Menü

sportág: TÚRA    táv: 5,6 km    szintemelkedés: 70 m    szintidő: 1:55     nehézség: Könnyű (Családi)

Normafa - Alapútvonal (Fogaskerekű - Kilátó)

Az alap-útvonal egy rövid és egyszerű útvonal azoknak, akik csupán egy könnyed, tájékozódás-mentes sétára vágynak a Normafa gyönyörű környezetében.

Az útvonal a XII. kerület Hegyvidék Önkormányzat támogatásával készült!

Magasságtérkép
Térkép

Az útvonal a fogaskerekű végállomásánál (01_01) kezdődik, ahonnan a Kőbüfé (01_04) utcája melletti kis úton halad (kép: 01_05), ahol a családosak meg is pihenhetnek kicsit az erdei játszótéren (01_07).

A Kisvasút mentén halad tovább az út aszfalton, majd egy kereszteződés (01_14) után lehetőségünk van a sínpár melletti ösvényen haladni.

Az ösvény végén a Normafa üzletháznál (01_17) lyukadunk ki az Eötvös útra. A kerékpárút mentén haladunk egészen a rétekig (01_18). Itt bármelyik úton elindulhatunk, mindegyik a Rétesesig (01_32) vezet.

A Réteses mellett található a Normafa emléktábla (01_37), ami mellett az út is halad tovább. Végig párhuzamosan haladunk a bal oldalon lévő betonúttal, jobbról az Anna-rétet (01_42) érintjük, ahol a gyermekeknek játszótér is van.

Ezen az úton haladunk egészen addig, amíg kijutunk a Budai Lakodalmas házhoz (01_53). Ezután folytatódik tovább az út a balra lévő betonút mentén, de itt van lehetőségünk egy kicsit izgalmasabbá tenni a kirándulást a Budai Örökerdő (01_60) tanösvényen. Az "Így is lehet fát vágni" feliratú táblákat (01_55) követve jobbra térünk le a vadregényes tanösvényre, ami végül a kék jelzésnél visszacsatlakozik az eredeti útvonalunkhoz. Ezen a szakaszon enyhén lejtős-emelkedős terep vár.

Miután visszajutottunk az alap-ösvényhez, nemsokára megérkezünk a Libegőhöz (01_66).
Itt megpihenhetünk az erdei játszótéren (01_69), lelibegőzhetünk, vagy ha nem volt még elég, akkor felsétálhatunk a János-hegyi Erzsébet kilátóhoz (01_77) a páratlan panorámáért. Ezt megtehetjük az aszfaltozott, enyhébb emelkedésű úton, vagy a meredekebb, piros jelzésű lépcsős úton (01_73).

Összesítés

A Normafa - Alapútvonal (Fogaskerekű - Kilátó) hossza 5,6 km, az útvonal szintemelkedése 70 méter, szintideje 1:55, nehézsége könnyű (családi). Az útvonal Magyarország területén található.

Várható időjárás (hőmérséklet, csapadék, szélerősség)

Szombat Vasárnap Hétfő Kedd
°C 2 / 8 1 / 8 3 / 6 -4 / 1
mm 0.0 0.0 0.0 0.0
km/h 13.0 24.8 27.4 7.9

Hosszabb távú, részletesebb előrejelzések: meteoplaza.info