Szalajka-völgy meg még egy kicsi

Simon Ádám
Tankó József
Simon Ádám, Tankó József
A Szalajka-völgy meg még egy kicsi hossza 12 Km. Az útvonal szintemelkedése 250 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Könnyű. Az útvonal Magyarország területén található.

A bringatúrás utazásunkat megkönnyítettük azzal, hogy nem magunknak cipeltük a kerékpárjainkat, hanem a helyi kerékpárkölcsönzőből szereztünk egy-egy Merida montit. A kölcsönző túravezetője egy könnyű családi túrát vezetett nekünk.

Kerékpártúra a Szalakja-völgyben

A Szalajka-völgyben lévő bringakölcsönzőtől indulunk (lévén innen bérelhetünk bringát), végig a népszerű útvonalon.

Szalajka-völgy meg még egy kicsi-1

A mezőn keresztültekerve elérkezünk a második kékszínű tóhoz. A tó után balra feltekerünk és a végig mellette haladunk. A végénél jobbra fordulunk (itt egyenesen tovább haladva felsétálhatunk az Ősember-barlanghoz, de oda csak gyalog szabad felmenni.

Szalajka-völgy meg még egy kicsi-2

Enyhén emelkedős, jó minőségű, helyenként sáros úton tekerünk felfelé, nagyjából 2,5 km-en keresztül. Egy elágazáshoz érkezünk, ahol jobbra visszatérünk a kiindulópontunkhoz, de előtte még érdemes egy picit balra feltekerni a katonasírokig.

Szűk egy kilométer emelkedő után a katonasíroknál megpihenhetünk, majd visszafordulva visszagurulunk a kiindulási pontunkhoz és a túra végpontjához.