Single-trail a'la Garmisch

Simon Ádám
A Single-trail a'la Garmisch hossza 17 Km. Az útvonal szintemelkedése 638 m, szintideje 3 Óra, Az útvonal Németország területén található.

Garmisch-Partenkirchen általában fullon van, a bakancsos turizmus gyakorlatilag száz százalékban kihasználja a helyi lehetőségeket. Ez persze nem jelenti azt, hogy például a kerékpárosok ki lennének tiltva az izgalmas ösvényekről, de tény, hogy a két keréken érkezők vendégnek számítanak, akik kölcsön kapták a bakancsosok útvonalait. Egy ilyen izgalmas single-trail szakaszt mi is "kölcsönkértünk" és egy izzasztó mászás után izzasztóan izgalmas bringázást kaptunk.

MTB single trail Garmisch-Partenkirchenben

Útvonal

1. A Bavaria hoteltől (ez volt a szállásunk) elkavirnyálunk észak-keleti irányban a Wankbahnstrasse-ig, ahol azonnal neki is kezdünk a hosszú aszfaltos hegymenetnek.

2. Nagyjából 2,5 kilométer hosszon emelkedünk 250 métert, amikor elérünk egy kápolnához, ahol érdemes pihenőt tartani. Erre a pontra fogunk érkezni visszafelé is a meredek murvás útról, de felfelé balra tartva haladunk tovább.

3. További 260 méter szintet gyűrünk le újabb - nem egész - 2,5 kilométeren keresztül. Ekkor elérkezünk egy erdei ösvényhez az úttól jobbra. Ezt kérjük kölcsön a túrázóktól egy röpke izgalom erejéig (legyél figyelmes és a gyalogosokat mindig engedd el).

4. A kb. 3 kilométeres ösvény egynyomtávos, köves-gyökeres szakasz tartogat technikás részeket, amiket merevfarú bringákkal macerásabb megoldani, érdemesebb fullyval próbálkozni. Az izgalmakat és a terep nehézségét fokozza, hogy a meredek hegyoldalon futó nyomtávot balról a egy meredek hegyoldal, jobbról pedig... szintén meredek hegyoldal - de szakadék formájában - szegélyezi.

Single-trail Garmisch ForrĂĄs: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Single-trail Garmisch
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu

5. Az ösvényről 3 kilométer után balra térünk le a felvonó állomás felé, ahol lehet egy picit szusszanni és a panorámában gyönyörködni. Az úton keresztül vezetett villanypásztort nyugodtan leakaszthatjuk az áthaladás idejére.

6. Innen aztán másfél kilométer széles mosolyú lejtőzés következik egy széles dózerúton, addig a kápolnáig, ahová a 2. pontban érkeztünk.

7. Haladunk lefelé tovább az aszfaltúton, majd egy kilométer múlva jobbra levágjuk az utat egy kis technikás terepezésre.

8. Újra keresztezzük az aszfaltutat, de menjünk tovább lefelé.

9. A felvonó alsó állomására érkezünk egy nagy parkolóba. A felvonóház mellett balra még egy laza terepezésre nyílik lehetőség, de itt elég sok gyalogossal lehet találkozni.

10. Kiérve az erdőből nekiütközünk a Münchner Strasse-nak. Ezen balra fordulva levezetésként egy hangulatos utcában gurulhatunk, kávézhatunk, vagy ebédelhetünk.

11. Ha van kedvetek még további tekeréshez, kavirnyáljatok el az Olympia sístadionig és kattintsatok ide a folytatáshoz.