Menü

2007.02.16.     Hozzászólás 0

A sport, a test és a szellem egysége!

Ne csak beszéljünk róla, hanem inkább gyakoroljuk.

A nordic walking-ot a 30-as évektől használják az élsportolók, sífutók és biatlonosok
1998-ban Finnországban definiálták új sportágként. Németországban, Svájcban, Ausztriában, Olaszországban és még sorolhatnám, milyen nagyon népszerű sporttá nőtte ki magát.

Új TREND: Nordic Walking
Cél:
- Az alaptechnika elsajátítása
- Állóképesség javítása
- Teljesítmény fokozása
- Az egészségünk megtartása

A nordic walking előnyei:

- vidék és évszak független, egész évben űzhető
- magasabb zsírégetés és csökkentett izületi terhelés teszi a n. w-ot különösen érdekessé még túlsúlyosok számára is.
- megfelelő öltözetben / sportos, szabadidő ruha/ sportcipő vagy bakancs, minden évszakban akár egyénileg, akár csoportosan a legjobb szabadidős kikapcsolódást nyújtja
- a lábak mellett a kar-, váll-, mell-, has és törzsizmokat is megdolgoztatja
- Ennél a sportnál a szervezet a normál walking-gal/gyaloglás/ összehasonlítva 20-50%-al több kalóriát éget el
- speciális n. w. bot szükséges a sportág hatékony gyakorlásához
- nordic walking. botokkal lehet kitűnő nyújtó és erősítő gyakorlatokat végezni, ami a bot nélkül nem lehetséges
- az erősítés a nyújtógyakorlatok, a bottal ugró és lépő gyakorlatok teszik az edzést változatossá és sokoldalúvá.
- a nordic walking. nagyon jól szabályozható testi tevékenység, az intenzitást lehet különböző módszerekkel növelni
- a nordic walking, mint kezdőknek, mint sportolóknak egy kitűnő kiegészítő mozgás -ideális azoknak is, akiknek a kocogás túl megerőltető
- a botokat akár túrázásra is fel lehet használni

Egészségügyi hatásai

- az emberi izomzat 90%-át edzi 40-50%-al hatásosabb, mint a sima gyaloglás /walking/ - magasabb az energia felhasználás
- a kocogáshoz képest, nincs repülő fázis, ami nagy részben csökkenti a lábak, csípők terhelését
- a nordic walking. különösen ajánlható ortopédiai problémákkal /térd, csípő, gerinc/ küszködő egyéneknek
- a nordic walking bot leveszi a terhelést a térd a csípő és a gerinc tájékáról
- javítja a vérkeringést
- edzi az állóképességet
- oldja a váll a nyak izomfeszültségét
- megelőzi a hátfájást, ezért nagyon ajánlott irodai munkát végzőknek
- a nordic walking. optimális audor /szabadban végzett/ tréning
- a nordic walking. ajánlott rehabilitációra, sportsérülés után is
- a nordic walking kevésbé megerőltető, mint a kocogás, de hatása a keringési rendszerre nem kevésbé hatásosabb
- a nordic walking javítja a koordinációs képességet

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.