Víztározótól a Szalajka házig

Tankó József
Tankó József, Házi Bernadett
A Víztározótól a Szalajka házig hossza 28 Km. Az útvonal szintemelkedése 900 m, szintideje 4 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Kerékpártúra a Mátrában

Kiindulópontunk Mátrafüred Hegyisportok bázisa, Gepida tesztcenter. A startol alig néhány 100 méterre már le is térünk a forgalmas főútról, és a Mátrafüred vége táblánál irány jobbra felfelé az erdőbe.

Víztározótól a Szalajka házig-1

A többségében tolós, köves nagyon szép erdei 300-400 méteres szakasz végén egy 90 fokos balkanyarral a Sástói kempinghez vezet az út.

A kemping mellett a főúton haladunk tovább újabb 100-200 métert, és az erdőbe vezető első betonúton lefordulunk balra.

Víztározótól a Szalajka házig-5

Ezen az erdészeti úton egészen az utunkba kerülő első hídig gurulhatunk nyugodtan, ahol jobbra feltekintve meglátjuk a sárga kereszt, és a sárga kör találkozási pontját juthatunk. Itt egy kis erdei pihenő is található.

A sárga kereszt, és a sárga kör is rávezet az erdészeti betonra, melyen hosszan lejtőzhetünk a víztározó bejáratáig.

A száguldozás végén egy újabb hídon vezet át utunk, mely jobbra fordulva egyenesen a víztározó bejáratáig jutunk! (Előzetesen egyeztessünk a Tesztcenterben, mert külön engedély kell az ide való bejutáshoz! Érdemes az engedély, mert nem mindennapi élmény nyújt az óriási víztározó!)

Víztározótól a Szalajka házig-7

A víztározótól visszafelé az előző száguldozás végpontját jelentő hídig tekerjünk vissza. Ezután a betonúton néhány száz méter enyhe felfelé tekerés következik, egészen az első bal elágazásig, mely egy köves út lesz ezt kövessük!

A kövesút egy panorámás, igazi élmény szakasszá alakul rövid időn belül. Enyhe felfelével, és egészen sok lefelével a Szalajka házas pihenőig.

A pihenőtől….rövid időn belül ezen a döngölt úton elérjük a piros kereszt jelzést, mely egészen Gyönygössolymosig vezet le. Itt készüljünk fel egy nagyon-nagyon hosszú lejtmenetre.

Víztározótól a Szalajka házig-9

Gyöngyössolymos közepén a Mátrafüred jelzést kövessük, majd a főútra kijutva a bringaúton jutunk vissza Füredre, egészen a Tesztcenterig!