Alpesi mező túra a Goli vrh nyeregbe Túra

Az Alpesi mező túra a Goli vrh nyeregbe Túra hossza 6 Km. Az útvonal szintemelkedése 277 m, szintideje 3 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovénia területén található.

Jezersko-ban egy másik túrát is végigjártunk, amely a maga kb. 7 km-es távjával szintén egy izgalmas és látványos rövid túra. Az útvonal a Ravenska völgy bal oldalán fut fel a gerincre. Ez a túra azért is izgalmas, mivel innen szemből láthatjuk a Češka koča menedékházat, illetve tiszta időben elláthatunk egészen a Triglavig, amely egyébként innen nincs is olyan messze.

Végre kiértünk a mezőre! Forrás: www.mozgasvilag.hu
Végre kiértünk a mezőre!

1. Túránkat a Ravenska völgyben található Šenkova domačija farmról indítjuk, autóval elmegyünk a völgy végéig, majd járműveinket hátrahagyva elindulunk balra felfelé az erdei ösvényen.

2. Az ösvény meredeken kanyarog felfelé az alpesi réthez, a magas fák közül majd 2 km-en keresztül alig lehet kilátni, így már nagyon várjuk, hogy végre elérjük a mezőt. A terep kicsit becsapós, mivel egyáltalán nem olyan sziklás, mint a másik oldal, viszont ennek ellenére azonos magasságba, 1549 m-ig jutunk fel.

3. A mezőről valóban látni a Triglavot, ám miután egy felhő pont ül a tetején, sajnos nem látni a csúcs jellegzetes vonalát. Tovább megyünk a gerinc felé, ahol megtaláljuk a határvonalat jelző köveket is, illetve láthatóan a Šenkova domačija mini hétvégi faháza bizony már Ausztriába esik.

Felejthetetlen panoráma a hegyre. Forrás: www.mozgasvilag.hu
Felejthetetlen panoráma a hegyre.

4. Miután remek az idő, egy kis napozós pikniket tartunk a háznál, majd visszafordulunk a völgy felé ugyanazon az úton.

5. A kiinduló pontra visszaérve továbbmegyünk a Planšarsko tó felé, amely innen még további kb. 3,5 km. A tó partján remek kis étterem várja a túrázókat. A tó partjáról remek kilátás nyílik a Ravenska völgy fölé magasodó 2000 m magas hegyekre.