó hajó pedig fél öt körül futott be. A célvonalat elsőként a Capella nevű 70-es Pauger cirkáló hasította át, ami, tekintve ezen hajótípus adottságait (hosszú vízvonal, nagy felületű vitorlák), „papírforma” eredménynek tekinthető. Mindazonáltal a versenyt korántsem ők nyerték; a yardstick-számítás következtében osztályukban még az első tízbe sem kerültek be.

 

Yardstick szám: A németek által kitalált előnyszám rendszer. A különböző hajótipusok együtt versenyeztetésekor ezzel a számmal, mint szorzóval egyenlítik ki a különböző sebességű hajók közötti eltéréseket. Minél lassabb egy hajó, annál magasabb ez a szám.

Az eredmények így tehát izgalmasan alakultak, elmondható, hogy ami a yardstick számítás hátránya, az egyben az előnye is. Maradt még izgalom a befutó után is, hiszen a partra érve egészen az eredménylista kifüggesztéséig sokféle program várta a versenyzőket.

 

Eredmények

Abszolút befutó
1. Capella (V_neky Ákos Dr.)
2. Tomahauk (Simó Béla)
3. Westport (Bednár Tibor)

Yardstick I.
1. Flóra (Izsák Gábor)
2. Kepi (Czédula Tibor)
3. Madárka (Kéri László)

Yardstick II.
1. Albatros (Kétszeri Csaba)
2. Pilsner Úr (Ligeti Zoltán)
3. Dolce Vita (Sáfián László)

Yardstick III
1. Blue Fly (Kék Tamás)
2. Pulu (Koncz Ádám)
3. Dudu (Szabó László)

Olvass többet a témáról: balaton

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.