Menü

2010.06.21.     Hozzászólás 0

Fitwalk

Jó, jó gyaloglás már megint. Tudjuk, hogy kell, tudjuk, hogy jót tesz, de miben más ez, mint az eddigi gyaloglásra épülő mozgásformák?

A jó idő közeledtével sokan vágynak szabadtéri mozgásra, hiszen nincs jobb, mint a friss levegőn eltölteni egy-két órát. Napjainkban egyre több, a gyaloglásra épülő fitness irányzat jelenik meg, közülük talán a legnépszerűbb a Nordic Walking és a Power Walking. Az alábbiakban egy harmadik ilyen jellegű, de újszerű mozgásformát mutatunk be, ami Magyarországról indult el nem is olyan régen. Gyere, próbáld ki magad, próbáld ki a Fitwalkot!

Jó, jó gyaloglás már megint. Tudjuk, hogy kell, tudjuk, hogy jót tesz, de miben más ez, mint az eddigi gyaloglásra épülő mozgásformák? Nos, a Fitwalk a verseny távgyaloglás mozgásformáját ülteti át úgy, hogy azt az amatőr mozogni vágyók is végezhessék. Három egyszerű szabály van, amit be kell tartani a Fitwalk során:

1. Az egyik lábnak mindig a talajon kell lenni – ez természetesen a sima egyszerű gyaloglásnál is így van, de a talajon lévő lábnak teljesen nyújtva kell lennie.
2. A csípőnek folyamatosan mozognia kell jobbra-balra, mint egy jó kis latin tánc során. Az intenzív csípőmozgás adja a Fitwalk dinamikáját, ez teszi lehetővé, hogy a mozgás folyamatos legyen és ne törjön meg.
3. Karral, felsőtesttel nagyon intenzíven kell dolgozni, ezáltal a megfelelő helyekre rakódik a terhelés, így elkerülhető, hogy a derék megfájduljon a rossz erőeloszlás miatt.

 

 

A Fitwalk titka a speciális mozgásforma, amelyet egy-két edzés alatt el lehet sajátítani. Fontos, hogy ez a mozgás nagyobb sebességet tesz lehetővé, mint a többi gyaloglásra épülő irányzat, ennek oka pedig a fent említett dinamizmus. A versenygyaloglók többsége gyorsabban gyalogol, mint ahogy az amatőrök futnak, de sokkal keményebben dolgoznak, mint a futók.

Felmerül a kérdés, hogy ha ilyen egyszerű mozgásforma, és gyorsabb, mint az általános gyaloglás, akkor már miért ne választanánk a futást, ha egyszer hasonló körülmények között hasonló felszerelésben végezzük a mozgást. A válasz egyszerű: a Fitwalk közel annyi kalóriát éget el, mint a futás, úgy, hogy nem igényel akkora erőfeszítést. A futásban van repülőfázis, ami egyfajta „pihenés”, a Fitwalk közben ez viszont nincs. Az egyik fő szabály, hogy mindig legalább az egyik lábnak a talajon kell lenni, ezért két lépés között nincs repülőfázis. Ennek eredményeképpen a sebességtől függően  20-40%-kal többet lépünk egy adott táv alatt. Az intenzív kar és lábmunka következtében a pulzust folyamatosan 120-140 között tartjuk, míg a speciális csípőmozgás egy dinamizmust, lendületet ad a mozgásnak.

A Fitwalk másik előnye, hogy kevésbé terheli meg az ízületeket. A láb ízületeire – a térdízületre, a bokaízületre – nincs káros hatással. Futás során talajfogásnál rázuhanunk a talpunkra, így a bokának, a térdnek hatalmas erőket kell eloszlatni. A Fitwalknál a lépés gördülő, nincs elrugaszkodási fázis, tehát nincs olyan mértékű becsapódás sem, ezért a térdet és a bokát is sokkal jobban kíméli.

 

Mely izomcsoportok dolgoznak Fitwalk közben?

 

Termográfiai (test hőtérképes) vizsgálatok bizonyítják, hogy Fitwalk közben a test zsírlerakódásra hajlamosabb területei rendkívül intenzíven dolgoznak, például a csípőtájék, a comb első és hátsó része, a has és derék tájéka. Ezen kívül a Fitwalk intenzív karmunkát igényel, ami megdolgoztatja a felsőtest – elsősorban a váll és a hát felső része, valamint a has – izmait.
2010-ben a világon elsőként Magyarországon jelent meg a Fitwalk. Megalkotója Csont Attila, tizenhétszeres magyar bajnok távgyalogló. Több, mint 12 éves gyalogló élsportolói karrierje során megszerzett tapasztalát felhasználva szeretne segíteni azoknak, akik szebb külsőt szeretnének. Célja, hogy egy olyan mozgásformával ismertesse meg a sportolni vágyókat, ami segítségével fogyhatnak; kerek, feszes feneket érhetnek el; a természetben, a friss levegőn sportolhatnak; növelhetik állóképességüket; tehetnek egészségük megőrzéséért.

 

Csont Attila:A Fitwalk edzéseket Budapesten a Margitszigeten, illetve a bátrabbaknak a Gellért hegyen tartom. Egyéni és páros személyi edzésre is van lehetőség, valamint csoportos órákon is részt vehetnek a sportolni vágyók. Csoportos órák csak a Margitszigeten vannak, hétfőn, szerdán, pénteken 16:00-17:00, és 17:30-18:30 között. Találkozó a Hajós Alfréd uszoda előtt az edzések előtt 10 perccel a szükséges adminisztráció miatt. Kérek minden érdeklődőt, hogy edzések előtt jelezzék szándékukat - mikor és melyik edzésformán szeretnének részt venni - telefonon, vagy e-mailben. Ez vonatkozik az ingyenes edzésekre is.”

 

Én már három edzésen vettem részt, eddig nagyon tetszett. Az elején kicsit furcsa volt a „riszáló” mozgás, de utána megszoktam. Olyan helyeken volt az edzés után izomlázam ahol azelőtt soha, de úgy, hogy az edzés során nem fulladtam ki, végig egyenletes volt a pulzusom. Jó szívvel ajánlom mindenkinek a Fitwalkot, remek alakformáló, zsírégető mozgás.”Réka, 27 éves könyvelő.

 

 

Minden hónap első szombatján, délelőtt 9 órai kezdettel ingyenes csoportos Fitwalk edzére van lehetőség a Margitszigeten. Találkozó a Hajós Alfréd uszoda előtt.

Amennyiben ki szeretnéd próbálni a Fitwalkot, akkor az alábbi honlapon minden szükséges információt megtalálsz: www.fitwalk.hu

Gyere, próbáld ki magad, próbáld ki a Fitwalkot!

Olvass többet a témáról: gyaloglás

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.