Menü

2006.12.04.     Hozzászólás 0

fittseg.hu

Védekezzünk a depresszió ellen-táplálkozással

A téli időszakban, az egyre rövidülő nappalok, sokszor ködös, sötét időjárás hatására sokan válunk a megszokottnál fáradékonyabbá, türelmetlenebbé, lehangoltabbá.

A depressziós betegek számára így ez az időszak fokozott nehézségeket hordoz magában. Amíg mindennapi tüneteiket a napfény nem enyhítheti, addig is kiemelten fontos megfelelő gondossággal összeállítaniuk étrendüket.

Természetesen a táplálkozás fontossága a nyári hónapokban sem elhanyagolandó. Ekkor is lényeges, hogy a páciensek halolajban, vitaminokban gazdag, gyógynövényekkel kiegészített étrendi mintát kövessenek.

Ausztrál kutatók különösen a többszörösen telítetlen zsírsavak, az orbáncfű és a B vitamin fogyasztásának tulajdonítanak jótékony szerepet. Ezek ugyanis az agyi folyamatok kedvező irányú befolyásolásával képesek javítani a betegek állapotán.

Számos bizonyíték szolgál a halfogyasztás kedvező hatásainak igazolására. A benne található zsírsavak pozitív hatást gyakorolnak egészségünkre, s a depressziós betegek kedélyállapotán is képesek javítani. A betegség elleni védő szerepét akkor tudja leginkább betölteni, ha megfelelően ügyelünk az omega-3 és omega-6 zsírsavak fogyasztásának egyensúlyára.

Míg a halolaj fogyasztásának fontosságát semmi nem vonhatja kétségbe, addig a B vitamin és az orbáncfű szerepéről kutatók ellentmondásos álláspontokat képviselnek. Jelen vizsgálatban ausztrál orvosok támogatják a két szer pozitív hatását, azonban európai és más vizsgálatok nem támasztották ezek eredményességét megfelelően alá.

A karácsonyi menüt azonban mindenképpen érdemes pulykából készült fogással gazdagítanunk, ha valóban békés, nyugodt hangulatban szeretnénk eltölteni az ünnep perceit. A pulykában ugyanis olyan aminosav található, mely a depresszió elleni védelemben is fontos szerepet tölt be, s ellazít, kellemes, enyhe álmosságérzettel tölt el.

Az egészséges táplálkozás általános közérzetünk, a betegségek megelőzése szempontjából különösen fontos. Érdemes azonban utána néznünk, s megfigyelnünk egyes tápanyagok külön-külön is érvényesülő hatását, melyekkel egy-egy betegség elkerülése, vagy kiegészítő kezelése kapcsán lehetnek segítségünkre.

A hír alapjául a "Fish oils, vitamins, herbs helpful for depression" cikk szolgált.

Eredeti forrás: orvostkeresek.hu

A depresszió kialakulásának megelőzésére, rendkívül alkalmas, és más szempontok miatt is ajánlott a rendszeres testmozgás. Legyen az bármely sportág, a lényeg hogy fizikai sportmozgást végezzen az ember!
Szerk.

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.