Háromhatáron át (Ausztria, Grad-i vár, Rábavidék) - Kerékpártúra Túra

A Háromhatáron át (Ausztria, Grad-i vár, Rábavidék) - Kerékpártúra Túra hossza 67 Km. Az útvonal szintemelkedése 160 m, szintideje 5 Óra, nehézsége Nehéz. Az útvonal Magyarország területén található.

A túra kerettörténete: Kollégámmal ketten elutaztunk kerékpártúrát gyártani Szentgotthárdra, megszálltunk a kerékpárosok által is kedvelt  Lipa Hotel ben és Siklér Imre túravezető triatlonista segítségét kértük az útvonalak összeállításában. A nehéz túra elképzelésünkre több javaslat is született különböző hosszúságban (egészen 120 km-ig), végül a három határt érintő, 70 km-es, hosszú emelkedős részekkel tarkított útvonal mellett döntöttünk. Kontrollszemély (értsd: ritkán bringázó, de motivált amatőr) kollégám az előző napi összesen 120 km tekerés után kihagyta azt a túrát.

Kerékpártúra három határon át

Hosszan tartó emelkedő szakaszokkal tartkított útvonal, gyönyörű, változatos tájakon és három határon (Osztrák, Szlovén, Magyar) keresztül haladó túraút várnézéssel. Három ország, három különböző környezet.

01 - Szentgotthárdot egyből az osztrák határ felé hagyjuk el a Hunyadi János úton, át a vasúti síneken a temető mellett, majd az otthagyott határőrbódéról, meg az osztrák helységnevekből tudni fogjuk, hogy áthaladtunk a határon.

Galériához klikk a képre!

02 - Mogersdorf felé, vagyis balra indulunk az úton. Nyugodtan az úton, ez ugyanis már Ausztria, nem fognak sem letolni, sem ledudálni az útról, de általában van ún szervíz út is az itteni utak mellett. Az 57-es útig letérés nélkül haladunk: Mogersdorf, Weichselbaum, Rax.

03 - Jennersdorfba érve az első körforgalomnál a 3. kijáraton, vagyis az 57-es úton tekerünk tovább.

04 - Újabb körforgalom, tovább 57-es úton

05 - Jennersdorfot elhagyva át kell térnünk az 58-as jelzősű útra, ami elvisz egészen az Osztrák - Szlovén határig, de közben átmegyünk Windisch Minihof, Minihof Liebau és Tauka helységeken.

Galériához klikk a képre!

06 - Tauka után váltsunk hegymenetbe, a határ magasan van.

07 - Szlovéniában első élményünk egy élvezetes ereszkedés lesz szűk egy kilométeren. Fékezzünk időben, az első balra lehetőségnél kanyarodni fogunk majd újra felfelé caplatni.

08 - A 721-es jelzésű úton Kuzma-ig tekerünk, ami utunk csomópontja is lesz egyben. Kuzmaítól Grad fele tartunk a 716-os úton. Nagyjából 4 km múlva érjük el Kuzma-tól Grad-ot.

Galériához klikk a képre!

09 - Grad vége felé egy kishíd után balra fordulunk és megkezdjük az emelkedést a Grad-i vár irányába. Ennél a kereszteződésnél a szlovének hanyagságát is megfigyelhetjük, nevezetesen Ausztriát épp az ellenkező irányba mutatja, mint amerre az van. Ne hagyjuk magunkat megtéveszteni!

10 - Körülbelül másfél kilométer emelkedő után elérünk egy kereszteződéshez, amin balra fordulva eljutunk a Grad-i várhoz. Érdemes eltölteni itt egy kis időt a kastély 365 szobájában kóborolva.

11 - Jöhet az élvezet, ereszkedés vissza Grad alsó részére, vissza Kuzma-ba.

12 - Kuzma-ban a már ismert kereszteződésnél jobbra fordulunk a 721-es útra, 300 méterrel később balra és vadregényes, meseszerű tájakon tekerünk a magyar határ felé Matjasevci-n keresztül. Ezen a szakaszon elbizonytalanodik az ember, hogy az osztrák, a szlovén, vagy a magyar vidék-e a szebb.

Galériához klikk a képre!

13 - Nagyjából 6 km tekerés után újra a 721-es útra csatlakozunk, ezen balra fordulunk figyeljük a Madzarska útjelzést és nemsokára elérjük a határt.

14 - Határátlépést követően ereszkedünk Felsőszölnökre, elhaladunk a Julianna panzió mellett, Békaváros, Alsószölnök, Rábatótfalu, Szentgotthárd végállomás. Persze ez a szakasz is eltart 16-17 km-en keresztül, de az élmény leírhatatlan, érdemes személyesen megismerni a Rábavidéknek ezt a rövid szakaszát.

Szállásként a Hotel Lipa*** Szentgotthárdot választottuk, két éjszakára két főre reggelivel 30 800 Ft-ba kerül.

Túravezetőnk Siklér Imre triatlonista, a környező kerékpáros lehetőségek szakértője volt. (Mobil: +36 30 747 3189)

Utazás: autóval az M7esen, majd a 8as úton haladtunk, egy tank benzinnel bőven megtettük az utat (egy út 265 km). Vonattal 4 és fél - 6 óra az út, legalább egy átszállással, viszont a hangtalan Siemens vonat nagyon közel tesz le a hotelhez.