CSODÁLATOS volt minden!

Dr. Horváth Éva
2014/11/03
Egy Mozgásvilág.hu nyertes beszámolója...

Odautazásunk utolsó szakasza a Großglocknerstrasse volt - amit soha nem lehet elfelejteni. A Hoteltől - rajtatok keresztül - kaptunk díjmentes ÚTJEGYET és ezt külön is köszönjük!

Izgalmasnak indult az átkelés, mert nem akarták felengedni az autókat, ugyanis a hegyekben havazott és a strasse is havas volt. Így szerintük nem volt eléggé biztonságos az autóúton menni…

Később aztán megnyitották a feljárati kapukat és elindulhattunk ezen az úton. CSODÁLATOS volt a havas hegyek és a hótól megtisztított úton autózni! Az interneten sok mindenki veszélyes útnak írta le, de mi nem tapasztaltuk ilyennek…

...persze, aki nem szokott a szerpentinhez, aki nem járt elég sokat hegyi autóutakon, annak azért tényleg nagyon meggondoltan kell vezetni.

591.Utaztunk-a-Gletscherbahnon-a-Franz-Josefs-H-h-r-l.JPG Forrás: Dr. Horváth Éva
Kép forrása: Dr. Horváth Éva

Galériához klikk a képre!

Heiligenblutban nagyon kedvesen - szívélyesen fogadtak - pezsgő üdvözlő itallal (is). Két szobából álló szállást kaptunk - nagy erkéllyel…

A Hunguest Hotel Heiligenblut minden dolgozója nagyon figyelmes volt - a napi programjaink megtervezéséhez nagyon sokat segítettek a Receptiós munkatársak… különösen sokat egy Horváth vezetéknevű, igazán kellemes úr... (sajnos a keresztnevét nem tudjuk..)

Bárány Fesztivál
Az ott töltött napok mindegyikét - minden óráját igyekeztünk kihasználni, hogy mennél többet láthassunk! Már érkezésünk napján, délután el is mentünk a faluba körülnézni és örömünkre egy rendkívüli eseményen is részt vehettünk: a Bárány Fesztiválon… érdekes,hangulatos rendezvény volt!

Másnap mindjárt reggel indultunk (vissza) a Großglocknerstrasséra - abban a reményben, hogy jó időnk lesz és lesz panoráma. A Franz-Josefs-Höche –re mentünk - bár teljes napfényes idő ugyan nem volt, de elfogadható kilátásban gyönyörködtünk!

Körbejártuk az egész területet – itt voltunk délutánig - felmentünk az Üvegkilátóba is és nem győztünk ÖRÜLNI, hogy itt lehetünk!

Innen visszamenve Heiligenblutba sétáltunk újra a faluban és megint megnéztük a még tartó Bárány Fesztivált.

806.Felment-nk-a-Jungfernsprung-hoz.JPG Forrás: Dr. Horváth Éva
Kép forrása: Dr. Horváth Éva

Galériához klikk a képre!

Großglockner
Következő nap elmentünk autóval a GroßnitzWasserfallhoz - az autózás után kellemesen gyalogoltunk, majd újra autóval az ellenkező irányban lévő (de a km-eket tekintve nem egy nagy távolságra lévő) Jungfernsprung-hoz - itt is trekkingeztünk - aztán a Goldwaschanlagehez mentünk…

És mivel mindezek után is - még úgy 16.30 óra volt - újra felmentünk a Franz-Josefs-Höhére.Nagyon jól tettük, mert nagyon tiszta idő volt - a Großglockner csúcsát tisztán lehetett látni!!!

A következő nap már búcsú a Hoteltől - de az utat úgy választottuk meg,hogy legyen látnivaló is (bár ez a mondatom kissé rossz fogalmazású - mert Ausztriában NINCS olyan útvonal, ahol valami gyönyörűséget ne láthatna az ember)!

Ezen a napon megnéztük a Raggaschlucht , a Ragga patak 800 m hosszú szurdokát….. és innen tovább haladva még sok helyen megálltunk…..

Utazásunknak - a Heiligenbluti 3 éjszaka - 4 napnak - ez a története távirati stilusban …..