Menü

2007.01.22.     Hozzászólás 0

Aktívan a depresszió ellen

A hozzáértők szerint január 23-a az év leginkább depressziós napja. Bár jelenlegi időjárásunk nem mondható egyelőre nyomasztónak (pláne a vasárnapi tavaszias napsütés után), nem árt még csírájában elfolytani az esetleges tüneteket. S hogy mivel?Természetesen mozgással!

Aki rendszeresen figyeli saját életritmusát, bizonyára megtapasztalta, hogy a januári-februári időszak a legveszélyesebb a közérzetünket illetően. Ekkorra már szertefoszlik az ünnepi hangulat, nehezen visszarázódunk a hétköznapi taposómalomba és a téli időjárásből csak a ridegséget és sötétséget vesszük észre. Ilyenkor könnyebben leszünk rosszkedvűek és a lakás négy fala közé szorulva nehezebben tudjuk rávenni magunkat bármiféle szabadidős, lélekfrissítő programra.

Az erre irányuló kutatások és a személyes tapasztalatok is egyértelműen bebizonyították, hogy az aktivitás (legyen az sport, vagy munka) és a fittség fenntartása elengedhetetlen feltétele annak, hogy egész évben (de különösen ebben a zord időszakban) jókedvűnek és egészségesnek érezzük magunkat. A wellness alapigazsága ez esetben is igazolást nyer: Testi-lelki kiegyensúlyozottság a jó közérzet titka!

Ha nehezünkre is esik elsőre, vegyük rá magunkat a mozgásra, a kikapcsolódásra. Erre remek lehetőséget nyújtanak a thermálfürdők, szaunák, vagy méginkább a szabadban végzett mozgás, mint a futás, kerékpározás, vagy egy kiadós séta, illetve egy-egy ilyen aktivitás után táplálkozzunk változatosan és jóízűen.

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.