Menü

2009.06.12.     Hozzászólás 1

Crosskovácsi rövidtáv pályabejárás - videó

Nagy volt a szám... az idei összesen 70km hegyibringás tapasztalatommal a térképen vízszintesnek látszó pálya semmiségnek tűnt. Az emelkedők megleptek a változatos terepen kijelölt pályán. Nézd meg videós beszámolónkat!

Nagy volt a szám... mármint az a lepcses: "Mit nekem 30 kilométer, az 54-et is simán lenyomom, hisz naponta bringával közlekedek 30-40 kilcsit..." Csak azt felejtettem el, hogy ami a térképen sík, az a valóságban tele van emelkedőkkel, lejtőkkel és emelkedőkkel meg emelkedőkkel is. Na ne kattintsatok el, nem a személyes nyavajámmal foglak fárasztani, csak gondoltam elmondom, hogy az idei összesen 70 kilométer hegyibringázásomat a Crosskovácsi rövidtávjának bejárásával sikerült megdupláznom (20 km az otthon és a helyszín között) és meglepődtem az emelkedőkön.

A terv az volt, hogy délelőtt végigtekerek fejkamerával a Crosskovácsi rövidtávján és még a verseny előtt egy kis kedvcsinálót készítünk, ami láttán már alig várjátok a szombati rajtot. Boldog voltam, hogy végre idén először igazán tesztelhetem az új bringámat, mert eddig csak leharcolt drótszamáron közlekedtem a városban.

Kamerát felrögzítettem a kormányra, gps, térkép a helyén és pikk pakk ott voltam Nagykovácsiban, a Kastély területén. A rajt/cél területet kapásból ki kellett hagynom, mert a kapuk zárva voltak. Végigtekertem a felvezető szakaszt, majd kétségbe estem, mert a bezárt kastélykapu előtt nem tudtam pontosan merre induljak. Tök véletlenül épp arra tekert Örs, az általam is jól ismert Meridások egyik legifjabb tagja.

Szóval Örs ismeri a környéket, mint a tenyerét, ráadásul a Crosskovácsi középtávjára készül és úgy döntött, hogy edzés képen a rövidtávot fogja letekerni velem.

Egy ideig beszélgettünk, aztán már csak ő beszélt, mert én képtelen voltam a zihálás mellett megszólalni. Amúgy ebből az okból kifolyólag jobbnak láttam a lenti videót hangos zenével ellátni, mert a felvételeken csúnyán hallatszik a hörgésem.

A pályáról! Marha változatos... persze ha azt nézzük, csak emelekedő/lejtó, jobbra és balra kanyar van benne, de a táj, amin végighalad pazar. Komolyabb akadállyal csak egyszer találkoztunk, két bedőlt fa éktelenkedett kormánymagasságban az úton - ami lehet nem is a kijelölt úton volt, mert azon a részen egy kicsit elbizonytalanodtunk, hogy jó felé megyünk-e. Csütörtök reggel még csak a rózsaszín nyíllal jelölt fák voltak segítségünkre a tájékozódásban, a versenyre ezt tökéletesítik.

Ez a rövidtáv útvonala (sötéttel a felvezető szakasz, illetve a kastély zárva volt, így oda nem mentem be)
crosskovacsi.hu

Szóval nagyon tetszett, hogy a széles murvás úttól kezdve, a kétnyomsávos füves úton át a keskeny fák között szlalomozásig mindenféle úttípussal találkoztam. Volt nagy füves terep és nagy kiálló kövekkel tarkított szakasz is. Az árnyékos sűrű erdőből váratlanul vezet az út a napfényes tisztásokra és fordítva. Bár verseny közben kevésbé fogsz ráérni, azért helyenként elég jó panoráma követeli, hogy vessél rá egy pillantást. A pihenőhelynél a bringának szaladó gyerkőcök sejthetően nem fogják szombaton a versenyt zavarni.

Nehézség? Ebből a szempontból edzettségem alapján képtelen vagyok objektív választ adni, számomra a durva, vagy helyenként sunyi láthatatlan kapaszkodó részek komoly megpróbáltatást jelentettek és nem bírtam végigtekerni a távot csokizás és italozás (üdítőre gondolok) nélkül. Amúgy szerintem akinek már van legalább párszáz hegyikilométere az idén, nagyon fogja élvezni.

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.

greendok

Sziasztok! Nagyon jó a cikk, most találtam a 2011-es Crosskovácsi után olvasgatva a neten. Így a videón nem jön át sajnos hogy milyen szintkülönbségek vannak (ettől félek a legjobban), de a leírásból kiderült :-O

Teljesen amatőr vagyok, nem is indultam még ilyen versenyeken. Mindenképpen a rövid táv érdekelne. Van-e valami tanácsotok a felkészülést illetően? Mennyire durva vajon a rövidtáv. A másik kérdés hogy milyen lesz a mezőny, nem szeretném ha sok profi közt egyedül az utolsó helyen kullognék, jó lenne ha lenne még 1-2 hasonló lelkületű lelkes amatőr mint én. Van-e tapasztalatotok a mezőny összetételét illetően? Kösz. N.B.