Menü

sportág: KERÉKPÁR    táv: 47 km    szintemelkedés: 1300 m    szintidő: 5,5 óra     nehézség: Közepes (Néhol nehéz)

Monti túra a Polovnik hegyen

A vad és meredek Polovnik gerinc Bovec és Kobarid között húzódik. Ezen a gerincen átkelni különleges csemege minden kalandot kedvelő gyalogtúrázónak. Habár a meredek emelkedők nem a kerékpárosok számára vannak kitalálva, remek montis ösvények találhatóak a hegyoldalban, amelyek mind fizikailag, mind technikailag kihívást jelentenek. Akár Bovecet vagy Kobaridot is választhatod kiinduló pontként, tekerj fel a Zaprikraj alpesi mezőig, és keresztezd a meredek hegyoldalt Golobar irányába. A lejtőzés Bovec felé jó technikás, minden tapasztalt montis élvezni fogja a terepet!

Zaprikraj alpesi mező
Zaprikraj alpesi mező (fotó: (c) www.slotrips.si)

Kiinduló pont:
Bovec vagy Kobarid. Az alábbi leírás Bovecből indul.

Útvonal:
Bovec központjából indulj el egyenesen déli irányban, Stari Kovač inn és az Alp hotel között. Hamarosan keresztezed a főutat, ezután folytasd az utat egyenesen egy mezőn át, amely egy pici sportrepülőtértől jobbra esik. Kövesd a B1-es gyalogösvényt, majd a reptér után fordulj jobbra, ezután 500 m után élesen balra. Az út egyenesen emelkedik a Soča folyó felé, ahol egy aszfaltútra ér. Menj át a hídon és haladj tovább Čezsoča falu felé. Tarts jobbra, majd folytasd az utat tovább ezen az alacsony forgalmú úton a folyó bal partján.

Ez a kis aszfalt út vezet egészen a faluig, majd egy földútban folytatódik tovább. Maradj továbbra is a Soča bal partján, a Polovnik gerinc alatt. Haladj tovább ezen az úton a Trnovo ob Soči falu előtti kereszteződésig, ahol kanyarodj balra (jobbra a falu található). Innen egy hosszabb és meredekebb kaptatón kell feltekerned egészen Magozd faluig, ezután egy kicsit fellélegezhetsz. Itt ismét rátérsz egy aszfalt útra, Jezerca falu felé, aztán tovább Drežniške Ravne irányába, ahol már figyeld a táblákat a Zaprikraj alpesi mezőhöz. A föld út cikk-cakkban, hajtű kanyarokkal halad felfelé, miközben a Krn hegy meredek sziklafalainak bámulatos panorámája kísér az emelkedés közben.

Az út a Zaprikraj mezőn szekérútban folytatódik. Az út ezen a kiszélesedett mezőn át halad, bal oldalán a Polovnik gerinc, jobb oldalán a Krn csoport. eléred az I. világháborús szabadtéri múzeumot, ami az itteni, Soča fronton dúló heves harcok emlékét őrzi. A múzeum területén lőállás romok, sziklába vájt üregek és háborús maradványok is fellelhetőek. A múzeumot elhagyva a Predolina mezőhöz érsz, ami után tarts jobbra, kövesd a 'Walk of peace" túraösvény piros-fekete jelzését. Ez az érdekes és keskeny ösvény egy meredek szakaszhoz ér, ezután több alkalommal le is kell szállnod a bringáról. Hamarosan egy elhagyatott háznál útelágazáshoz érkezel, ahol jobbra tekersz tovább és az út meredeken emelkedni kezd. Előfordulhat, hogy az út olyan meredek, hogy nem tudod kitekerni, ezért a bringát tolva 150 m-es szintet kell ledolgoznod.

A fáradtságot mindenképp megéri, amikor a Čez Utro hágóhoz érkezel, a túra legélvezetesebb szakasza kezdődik itt. Először átbringázol a panorámás Golobar alpesi mezőn, aztán az út az erdőben folytatódik tovább. Nagyszerűen kanyargó és kezdetben kellemes lejtésű lejtő kárpótol a hosszú mászásért, amely később meredekebbé és szűkebbé válik. A meredek hajtűkanyarokat nyeregben maradva csak a profik tudják kivitelezni. A lejtő alján a földút kiszélesedik és tovább lejt a Soča völgye felé. Az izzasztó túra után a folyó egyes szakaszain természetes medencék jéghideg merülésre csábítanak.

Innen továbbhaladsz a Soča bal partján egészen a Jablenca falucskáig, ahol eléred az aszfalt utat. Ezután jobbra fordulsz egy olyan ösvényre, amely átvezet a Soča fölötti gyalogos hídon. A híd után egyből fordulj balra, ekkor a Koritnica és a Soča összefolyásához érsz. Menj keresztül a kempingen, majd folytasd az utat jobbra az aszfalt úton. A dombocska tetején a B5-ös jelzést követve tekerj jobbra a földúton. Az út először egy erdőn megy keresztül, aztán egy mezőn a Svinjak hegyre való kilátással egyenesen visz tovább Bovecbe.

Amennyiben gyalogos túrázóval találkozol az ösvények bármelyikén, engedd el őket és egy udvarias köszöntéssel üdvözöld őket, így mindenkinek jobb napja lesz! :)

Golobar alpesi mező
Golobar alpesi mező (fotó: (c) www.slotrips.si)

Legmagasabb pont:
Čez Utro nyereg: kb. 1305 m

A túra hossza időben és távban:
Bovec - Drežniške ravne - Zaprikraj alpesi mező: 3.15 óra (31 km)
Zaprikraj alpesi mező - Golobar alpesi mező - Bovec: 2.15 óra (16 km)
Összesen: 5.5 óra, 47 km

Az ösvény típusa:
27% aszfalt (12.5 km)
41% földút (19.5 km)
32% singletrail (15 km)

Szintrajz
(szintrajz forrás: (c) www.slotrips.si)

Kerékpározás közben saját testi épségéért minden bringás maga felel! Esetleges sérülésért, balesetért felelősséget nem vállalunk.

Bővebb információ:

Logó

A túraleírás és a képek a www.slotrips.si jóvoltából állnak rendelkezésünkre.

Összesítés

A Monti túra a Polovnik hegyen hossza 47 km, az útvonal szintemelkedése 1300 méter, szintideje 5,5 óra, nehézsége közepes (néhol nehéz). Az útvonal Szlovénia területén található.