Hideghegy

A Hideghegy hossza 61 Km. Az útvonal szintemelkedése 1237 m, szintideje 5 Óra, nehézsége Közepes. Az útvonal Magyarország területén található.

Egyik kézenfekvő - jelentős részben aszfalton és murvás úton jól járható Zebegény-Hideghegy útvonal. Sáros időben remek túrázási vagy edzési lehetőség. Visszafelé egy-egy szakaszon bemerészkedtünk az erdőbe, így lejöttünk az Inóci vágáson, majd a végén a kövesmezői parkolótól Zebegényig próbáltuk ki mit bír a bringa a sárban.

Zebegény-Hideghegy kerékpártúra

Zebegény-Hideghegy Útvonalleírás

Zebegény - Nagymaros - Kismaros - Hideghegy - Kóspallag - Törökmező -Kövesmezei parkoló - Zebegény

1. Zebegény főtér. Indulás a Nagymaros felé a "Beatrix királynő" kerékpárúton.

2. Nagymarosi Duna parton végigbringázni mindig öröm, hiszen gyönyörű a látvány.

3. Kismaroson letérünk a kerékpárútról balra, és Királyrét felé vesszük az irányt párhuzamosan haladva a kisvasúttal. Szokolya majd Királyrét következik, ahol az elágazásnál balra kell menni a "Fáradt Vándor étterem" mellett Hideghegy felé.

4. Elhagyva Királyrétet még továbbra is aszfalton haladunk a "Vasfazék" völgyben a "Kis-vasfazéki" parkolóig. Itt véget ér az aszfalt de továbbra is jó minőségű murvás úton haladunk tovább. Kellemesen emelkedő szerpentinen megyünk fölfelé, előbb egy kőbánya mellett, majd mikor már elfogyna a „szufla” megpihenhetünk magas-taxi pihenőnél.

5. Magas-Taxtól egy ugrás a Nagy-hideghegyi turistaház, ahol ehetünk, ihatunk kedvünkre és készülhetünk arra a pillanatra, melyért érdemes ide feltekerni, mert ezután irány az "Inóci vágás" (mi egymás közt „Barna Feri lejtőnek” nevezzük az ott lévő Barna Ferenc emlékműből következően). Teljesen amatőröknek nem ajánlom, itt nem lehet lassan lemenni, lassan csak elesni lehet, mert a köveken és vízmosások vájta gödrökön csak lendülettel lehet áthajtani. A lényeg, hogy Hideghegyről lefelé a harmadik kanyar után, jobbra (fölfelé) kell letérni és a "kék" jelzésen cca.: 2km "le - föl" út után jön ez a kellemes lejtő. Aki nem vállalja ezt, az visszafelé is Királyrét felé menjen. Itt megjegyzem, hogy Királyrét és Szokolya között van egy aszfalt út, ami elvezet Kóspallagra. Tehát egy nagyobb bringás csapat ketté is válhat, és Kóspallagon találkozhat.

6. A lejtő gyakorlatilag a Kisinoci Turistaháznál végződik. Innen újra aszfalt Kóspallagon keresztül, az elágazásnál mindig balra Nagymaros felé.

7. Ezen a ponton letérünk a főútról Törökmező irányába egy erdei aszfalt útra, és jó pár kilométer megtétele után a Nagymaros fölött lévő köves mezői parkolóhoz.

8. Szép kilátás tárul itt elénk a Dunakanyarra. Érdemes kicsit körülnézni, majd a panorámával szemközti turistaúton a kőkereszt mellett elindulva, vérmérséklettől függő tempóban gurulhatunk le Zebegénybe.

Megjegyzés: Barna Ferenc ezen a lejtőn lelte halálát síelés közben, az ő emlékére állították az emlékművet. Figyelmeztetés ez nekünk bringásoknak is, hogy bártan, de óvatosan, mikor ezen a szakaszon haladunk.

Fotógalériához klikk a képekre!
Zebegény Nagymaros felöli faluszéle.
Visegrádi oldal Nagymaros felöl.
Kismaros - Kisvasút végállomás
Kismaros faluszéle.
Lassan felfelé...
Félúton...
Hideghegyi túristaház
Kövesmezői parkoló
Fotógalériához klikk a képekre!