Menü

2007.04.12.     Hozzászólás 0

Milyen sportot válasszak?

Számtalan forrásból megizonyosodhatunk róla, hogy a mozgás jót tesz, egészséges, de a motivációnkat elveszthethjük, ha nem a megfelelő sportot választjuk. Ha kitapasztaljuk, hogy milyen mozgásforma illik hozzánk, az már önmagában is lelkesítőleg hat.


Első lépés a környezet megválasztása. Ha természetbarátok vagyunk, szeretjük a friss levegőt, a napfényt, nyílván szabadban keressünk mozgási lehetőséget. Ha viszont emberek között, társaságban érezzük jól magunkat, vagy nyomasztólag hat a hosszú távolság tudata, akkor csemegézzünk az aerobik-termek ajánlatai között.

Eztuán el kell döntenünk, hogy mit szeretnénk elérni. Sportolhatunk fogyókúra gyanánt, erősítés céljából, alakformálásért, kondíciójavításért, vagy stressz levezetésére.
Fogyáshoz legcélszerűbb a zsírégetű hatású, közepes intenzitású mozgásformák közül választani, mint például a kocogás, kerékpározás, aerobik, vagy a tájfutás.
Ha muszklikat szeretnénk, súlyzós edzést válasszunk, mint például a konditermi edzés, erősítő aerobik, vagy ússzunk, kenuzzunk.
Alakformálásra szinte bármi megfelel, de fontos, hogy ne erőltessük meg magunkat, mert a formás kecses alak szintén formás, de akár túzottan izmossá is válhat. Az úszás, a tánc, a fitness-órák, a kerékpározás vagy a futás kellő mértékű űzése segít elérni a célunkat.
Az állóképességre a futás az első és legjobb választás, főleg emelkedőkkel tarkított terepen. Jó még az intenzív iramváltozásokat követelő tenisz, foci, vagy squash is.
Feszültség levezetésére bármilyen sportot választhatunk, bár ez is lehet személyfüggő. Ha gyorsan, intenzíven akarjuk magunkból kiadni a felgyülemlett energiákat, akkor a rendkívül fárasztó edzésformák felelnek meg. Ha a megnyugvást szolidabb módon kívánjuk elérni, jógázzunk, vagy vegyünk igénybe valamilyen wellness szolgáltatást.

A társaságot kedvelőknek célszerű csapatjátékokban (labdarúgás, tenisz, squash, fitness, stb.) gondolkoznia, akik viszont nem kívánnak másokhoz alkalmazkodni, csakis egyedül induljon el futni, kerékpározni, úszni, vagy bármi egyéni sportot űzni.

Eddigi életünk során is megtapasztalhattuk, hogy mi motivál általánosságban. Sokak számára a zenehallgatás ösztönzőleg hat, így célszerű a szabadban végezhető mozgásformákhoz magunkkal vinni egyiket a ma fellelhető számtalan típusú hanghordozó közül, vagy zárt térben gondoskodjunk megfelelő háttérzenéről.
Ha a motivációt egy másik ember személye nyújtja, akkor keressünk magunknak személyi edzőt, aki noszogat, tanácsot ad, vagy serezzünk be aerobik kazettát, DVD-t.
Ha célul tűztünk ki valamilyen távot, időt, vagy más teljesítményt, akkor az önmagában motiváló lehet. Ehhez annyi szükséges csupán, hogy legyünk felszerelve a megfelelő mérőműszerrel (óra, kilométeróra, pulzus-mérő karóra), vagy időközönként mérjük testsúlyunkat. Mindenki számára hasznos az

- Mozgásvilág.hu -

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.