Rozsdás-kútból kortyolgató

Simon Ádám
A Rozsdás-kútból kortyolgató hossza 10 Km. Az útvonal szintemelkedése 514 m, szintideje 2 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Szlovákia területén található.

Könnyű kerékpártúra Donovalyban

01. Indulás felfelé a sípályán. Nem olyan könnyű, mint elsőre látszik. Sok a gödör, hupli. A pálya meredeksége felfelé nézve jobbról balra nehezedik.

02-03. A sípálya tetején balra indulunk az aszfaltúton, követjük a piros jelzést Bully településen keresztül az erdőbe vezető földútig.

04. Emelkedős földút, az elágazásnál balra tartunk.

05. Földúton haladunk tovább, majd ismét egy elágazás. Ottjártunkkor nem volt jelzés sehol. Jobbra indulunk tovább.

06. A rövid, de durva emelkedőn feltekerve meglátjuk a piros jelzést egy balra eső fán, tehát jó úton haladunk.

07. Meredek, tolós rész az elején, kétfelé ágazó úttal, melyek 50 méter után újból összeérnek. A két útszakasz találkozása után tekerhető emelkedő a két megye határáig, a hegy legmagasabb pontjáig.

08. Nagyköves, földes jeltős szakasz, a nagy rétig ereszkedünk, ahol balra kanyarodunk a fenyvesek közé. Ám mielőtt még leérnénk, egy érdekes, zöldsziklás szakasz is vár ránk. (a nagy rétnél tovább haladhatunk a piros jelzésen: Bringával a háton)

09. Fenyvesek és patakok mentén száguldunk lefelé és az út végén balra megtaláljuk a Rozsdás-kutat.

10.A kiskút után balra fel. Visszatérés Mistriky-be, alig észrevehető, enyhe emelkedős úton.

11.Aszfaltútra érkezünk, ezen maradva visszaérkezünk a sípálya aljára, kiindulópontunkhoz.