Menü

sportág: KERÉKPÁR    táv: 31 km    szintemelkedés: 1050 m    szintidő: 4 óra     nehézség: Közepes (Néhol nehéz)

Monti túra Ljubljana és Medvode erdőiben

Ez egy nagyon kellemes és változatos mountainbike túra Medvode és Škofja Loka között. A felfelék jó nehezek, cserébe a lefelék viszont izgalommal kecsegtetnek. A túrának két csúcspontja van: az egyik a panorámás Szt. Jakob hegy, a másik az erdős Gontarska Planina. A legtöbb időt az árnyas erdők berkeiben töltöd, ahonnan néha-néha kilátni a Ljubljana medencére és a környező hegyekre.

Úton felfelé Govejek irányába
Úton felfelé Govejek irányába (fotó: (c) www.slotrips.si)

Kiinduló pont:
A túra eleje és vége Preska, Medvodéhez közel eső település. A Ljubljanából Medvodébe vezető úton, Medvode előtt egy lámpás kereszteződésnél fordulj balra, menj át a vasúton és fordulj egyből jobbra. A következő kereszteződésnél ismét balra, majd folytasd az utat, amíg el nem érsz a Preska általános iskoláig, itt parkolj le.

Útvonal:
A preskai általános iskola mögötti aszfalt úton indulj el felfelé, miközben elhaladsz egy kápolna mellett az aszfalt út hamarosan véget ér. Tekerj tovább egy földúton délnyugati irányban. Figyelj, hogy nehogy Žlebe vagy Studenčnice irányába menj, gurulj egyenesen a Mamovec gazdaság felé. Az út folyamatosan emelkedik és elhagyva a Mamovec farmot nemsokára a Tehovec faluhoz érkezel. Itt tőled balra észre fogsz venni egy jelzést a Szt. Jakob hegy irányába. A földútról fordulj balra egy ösvényre, amely a Szt. Jakob panorámás csúcsára kanyarog. Innen fordulj vissza a Tehovec falu felé és ahogy elhagyod a települést, fordulj élesen balra egy földútra. Egy kivételesen szép úton tekerhetsz itt végig a Ločnica völgyig. Amikor eléred az aszfalt utat fordulj jobbra. Gurulj az aszfalt úton kb. 1 km-t, majd fordulj jobbra egy emelkedő földútra, ahol tekerj tovább Osolnik irányába. Kövesd ezt az utat egy éles jobb kanyarig (kb. 600 m szintemelkedés után), ahol balra fordulsz egy kisebb erdész útra dél felé. Kb. 700 m múlva fordulj balra a kereszteződésnél, gurulj egy kicsit lefelé, majd tekerj tovább a Govejek hüttéhez.

A singletrack innen veszi kezdetét. Kövesd az ösvényt a Govejek hütte feletti kereszt irányába és tarts balra a jelzett úton Gontarska Planina felé. Egy enyhe emelkedő után eléred a Gontarska Planina alatti hágót, itt fordulj jobbra a lejtő felé, majd 50 m szint után feljutsz a Gontarska Planinára, amely a túránk legmagasabb pontja. Egy pompás singletrack lejtő következik most az Osolnik hegy aljáig, ahol egy 5 ágú kereszteződéshez érkezel. Innen egy rövidebb földutas emelkedő veszi kezdetét a Rožnik gazdaságig, amely innentől csak lefelé halad tovább. Egy bő km-nyi lejtőzés után fordulj élesen balra egy jól látszódó földutas kereszteződésnél, majd egy km-rel később kanyarodj jobbra egy újabb erdészútra. Bringázz a gerinc mentén ameddig el nem éred a panorámás mezőt, ahonnan ismét singletrack kezdődik. Először tekerj el az erdő széléig, ahonnan jó rálátás nyílik Škofja Loka-ra. Ez az impozáns erdős rész tele van áfonya bokrokkal, ha jókor jössz, még szüretelhetsz is. Továbbtekerve az úton tarts mindig jobbra és lassan elérsz egy aszfalt útig, amely a Pungert faluba vezet. Itt fordulj jobbra és érkezz vissza az aszfalt úton bringázva a kiinduló pontra.

Panorámás mező
Panorámás mező (fotó: (c) www.slotrips.si)

Legmagasabb pont:
Szt. Jakob: 807 m
Gontarska planina: 906 m

A túra hossza időben és távban:
Preska - Sv. Jakob: 1 óra (6.5 km)
Sv. Jakob - Osolnik: 2 óra (12 km)
Osolnik - Pungert - Preska: 45 perc (12.5 km)
Összesen: 4 óra, 31 km

Az ösvény típusa:
20% aszfalt (7 km)
40% földút (12 km)
40% singletrail/erdészút (12 km)

Szintrajz
(szintrajz forrás: (c) www.slotrips.si)

Kerékpározás közben saját testi épségéért minden bringás maga felel! Esetleges sérülésért, balesetért felelősséget nem vállalunk.

Bővebb információ:

Logó

A túraleírás és a képek a www.slotrips.si jóvoltából állnak rendelkezésünkre.

Összesítés

A Monti túra Ljubljana és Medvode erdőiben hossza 31 km, az útvonal szintemelkedése 1050 méter, szintideje 4 óra, nehézsége közepes (néhol nehéz). Az útvonal Szlovénia területén található.

Olvass többet: túraútvonal, kerékpártúra, szlovénia