Menü

2010.10.20.     Hozzászólás 1

HEAD KERS technológia - a sebesség bűvöletében

A HEAD a Forma 1-ből ismert KERS (kinetikus energia visszatöltő rendszer) technológiával gyorsítja léceit.

A vancouveri téli olimpián HEAD léccel érkezett a legtöbb versenyző elsőként a célba. Tavaly a HEAD csapata volt a Világkupa szezonban a leggyorsabb.   

81098-headdepo.jpg 

A titok nyitja: A HEAD a Forma 1-ből ismert KERS (kinetikus energia visszatöltő rendszer) technológiával gyorsítja léceit.

 

81098-headkerslogo.jpg

 

A KERS technológia a lécekben úgy működik, mint egy turbófeltöltő, mely pluszgyorsítást ad a lécnek azáltal, hogy merevebbé teszi a léc hátsó részét a kanyar lezárásakor. Ennek hatására a síelő szinte katapultálódik  a következő kanyarba. A hatás hasonló ahhoz, mint amikor a Forma 1-es versenyző a hirtelen gyorsításhoz megnyomja a KERS gombot. A HEAD KERS technológiája elektronikus, teljesen automatikus, integrált rendszer.

81098-headkerstabla.jpg

A lécek maximális meghajlással érkeznek a kanyar végéhez. E pillanatban az aktív mikrochip kibocsájtja az energiát a léc hátsó részén elhelyezett fémszálakba. A léc hátsó része megmerevedik, azonnal kiváltva a léc visszaugrását eredeti formájára, ami által a léc felgyorsulva hagyja el a kanyart.  

A KERS technológia a HEAD Intelligencia technológiájának továbbfejlesztése. Ugyanakkor a KERS, szemben az Intelligenciával, nem befolyásolja a léc torziós merevségét. A KERS teljesen új chip-technológián alapul, mely az energiát hatékonyan tárolja, hogy a megfelelő pillanatban felhasználhassa. A piezoelektromos szálak a kinetikus energiát elektromossá alakítják. A chip-ben tárolt energia a léc azon részén kerül felhasználásra, melyeket az érzékelő meghatároz. Az időzítés és az energia visszacsatolás automatikusan történik, az egyes léctípusok karakterének figyelembevételével. Minél agresszívabb reakciót várunk a léctől, annál merevebb lesz a léc hátsó része. A KERS célja – szemben az Intelligencia rendszerrel – nem a síelő mindenkori preferált stílusához való alkalmazkodás. Nincs itt andalgás – csak brutális gyorsítás.

 

Jó hír az igényes síelők népes táborának. A KERS már nem csupán a csúcsversenyzők privilégiuma. A KERS integrált része valamennyi 2010-11-es versenylécnek. A választék:

WORLDCUP i.SL sí szett (akár RD versenyzői kivitelben is, mint fotónkon)
81098-islrd.jpg
A Világkupán bevetése kerülő szlalom léc közvetlen leszármazottja, extrém futási stabilitású, kemény léc profiknak.
KERS, Intelligence technológia, Worldcup szendvics, famagos konstrukció, verseny strukturált  UHM C alap,13 méteres rádiusz, 66 mm-es szélesség középen.

 

WORLDCUP i.SPEED sí szett
81098-ispeedrace.jpg
A Világkupán bevetése kerülő óriásműlesikló léc közvetlen leszármazottja, extrém futási stabilitású, kemény léc profiknak,
KERS, Intelligence technológia, Worldcup szendvics, famagos konstrukció, verseny strukturált  UHM C alap,18 méteres rádiusz, 66 mm-es szélesség középen.

 

i.Supershape sí szett
81098-isupershape.jpg
Agresszív geometriájú, villámgyors versenyléc a dinamikus, rövidebb íveket kedvelőknek. A legnépszerűbb Supershape világszerte.
KERS, Intelligence technológia, Worldcup szendvics, famagos konstrukció, verseny strukturált  UHM C alap,12,1 méteres rádiusz, 66 mm-es szélesség középen.

 

i.Supershape Speed sí szett
81098-ispeed.jpg
Legendás geometriájú műlesikló, óriás műlesikló léc nagy sebességű profi síeléshez.
KERS, Intelligence technológia, Worldcup szendvics, famagos konstrukció, verseny strukturált  UHM C alap,14,6 méteres rádiusz, 66 mm-es szélesség középen.

 

i.Supershape Magnum sí szett
81098-imagnum.jpg
Nagyon gyors, jól kezelhető versenyléc. Bármilyen hóviszonyok közepette, akár puhább hóval borított lejtőkön is megállja a helyét.
KERS, Intelligence technológia, Worldcup szendvics, famagos konstrukció, verseny strukturált  UHM C alap,13,5 méteres rádiusz, 71 mm-es szélesség középen

 

i.Supershape Titan sí szett
81098-ititan.jpg
Versenyléc mélyhavas kiruccanásokhoz. KERS, Intelligence technológia, Worldcup szendvics, famagos konstrukció, verseny strukturált  UHM C alap,13,5 méteres rádiusz, 78 mm-es szélesség középen.

Bármelyiket válasszuk is, koncentráljunk nagy tempónál a kanyar végén, hogy ne érjen váratlanul minket a lórúgásszerű, brutális gyorsítás.

Olvass többet a témáról: head

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.