Menü

2006.07.11.     Hozzászólás 0

Minden, amit tudni kell a gyaloglásról

Felhangosítjuk az eddig csak a háttérben duruzsoló öreg táskarádiót, mert egy híradásra leszünk figyelmesek. Az ismert bemondó egy TESTMOZGÁS nevű mostanában érdemtelenül elfeledett csodaszer rohamos elterjedéséről szól. A jól-értesült elemzők hozzáteszik a gyaloglásról van szó, amely főleg a SPURI magazin és eme honlap olvasói közt hódít szinte feltartózhatatlanul. Az említett szerkesztőségek előtt valóságos népmozgalom bontakozott ki. Sokan "nem engedünk a mozgásból" vagy "hagyjatok gyalogolni" feliratú transzparensekkel érkeztek. A közeli rendőrőrsre kísért demonstrálók semmilyen kényszer hatására nem voltak hajlandók lemondani a rendszeres edzésről, sokuknál már-már klasszikus elvonási tünetek jelentkeztek.


E könnyed bevezető komoly tartalmat takar. A gyaloglás honlapján a testmozgást népszerűsítő cikksorozatok olvasása előtt/után szeretnénk összegezni a fizikai aktivitás jótékony hatásainak kifogyhatatlan sorát. Aki kezdetben hébe-hóba majd egyre gyakrabban gyaloglásra, sportolásra adja a fejét, akarva-akaratlanul is az ókori kallokagathia - az ép testben ép lélek - eszményének modernkori követőjévé avanzsál.
A sikerhez vezető út rögös, tartja a mondás. Bizony, sokszor nem könnyű a kényelmes fotel, a főzőcsatorna vagy egy mozgalmas focimeccs nyújtotta élvezetek helyett a sportpályát választani. A hagymás rostélyos, és Beckham szabadrúgása bár kulináris és esztétikai értelemben a maga nemében egyedülálló, mégis jelentősége egészségünk védelme és megőrzése mellett eltörpül.


Először-elsősorban hölgyolvasóinkra gondolván a karcsúsodni, fogyni kívánók figyelmét ragadhatja meg az a számokkal alátámasztott tény, hogy a rendszeres gyaloglással bizony eredményesen felkészülhetünk a nyári bikiniszezonra. A honlapon lévő cikkekben a testmozgás egészségvédő és megőrző hatása is terítékre kerül. Reméljük, a cikkek szerzői a külföldi tudományos kutatások eredményeinek bemutatásával a szív-érrendszeri, anyagcsere vagy csontritkulásos betegségben szenvedők kételyeit is eloszlatják. A depresszióval küzdők, vagy az erős dohányosok közül is bizonyára sokan derűlátóbbá válnak vagy egy hamutálca láttán undor kerülgeti őket a cikkek olvasása után. A cikksorozat a mérsékelt fizikai aktivitás, a prevenció, a megelőzés gondolata köré épült.


Azzal a reménnyel zárjuk soraink, hogy sokatokat sikerül meggyőzni a mozgás, a fizikai aktivitás betegségeket megelőző, közérzetjavító hatásáról. Mert elkezdeni sohasem késő...


Váci Mihály
Gyalog szerettem volna jönni

Gyalog szerettem volna jönni
a porral lepett füveken,
mezítláb, hogy frissen érezzem,
ha felmelegszik a szülőföld
pora, mikor megérkezem.

Gyalog menni az utcán végig,
előre köszöngetni ott.
Tornácokon üldögélni, mint régen,
hogy mindenki arcomba nézzen,
s mondják: - „Semmit se változott!”


Gyalog szerettem volna jönni,
hogy érezzem: - a telt kalász,
a rét sok térdeplő füve
elém borul, el nem eresztve,
s lábam kérve kulcsolja át.


Én gyalog fogok hazamenni
a porral lepett füveken,
mezítláb, hogy sírva érezzem,
ha felmelegszik a szülőföld
pora, mikor megérkezem.

Gyalog szerettem volna jönni
át a szorgalmas földeken,
mindenkinek által kiáltni,
mezsgyén átlépni, kezetrázni:
"Na és a munka, hogy megyen?"


A bevezetőt írta: Pucsok József Márton



Forrás: www.gyalogolnijo.hu
Olvass többet a témáról: Lépés számláló, 10000 lépés

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.