Szigliget-Badacsony kör kerékpárral

A Szigliget-Badacsony kör kerékpárral hossza 31 Km. Az útvonal szintemelkedése 337 m, szintideje 2 Óra, Az útvonal Magyarország területén található.

Szigliget - Badacsony kerékpártúra

3 napos kora őszi kerékpártúránk egyik legszebb helyszínén jártunk a Badacsonyban. Látnivalók tekintetében alighanem ez a túra nyújtja a kerékpárosok számára a legtöbbet, mivel nagyjából végig rálátni a Balatonra, azaz elő-elő bukkan kedvenc tavunk az út során.

Szigligeti vár Forrás: www.mozgasvilag.hu
Szigligeti vár, előttünk a Szent György-hegy

1. Túránkat Badacsonyból indítjuk, Badacsonytomajon át a Római úton Badacsonytördemic felé, ám nem a tó irányába, hanem észak felé kerülve.

2. Badacsonytördemicből alsórendű úton haladva keresztezzük a 71-es számú főútat Szigliget felé, ahol immár a tó felé tartva közelítjük meg a Szigligeti várat. Ám mielőtt elérnénk azt, egy pillanatra megállunk Szigliget kikötőjében és egy közeli pillantást is vetünk a Balatonra.

3. A parton a strand mentén gurulunk még egy kicsit, majd jobbra kanyarodva, egyenesen felhajtunk a vár tövébe, ahol kerékpártárolóban hagyjuk kerékpárjainkat és gyalogosan indulunk fel a várba. Amikor erre járunk sosem érdemes kihagyni a várlátogatást, hiszen csodálatos panoráma tárul elénk a várfalakról a Balatonra, a Szent György-hegyre és az alant elterülő Tapolcai-medencére. A látványt szinte sosem lehet megunni,  hiszen minden napszakban más-más arcát mutatja, de talán naplementében a legszebb. Miután kellően magunkba szívtuk a táj látványát, továbbindultunk egy kis borkóstolóra, a Szent György-hegy felé.

4. A várat elhagyva északnak haladunk újra és ismét rátérünk a 71-es főútra egy darabon. Mikor a pincészeteket és Hegymagast jelző táblákat elérjük, balra fordulunk és elgurulunk a Szászi Pincészetig. A pincészet igen jól van jelölve, így el sem lehet téveszteni.

A Szászi Pincészet panorámája ForrĂĄs: www.mozgasvilag.hu
A Szászi Pincészet panorámája

5. Egy kellemes borkóstoló és uzsonna után újra kerékpárjaink nyergébe pattanunk, majd egy alsórendű úton Kisapáti felé vesszük az irányt.

6. Kisapátiból egyenesen átkerekezünk Nemesgulácsra, majd bezárva a kört onnan egyenesen vissza Badacsonytomajba, kiindulási pontunkra.

Tipp: amennyiben több időnk van és szívesen kóstolnánk további borokat, érdemes a többi pincészetet is meglátogatni a Szent György-hegy oldalában, biztosan nem fogunk csalódni!