Országos Kéktúra 1/1 Írott-kő-Kőszeg

Az Országos Kéktúra 1/1 Írott-kő-Kőszeg hossza 14 Km. Az útvonal szintemelkedése 240 m, szintideje 8 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Írott-kőtől Kőszegig

útvonal: Írott-kő - Hét-forrás - Kőszeg
táv: kb 14 km
szint: kb 240 m emelkedés és kb 850 m ereszkedés
menetidő: nagyjából nettó 8 óra
pecsételések száma: 3

Ha nem tudod, mi az a Kéktúra, vagy miként is lehet teljesíteni, először olvasd el ezt a cikkünket.

19_resize_exposure.jpg Forrás: Strausz Tamás
Kép forrása: Strausz Tamás

A Kéktúra pecsételő füzete szerint az első szakasz Írott-kőtől Sárvárig tart, ám ezt több napra lebontva érdemes (és lehet normális esetben) teljesíteni. Egy napra, főleg, ha első bálozó az illető, kellemesen elégséges a kiindulási ponttól Kőszeg városáig haladni. Ráadásul itt könnyedén találunk szállást is, így kipihenten indulhatunk tovább majd másnap.

Ahhoz, hogy az Országos Kéktúrát elkezdhessük, először Velemről fel kell másznunk a kiindulási ponthoz, Írott-kőre. Ez egy igen meredek kaptató, de a sűrűn beiktatott pihenők során legalább jobban szemügyre vehetjük az ezen a szakaszon látványosan felszínre került kőzeteket. Plusz a rengeteg gesztenyefa ősszel, illetve kora tavasszal látványos ruhába öltözteti a tájat.

Az osztrák-magyar határon álló kilátóhoz (ahonnan szép időben akár a Balatonig is ellátni) érve kezdődik igazán a kalandunk, hiszen ez a nulladik kilométerpontja az OKTnek. Megkeressük a pecsételőt, mely rozsdamentes acélból készült pici tokjában csücsül a kilátó előtti táblán és megejtjük első pecsétünket a füzetbe. Ezen különleges pillanat megérdemli az ünneplést, így hamar lecsúsztatunk egy kis hazait.

Miután kellően magunkba szívtuk a látványt, füzetünkben helyén a pecsét és a dátum bejegyzése, felszerelés igazítást követően elindulunk, most már ténylegesen a kéken… meg a zöldön, mivel az első rövid részen a zöld-sávval jelzett Vasfüggöny túraúttal halad együtt.

Ha nem készültünk fel ivóvízzel, az aszfaltozott útra kiérve a Hörmann-forrást keresve még pótolhatjuk hiányosságunkat. A kék-sávjelzést követve (micsoda meglepetés, a Kéktúrán…), az erdészeti úton elhaladunk a Stájer-házak Erdei Iskola – mely egy tisztáson áll – majd egy hat út találkozásánál felállított Vörös kereszt mellett. Az erdészeti út lábunk alatt lassan ösvénnyé keskenyedik. Az Őrház-tetőn álló kilátónál érdemes megpihenni, még ha csak annyi időre is, hogy a tetejéből megcsodáljuk a panorámát.

9 kilométer megtétele után érjük el a második pecsételő pontot, a Hét-forrásnál. A látványos forrás nevét a hét, egymás mellett levő forrásról kapta, amiket félkörívbe foglaltak. Mindenképp meg kell kóstolni mindet! A pecsétet a források közelében egy esőbeállóban találjuk. Egy pecsételés, majd indulunk tovább.

Innen nem messze ágazik le a kékből a kék keresztjelzés, melyen rövid kitérővel megnézhetnénk a Trianoni keresztet, de mi csak haladunk a célunk fele, Kőszeg városába. A Kálvária-dombon, a stációk mentén ereszkedünk le a városba, melynek végén a Szent Korona emlékhelyet érintve érünk a házak közé. A Kék Huszár Vendéglőben és a Tourinform iroda bejáratánál bélyegezhetünk, amit gyors letudunk, és célba vesszük a szállásunk.

Akik esetleg minél több érdekességet, látnivalót szeretne megnézni útközben, nekik ajánlott időt szakítani Kőszeg óvárosára és a Jurisics-várra.