Menü

2009.05.26.     Hozzászólás 0

Hódító tervek - Brokernet-Uniqua Sailing Team


Litkey Farkas vezetésével már tavaly bizonyított a szakmai közönség előtt a BROKERNET-UNIQA Sailing Team, amikor győzelmet aratott a „legek” vitorlásversenyeként számon tartott Kékszalagon. A csapat az idei szezonra nagy reményekkel, valamint a gyönyörűen felújított Lisa vitorlással készül.


A napsütés a hazai vitorlássportba is visszacsempészte az életet, és hamarosan kezdetét veszi a sokak által várva várt balatoni szezon. A 40. Kékszalag kupát elhódító BROKERNET-UNIQA Sailing Teammel a legfontosabb versenyeken ebben az évben is találkozhatnak a vízi sportok szerelmesei. A sikerre külön garanciát jelent, hogy a csapat kapitánya a tavalyi évhez hasonlóan ismét Litkey Farkas lesz. Litkey Farkas az 1972-es müncheni olimpián válogatott vitorlázó édesapjától örökölte a szenvedélyét, azonban nem elégedett meg csupán a családi érdemekkel, a sokszoros bajnok hajós Európa legrégebbi tókerülő regattáján, a Kékszalag versenyen 2001 óta nem talál legyőzőre.


Broekernet-uniqua Sailing Team


Felújított hajó segíti a csapatot


Litkey Farkas a BROKERNET-UNIQA Sailing Team szezonindító sajtótájékoztatón elmondta, a csapat nagy reményeket fűz a sikeres szerepléshez, mind a Kékszalag, mind a többi hazai és nemzetközi versenyt illetően. Esélyeiket növeli, hogy ebben az évben egy teljesen felújított hajóval állnak rajthoz. A Lisa 1997-ben épült az olaszországi Patucelli műhelyben. Magyarországra 2003-ban került, tulajdonosa Dubi Zoltán, háromszoros – 2003, 2005, 2007 – Kékszalag-győztes. 2007-ben jelentős átalakításon esett át, amelynek során szélessége 4 méterről, 5 méterre növekedett, valamint új Pauger Karbon árbocot kapott amely másfél méterrel hosszabb az eredeti alumíniumnál. A hajó a mostani télen egészen megújult. Ormándlaki Zsolt és Áron végezte a munkát, kitűnően. A festék lecsiszolása után a hajótest hibáit javították majd újrafényezték. A felújítás során kiderült, hogy a hajó korát meghazudtolóan egészséges. Az idén új Doyle vitorlázatot is kap. A hajótest, a rudazat és a vitorlázat alapanyaga egyaránt karbon.


Litkey Farkas arra is kitért, hogy a Kékszalagokon résztvevő hajókra kétévente más szabályok vonatkoznak. Páratlan évben tiltott a trapéz használata, a páros években engedélyezett. 2010-től pedig többtestű hajók is rajthoz állhatnak majd. „A BROKERNET-UNIQA Sailing Team minden évben a legesélyesebb hajót használja és a versenyzőket is a hajó kihívásainak megfelelően hívom meg a csapatba. Tizennégy-tizenöt emberről van szó. A tavalyi csapatból nyolcan indulunk az idén is. Többen visszatérnek 2007-ből és bizonyára lesz az idén is egy két új ember a fedélzeten.“ – árulta el a tapasztalt vitorlázó.


Litkey Farkas a legénység tagjai közül kiemelte Glódi Balázst, aki mind a nyolc alkalommal a Kékszalag-győztes csapat tagja volt – ő a génua és gennaker állítását végzi – és a hajó felújítását vezető Ormándlaki Áront, aki hajó technikai felkészítését végzi, valamint a fordeck munkákat vezeti a vízen. A csapatot erősíti még Mónus Gyula is, aki 2003-ban soling Európa-bajnok volt, ő a fővitorla állításért és a felhúzó kötelek kezeléséért felel.   


A csapat legfontosabb versenyei 2009-ben:


XIII. BROKERNET-UNIQA Biztosítási és Bankár Kupa, június 6-7.

Izsák Szabolcs emlékverseny, június 20.

41. Kékszalag, július 3-5.

Budapest Bank Alkotmány Kupa, augusztus 22.

Sagem Infocomm Kupa, szeptember 5.

Félsziget Kerülő, szeptember 19.

Előkészítés alatt több nemzetközi verseny

 

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.