Galyatető középtáv

A Galyatető középtáv hossza 10 Km. Az útvonal szintemelkedése 500 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Ha a Mátra egyik csúcsáról indulunk kirándulni, fennáll a veszélye, hogy ha lemegyünk, vissza is kell mászni. Ezen az úton van egy hosszú lefelé, az út 50%-át azonban kaptatással fogjuk tölteni. Persze megéri: gyönyörű, nyugodt részeken sétálhatunk, de lélekben azért érdemes felkészülni az emelkedőkre. Elszántaknak és edzeni vágyóknak ajánljuk.

1. A Galyatető Turista Centrum nagy, földes parkolójának végéből indulunk. A számtalan jelzés között megkeressük a piros sávot, és Mátraalmást megcélozva bevetjük magunkat az erdőbe.

2. Hamarosan egy letarolt, durván lefelé vezető földútra érünk. Körülötte irtás, az út köves, és erősen lejt. Hosszan kígyózik, jó fél-háromnegyed órát gyalogolunk rajta lefelé.

3. Balról becsatlakozik a piros kereszt. Ezen haladunk tovább, miközben beérünk Mátraalmásra, és áldjuk az eget, hogy vége a lefelének. Pedig…

Mátraalmás ForrĂĄs: Baumann Viola Mozgásvilág
Mátraalmás
Kép forrása: Baumann Viola Mozgásvilág

4. Nem kell sokáig várnunk, a falu hangulatos kis főterén már meg is pillantjuk a kék keresztet. Innentől ezen túrázunk tovább, mint kiderül majd, jó sokáig. Figyeljünk oda: az erdőben egyszer csak elválik egymástól a kék kereszt és a piros háromszög, mi viszont a keresztet követjük továbbra is. Számtalan vízmosáson átkelve, néhány hullámvasút beiktatásával, de jellemzően fölfelé baktatunk. Még mindig. És még mindig.

Kék kereszt ForrĂĄs: Baumann Viola Mozgásvilág
Kék kereszt
Kép forrása: Baumann Viola Mozgásvilág

5. Mikor már az utolsó reménysugár is halványulni látszik, belelyukadunk a sárga sáv jelzésbe. Búcsút intünk a kék keresztnek, és balra fordulunk a sárgán. Innentől ezt követjük. Bár még mindig hajlamos emelkedni az utunk, a kékhez képest immár felszabadultan ballaghatunk tovább, Galyatető felé. Amikor fönt egybefutnak a jelzések, mehetünk akár a piroson és kéken is, ezek is a Turista Centrumhoz visznek.