Kanjavec csúcs túra (a Bohinji tó felől)

A Kanjavec csúcs túra (a Bohinji tó felől) hossza 13 Km. Az útvonal szintemelkedése 2000 m, szintideje 12 Óra 30 Perc, nehézsége Nehéz. Az útvonal Szlovénia területén található.

A Kanjavec a Triglav legmagasabb déli szomszédja a Júliai Alpok szívében, ahonnan lélegzetelállító a panoráma. A túra a Bohinji tó partjáról indul, ahol az út kezdetben meredeken emelkedik a Komarca falon keresztül, hogy aztán a 7 tó híres völgyében folytatódjon. A tavak mentén emelkedünk egyre feljebb a völgyben, majd lefelé a Za Kopico völgyben folytatjuk utunkat, ahol áthaladunk két nagyon szép alpesi mezőn. A túra nagyon hosszú, ezért praktikus valamelyik hegyi menedékházban éjszakázni egyet és az utat másnap folytatni.

A 7 Triglav tó völgye
A 7 Triglav tó völgye (fotó: (c) www.slotrips.si)

Kiinduló pont:
Ribcev Laz falutól a Bohinji tó mellől, követve az utat a tó bal oldalán a Savica vízesés irányába, ahol a Savica menedékház parkolójában hagyhatod az autódat.

Útvonal:
Kövesd a Savica menedékháztól a piros túrajelzést a Crno Jezero (Fekete tó) felé, majd haladj át a Savica feletti hídon és kövesd az ösvényt jobb oldalon. A jelzések hamarosan a bal oldaladon lesznek láthatóak és az út meredeken emelkedni kezd. Az elején még könnyű, ám később az ösvény keskeny és még meredekebb lesz, a veszélyesebb helyeken acél sodrony segít a feljebb jutásban. A felső szakasz sziklás és meglehetősen kitett, ezért tériszonyosoknak nem ajánlott. Egy jó másfél órás mászás után eléred a Crno Jezero-t, kövesd az utat a jobb oldalon. Ha körbe is járod a tavat, az irányt tartsd a Triglav tavak menedékháza felé, az ösvény innentől már könnyebb, csak pár meredekebb rész található rajta.

Ahogy elértél a Dvojno Jezero-hoz (Dupla tó), ahol a Triglav tavak menedékház is található, a 7 tó völgyének panorámája lassan eléd tárul. Egy enyhén emelkedő ösvényen haladsz tovább, ami átvezet egy gyönyörű vörösfenyő erdőn és hamarosan megpillantod a Veliko Jezero-t (Nagy tavat). A következő tónál Zeleno Jezero (Zöld tó), fordulj jobbra Hribarice felé, az út itt ismét emelkedni kezd. A panoráma a Trenta völgy felé minden lépéssel egyre jobban kibontakozik. Menj egyenesen felfelé a következő útkereszteződésig és haladj tovább Hribarice felé. A jelzés tovább a Kanjavec felé visz, amikor szép az idő, a kilátás a Kanjavecre igen impozáns.

Hogy a túrából körtúra legyen, a csúcstól kelet felé haladj tovább a gerincen és ne a Dolic menedékház felé. Kezdetben a gerinc igen keskeny és le kell ereszkedned egy sziklapárkányról, a talaj ezután könnyebb lesz, de nemsokára sodróköves rész nehezíti az utat. Kövesd a jelet Hribarice felé, ahol visszafordulsz nyugat felé, a 7 tó völgye irányába. Menj tovább addig, amíg a korábban írt kereszteződésig jutsz és ott fordulj Planina Blato felé. Emelkedj a Vrata nyereg irányába, majd ereszkedj a Za Kopico völgybe. A könnyű ösvény a Dedno Polje alpesi mező felé visz, ezt elhagyva tarts jobbra, és menj tovább Planina Ovcarija felé. Figyelj a jelöletlen ösvényre, amely élesen balra kanyarodik és egy vadászházhoz visz. Fordulj jobbra és addig haladj ezen az ösvényen, amíg bele nem csatlakozik a jelölt útba. Fordulj balra és haladj Planina Visevnik felé. A jelzések tovább irányítanak Crno Jezero irányába és a Komarca-n át ereszkedve visszajutsz a kiinduló pontra.

Kilátás a Kanjavec tetejéről

Kilátás a Kanjavec tetejéről (fotó: (c) www.slotrips.si)

Időtartam:
Savica menedékház - Triglav tavak menedékház 3.15 óra
Triglav tavak menedékház - Kanjavec 3.15 óra
Kanjavec - Dedno Polje alpesi mező 3.15 óra
Dedno Polje - Savica menedékház 2.30 óra
Összesen: 12.30 óra

Nehézségi fok: 3
Az út Komarca-n keresztül nehéz, lehulló kövek is előfordulhatnak, ezért a sisak viselése hasznos lehet. A másik nehézség Kanjavecről lefelé jövet a sodróköves szakaszon csúszásveszélyes.

Kanjavec túra szintrajz

(Szintrajz forrás: (c) www.slotrips.si)

Az ösvény típusa:
jelzett útvonal
Az egész túra szépen kitáblázott, csak a Dedno Polje és Planina Visevnik közötti jeltelen szakaszon kell jobban figyelni.

A túraútvonalak használata közben saját testi épségéért minden túrázó maga felel! Esetleges sérülésért, balesetért felelősséget nem vállalunk.

Bővebb információ:

A túraleírás, a képek és a GPS adatok a www.slotrips.si jóvoltából állnak rendelkezésünkre.