Menü

2012.10.01.     Hozzászólás 1

Hirdetés

Egy kiló hal minden reggeli mellé

Brit tudósok rájöttek: aki mozog, az eszik is.


Na most, aki eszik, az nem biztos, hogy mindezt tudatosan és egészségesen teszi, hanem csak "ahogy esik, úgy puffan" alapon.

Aztán vannak azok, akik szintén esznek és igyekeznek tudatosan tenni mindezt, de nincsenek könnyű helyzetben. Miért? Mert, ha minden hasznos - vagy hasznosnak vélt - tápanyagot be szeretne vinni a szervezetébe, ahhoz igen nagy körültekintésre van szüksége. Legjobb lenne persze, ha lenne rá időnk, energiánk és pénzünk, hogy minden nap kiválasszuk a megfelelő élelmiszereket, amik a lehető legjobb tápanyagtartalommal vannak megáldva. Sajnos ritkán klappol ehhez minden.

Arra azért oda tudsz figyelni, hogy kerüld a kifejezetten egészségtelennek tartott ételeket és lehetőleg sok gyümölcsöt, zöldséget fogyassz, de ha nehezen megy, akkor érdemes körbenézni a táplálék kiegészítők között. Ez alatt nyílván nem a gyúrósoknak szánt tömegnövelőket értem, hanem azokat az étrend kiegészítőket, amik a természetben is megtalálható vitaminokat és tápanyagokat koncentráltan tartalmazzák.

 

Ezeknek két pozitív tulajdonságát emelném ki személy szerint:

- az egyik, hogy megfelelő adagolás mellett biztosan elegendő vitaminhoz jut a szervezet,

- a másik pedig az, hogy mindezek mellett "felesleges" alkotórészeket nem kell mellé megenni, amik csak leterhelnék az emésztőrendszerünket.

 

Az egyik ilyen tápanyag az omega-3 zsírsav, ami azután vált érdekessé, miután valakinek feltűnt, hogy az eszkimók jóval ritkábban kapnak szívinfarktust. Ezt az eseménytelen, unalmas, fehér és hideg környezet mellet a bőséges halfogyasztással támasztották alá, azon belül is a halakban és egyéb tengeri élőlényekben található omega-3 zsírsavaknak.

 

Egy kis tudomány
Az omega-3 zsírsavak az úgynevezett esszenciális zsírsavak közé tartoznak. A szervezetnek szüksége van rájuk, de a hiányzó enzimek miatt maga nem képes előállítani őket. Ezért a táplálékkal kell őket felvennünk, melyek főleg a halolajban és a tengeri állatokban (makréla, lazac, hering) illetve különböző növényi olajokban (repce- és dióolaj) fordulnak elő. Ugyanez érvényes az omega-6 zsírsavakra, mint amilyen a linolsav, amely megtalálható a legtöbb növényi olajban. Ebből alakul ki az arachidonsav (AA, arachidonic acid), mely ezen kívül az állati eredetű élelmiszerek útján is felvehető a táplálékkal.

A három legfontosabb hosszú láncú omega-3 zsírsav az eikozapentaénsav (EPA, eicosapentaenoic acid), a docosahexaénsav (DHA, docosahexaenoic acid) illetve az alfa-linolénsav (ALA, ?-linolen acid). Erről bővebben még itt olvashatsz!

 

Tehát azt most már tudjuk, hogy omega-3 zsírsavat jó lenne beiktatni a táplálkozásunkba, de hogyan!? Mondjuk úgy, hogy naponta megeszel egy nagy rakás halat, ami egyébként nagyon finom, de sanszos, hogy ráunsz hamar és kivitelezni sem egyszerű. Meg simán lehet, hogy inkább rántott húshoz van kedved egy szép napon, akkor meg ki fogja megenni a halat? Szóval újra visszatértünk oda, hogy étrend kiegészítő.

Az EnerZona kétfajta omega-3 zsírsav forrást kínál, melyek saját bevallásuk szerint kifejezetten tiszta halolajat tartalmaz, mentes azoktól a szennyező anyagoktól, melyek a tengeren és a táplálkozási láncon keresztül a halakba juthatnak. Szóval egy tiszta, jó minőségű halolaj, amit vagy kapszula formájában, vagy kiskanalas szájüregbe juttatással lehet fogyasztani, kinek melyik szimpatikusabb.

 

EnerZona Omega 3 zsírsav - Halolaj
A csomagban három kis üvegcsét és egy lapos, műanyag kanalat találunk, ami majd az adagoláshoz szolgál (napi egy kanálnyi reggeli mellé).

A lötty egyértelműen hal ízű, némi citrom aromával, amit az összetevők között is megtalálunk. A kanalas módszert rövid időn belül leváltottam, mert könnyen kilöttyent belőle az olaj és nehéz is volt kényelmesen kihörpinteni belőle az olajat. Ehelyett közvetlenül az üvegcséből kortyoltam érzésre megfelelő mennyiséget, ez jobban bevált, mint a kanalazás. A halolajat annak ajánlom, aki kifejezetten rajong a halért és szívesen érzi annak ízét minden nap, illetve kapszuláktól idegenkedőknek is humánusabb ez a megoldás.

 

EnerZona Omega 3 zsírsav - Halolaj kapszula
Egy masszív, alu flakon egy csomó lágyzselatin kapszulát rejt.

A kapszulák méretüket tekintve a nagyobb bogyók közé tartoznak és naponta 2-4 db-ot is érdemes belőlük bevenni az elegendő tápanyag érdekében. Előnye, hogy a hal ízének nyoma sincs, viszont, aki nem szívleli a bogyókat nyelegetni, annak a halolaj a jobb választás.

 

Megfelelő étrend mellett az EnerZona Omega 3 készítmények elősegítik a magas vérnyomás és a frontérzékenység megszűntetését, valamint hozzájárulnak a kellemes közérzethez is.

Bővebbet az omega 3 zsírsavakról és az enerZona omega 3 készítményekről itt tudhatsz meg!

Olvass többet a témáról: táplálékkiegészítő, étrendkiegészítő

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • Emese 2013.10.14.   14:25

    Emese

    Damiana (Turnera diffusa) A növény kivonatát már évszázadok óta használják különböző betegségek kezelésére, akár impotenciára is. Azonban az igazi népszerűséget akkor szerezte meg a növény, amikor felfedezték, hogy hihetetlen hatással van az emésztőrendszerre, javítja a bélmozgást és... http://zold-kave.net/osszetevok

    válasz erre...