Menü

2006.08.30.     Hozzászólás 0

Gyümölcsök jótékony hatásai

Feketeáfonya

Összetevői: antioxidánsok, antocianidinek, antibakteriális összetevők, folsav, A- és C-vitaminok, karotionidok, és élelmi rostok, valamint ásványi sók és nyomelemek. Védő hatásuk van olyan betegségekkel szemben, mint a rák, a szív-érrendszeri betegségek és talán a Parkinson-Alzheimer kór.
A fekete áfonya kivonata képes fokozni a látásélességet, valamint képes csökkenteni bizonyos retina megbetegedéseket kialakulásának kockázatát. A kutatók szerint a fekete áfonya segít csökkenteni a farkas vakságot, segít a szem hajszálereinek rugalmasságát megőrizni, ezáltal fokozza a véráramlást a szem kapilláris ereiben, és erősíti a hajszálerek falát.



Alma

Magas vitamin- és ásványi anyag tartalmu. Pektin-tartalmának köszönhetően támogatja az anyagcserét, hatására mozgásba jönnek a zsírszövetek. Rugal-masabbá teszi a szöveteket, ezért ha minden nap elfogyasztunk legalább egyet, bársonyosabb, simább lesz az arcbőrünk. Emésztési zavarokra, lázra kiválló.


Ananász

Vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek, gyümölcssavak és enzimek – harmincdekányi ananász fedezi a felnőtt szervezet napi C-vitamin- és mangánszükségletét. A C-vitamin, a gyümölcssavak és az enzimek javítják a zsírégetést, ezzel elősegítik a fogyást.
- A béta-karotin, a cink, a magnézium és a mangán az immunrendszert tartja jó állapotban.
- A B-vitaminnak köszönhetően a gyümölcs szerelmese kiegyensúlyozottnak érzi magát.


Avokádo

Értékes E-, A-vitamin és káliumforrás, ideális a kalcium és a magnézium megoszlása. Hasznosítható mennyiségben található benne B 6 - és C-vitamin, vas, valamint mangán is:
- a C-, az A- és az E-vitamin - lévén antioxidáns - semlegesíti az ártalmas mennyiségben felszaporodó szabad gyököket a szervezetben, amelyek a rák kialakulásában játszanak szerepet,
- a kálium szabályozza a vérnyomást, s szükség van rá a szív és idegrendszer megfelelő működéséhez,
-a B 6 -vitamin nélkülözhetetlen az ellenanyagok és a vörösvértestek képzéséhez.
- Az avokádónak magas az egyszeresen telítetlen zsírsavtartalma - linolsav -, melynek szerepe van a vér koleszterinszintjének a szabályozásában: növeli a HDL-koleszterinszintet és csökkenti az LDL-koleszterinszintet.

Banán

Ásványi anyagokban és vitaminokban egyaránt bővelkedik. Az izomzat és idegrendszer működéséhez szükséges kalcium éppúgy megtalálható benne, mint a vízhajtó hatású kálium, vagy az erős fogakhoz szükséges foszfor. Kevésbé híres vastartalmáról, melynél fogva segíti a vörösvértestek képződését.
A magnéziumnak köszönhetően támogatja az anyagcserét, szabályozza a bélműködést, remek méregtele-nítő gyümölcs. Általa jelentős mennyiségű A-, B-, és C-vitaminhoz juttathatjuk szervezetünket. Tyrozint tartalmaz, amely természetes módon segít megszüntetni a gyötrő fejfájást. Erősíti az idegeket, javítja a hangulatot, leépíti a túltermelődött ösztrogént azokon a bizonyos napokon. Gyomorsav-túltengés esetén is fogyasszunk el egy banánt, legjobb, ha tejjel készült turmix formájában. Ahogy lejut a gyomorba, nyálka választódik ki, amely védi a gyomorfalat.


Grapfruit

Citrusféle lévén igen magas C-vitamin-tartalommal rendelkezik, ennél fogva remekül erősíti az immunrendszert és megakadályozza a gyul-ladások kialakulását. A benne található flavonoidok részt vesznek a rák megelőzésében is. A gombák és baktériumok döntő többségét elpusztítja, ezért gombás fertőzések esetén is bevethető.


Cseresznye

Kifejezetten magas A-, C-vitamin-tartalma. Kiemelkedő a vastartalma, található benne kalcium, magnézium, kobalt is. Minden része gyógyszer. A magját széttörve kell fogyasztani, a szárából teát lehet főzni. Maga a cseresznye erősen tisztító hatású, jó az izületekre és segít a cukorbetegségben szenvedőknek.


Eper

Az egresekre általánosan jellemző a magas vitamintartalom, így tartalmaznak A, C, D-vitamint is, illetve ásváyi anyagok közül káliumot, kalciumot, foszfort és niacint. A benne található nyomelemek miatt felbecsülhetetlen értékű szervezetünk számára. Kedvező hatással van a szívre, májra és a vesére is. Nagyobb mennyiségben való fogyasztása hasmenést okozhat!


Kiwi

A kivi ásványi sóban és vitaminban rendkívül gazdag gyümölcs. Fontos nyomelemeket, ballasztanyagokat, ásványi anyagokat, E és C vitamint tartalmaz. A benne található C vitamin, az egyik legsokoldalúbb vitaminunk, ami elsősorban a fertőző betegségektől óv meg, de fontos szerepe van az energiaszolgáltató folyamatokban is. Hiánya fáradtságot, szervezetünk védekezőképességének csökkenését okozza.
C vitamin tartalma lehetõvé teszi, hogy egész testre kiterjedõen megõrizze egészségünket. Hatékony a gyulladásos betegségek gyógyításában, valamint K vitamin tartalma a vér alvadékonyságát biztosítja. Jótékonyan hat a vesék munkájára, erõsíti a csontokat. Fogyasztása megerősíti az immunrendszert, a vérereket és a kötőszöveteket, elősegíti a szívizom működését. Hatásos vérmérgezés, fertőzés és ínyvérzés ellen is. Magas C vitamin tartalma segít abban, hogy a szervezetünk felépítse a glutation nevű molekulát, ami az egyik legfontosabb antioxidáns molekula.

Csökkenti az izomveszteséget.

Magas káliumtartalma hozzájárul a test energiaképzéséhez és az izomzat összetételéhez. Az izmok szerkezeti fenntartásához a kalcium, foszfor és magnézium is szükséges. A kiviben mindez megtalálható. Ha hiányoznak ezek az ásványi anyagot, a helytelen táplálkozás, vagy elégtelen emésztés miatt, akkor látható mennyiségben megtörténik az izomfogyás. A kiviben van elegendõ ásvány a pótlásra, valamint serkentõleg hat az emésztésre.


Körte

Az érett körte enyhíti az emésztőcsatorna gyulladásait, szabályozza a bélműködést. Emésztést segítő hatása miatt beiktathatjuk fogyókúrás étrendünkbe is. A körte vizelethajtó anyagai elősegítik a mérgek kiürülését a szervezetből. Naponta három-hat pohár körtelé elősegíti a hólyaghurut gyógyulását.


- Mozgásvilág -

 

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.