Menü

sportág: KERÉKPÁR    táv: 32 km    szintemelkedés: 326 m    szintidő: 3:00     nehézség: Közepes

Zebegény - Nagymaros - Kismaros - Morgó völgye - Zebegény

Remek kerékpáros kiránduló útvonal. Hobby bringásoknak is könnyen járható. A 3 órás szintidő egy könnyed, megállásokkal tarkított bringázást feltételez. Nincs benne hosszú emelkedő, rövid 20 - 30 m-es meredek szakasz is csak néhány. A szakasz első 12km-re teljesen sík, és végigmegy a dunaparti Dunakanyar legszebb részén.

Beküldő: Mihály Zsolt

kerékpár, bringa, bicikli
PontokMagyarázat
011Zebegény főtér. Indulás a Nagymaros felé a Dunakanyar legszebb tájain (bemelegítés egy hosszú sík szakasszal).
012Elhaladunk a Kenderes panzió mellett és lassan elhagyjuk Zebegényt.
013Átkelési lehetőség Dömösre kishajóval.
014A kerékpár út neve, melyen haladunk: "Beatrix királynő"
015Nagymaroshoz közeledve már feltűnik a visegrádi vár.
017Nagymaroshoz kompátkelő.
018Ennél az elágazásnál jobbra a hegyen át Törökmezőre jutunk, de mi most tovább megyünk a kerékpár úton.
019Kismaros határában van egy "S" kanyar, rajta egy híd található. Itt jobbra fordulunk, így a települést elkerülve jutunk el a Királyréti útra.
020Keresztezzük az országutat, majd egy "S" kanyarral átkelünk a vasúton és 50m után jobbra fel, tovább födúton.
021Ezen az uton eljutunk a Szokolya-Királyrét felé vezető főútra, mely cca. 1km-t kell megtenni a kisvasút mellett.
022Börzsönyligetnél a kisvasút megállója után bara fordulunk és elindulunk a Morgó patak völgyében. (végre emelkedik az út)
024Csak előre, amerre "mén az út"! :) Gyönyörködj a tájban!
025Szép lassan felfelé az úton.
026Még egy utolsó meredek szakasz, mely száraz időben könnyen kitekerhető, de tolni se szégyen.
027A völgyben Szokolya látható, de mi az ellenkező irányba megyünk.
028Közel 1km-t haladunk itt gerincen kisebb dombok mellett (jobbra "Nagy morgó" hegy látható).
029Mielőtt egy lekerített észhez érnénk, jobbra ("Szép erdő" -től jobbra a "Száraz fák" melett) legurulunk a mezőn keresztül a völgybe, míg keresztezzük a képen látható utat.
030Átmegyünk egy patakon, és jobbra fordulunk. (Balra Kóspallag felé mehetünk fel az emelkedőn a réteken keresztül)
031Felkapaszkodunk egy enyhe emelkedőn.
032Majd le a völgybe a patakig.
033A patakon áthaladva jobbra fordulunk és egy horgásztóhoz érünk.
034"Torony alja horgász tavat" jobbról kerüljük meg (de balról is lehet a "Pusztatorony" felöl)
035Szép a táj bermelyik oldalról is nézem.
036Keresztezzük a Kismaros - Kospallag - Nagyirtáspuszta főutat.
037Itt felmegyünk egy meredek emelkedőn. Nem hosszú de húzos, sáros időben reménytelen.
038Az út nyomvonalát követve átmegyünk a "Békás réten", melyen lesz egy elágazás ahol balra fordulunk.
039A mező végén beérünk az erdőbe és az erdei uton legurulunk a törökmezői völgybe (kellemes lejtő, a végén kicsit meredek)
040A lejtő végén jobbra fordulunk és "zöld" túriszta jelzésen indulunk Zebegény felé. (Balra cca: 100m-re van a törökmezői horgásztó - "Hét-vályú" , érdemes egy kitérőt tenni)
041Kisebb emelkedők és lejtők után kiérünk a Malomvölgybe, mely mellett csendesen csobog "Malom-völgyi patak"
042Egy helyen kersztezi az út a patakot. Ez többnyire áttekerhető, kivéve a képen látható eset.
043Itt már végig a patak mellett haladunk. Érdemes balra figyelni az erdei ösvényeket, mert sáros időben a földút remek technikás ösvényekkel kiváltható!
044Visszaérkeztünt Zebegénybe. Az almáskert vendéglő a falu szélén remek lehetőség a pihenésre, és egy jó kis szarvaspörkölt elfogyasztására. (legtöbb utunk itt végződik)
045Érkezés a kiindulási helyre. Zebegény főtér.

Összesítés

A Zebegény - Nagymaros - Kismaros - Morgó völgye - Zebegény hossza 32 km, az útvonal szintemelkedése 326 méter, szintideje 3:00, nehézsége közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Várható időjárás (hőmérséklet, csapadék, szélerősség)

Péntek Szombat Vasárnap Hétfő
°C -3 / 8 3 / 8 1 / 8 3 / 5
mm 0.0 0.0 0.0 0.6
km/h 20.5 14.4 21.6 31.3

Hosszabb távú, részletesebb előrejelzések: meteoplaza.info