Menü

sportág: KERÉKPÁR    táv: 10 km    szintemelkedés: 514 m    szintidő: 2 óra     nehézség: Közepes (Néhol nehéz)

Rozsdás-kútból kortyolgató

Kellys kerékpártúra Donovalyn - Az volt a tervünk, hogy az út majdnem-végén iszunk egy jót a térképen is jelölt forrásból, de csak egy bizarr, rozsdásvizű kutat találtunk. Ugyan kedves gombaformájú kút volt, inkább a kulacsunkból ittuk az izo-löttyöt.. Olvasd el a beszámolót: klikk ide!

Helyszín: Donovaly
Táv: 10000 méter
Idő: 2-3 óra
Nehézség: közepes (néhol nehéz)

Rozsdás-kútból kortyolgató nagyobb térképen való megjelenítése: klikk ide!

01. Indulás felfelé a sípályán. Nem olyan könnyű, mint elsőre látszik. Sok a gödör, hupli. A pálya meredeksége felfelé nézve jobbról balra nehezedik.

02-03. A sípálya tetején balra indulunk az aszfaltúton, követjük a piros jelzést Bully településen keresztül az erdőbe vezető földútig.

04. Emelkedős földút, az elágazásnál balra tartunk.

05. Földúton haladunk tovább, majd ismét egy elágazás. Ottjártunkkor nem volt jelzés sehol. Jobbra indulunk tovább.

06. A rövid, de durva emelkedőn feltekerve meglátjuk a piros jelzést egy balra eső fán, tehát jó úton haladunk.

07. Meredek, tolós rész az elején, kétfelé ágazó úttal, melyek 50 méter után újból összeérnek. A két útszakasz találkozása után tekerhető emelkedő a két megye határáig, a hegy legmagasabb pontjáig.

08. Nagyköves, földes jeltős szakasz, a nagy rétig ereszkedünk, ahol balra kanyarodunk a fenyvesek közé. Ám mielőtt még leérnénk, egy érdekes, zöldsziklás szakasz is vár ránk. (a nagy rétnél tovább haladhatunk a piros jelzésen: Bringával a háton)

09. Fenyvesek és patakok mentén száguldunk lefelé és az út végén balra megtaláljuk a Rozsdás-kutat.

10.A kiskút után balra fel. Visszatérés Mistriky-be, alig észrevehető, enyhe emelkedős úton.

11.Aszfaltútra érkezünk, ezen maradva visszaérkezünk a sípálya aljára, kiindulópontunkhoz.

Zöld sziklák

A túra amúgy is jó volt, de ami még kényelmesebbé tette:

Könnyű, jól irányítható és durván jól kinéző összteleszkópos és fullcarbon bringák:
Kellys Raptor carbon kerékpár
Kellys Oxam össztelós kerékpár

Egy stabil kerékpárszállító az alacsonyabb fogyasztásért és kisebb menetzajért:
Thule HangOn 972 vonóhorogra akasztható kerékpártartó

Kényelmes és mindennel felszerelt szállás az útvonalaink közvetlen közelében:
Patty apartman

Összesítés

A Rozsdás-kútból kortyolgató hossza 10 km, az útvonal szintemelkedése 514 méter, szintideje 2 óra, nehézsége közepes (néhol nehéz). Az útvonal Szlovákia területén található.

Olvass többet: donovaly, túraútvonal, kellys, kerékpártúra