Kellys Eraser 90 27'5"

2015/04/16
Hirdetés
Felszereltség
Váz Villa Fully, karbon tapered (1-1/8" - 1,5") fejcső Váz rugóstag: 155-180 mm Lock-out: Van,  12 mm tengely ROCK SHOX Pike RC Külső csillapítás állítási opció Lock-out: van  Villa rugóút: 160 mm 15 mm tengely     Fék Váltó Sram Guide hidraulikus tárcsafék 180mm- 180 mm rotor Sram X1 - 11     Hajtómű Kormány Sram X1 szélesség: 720mm felett Szubjektív vélemények
Vertich Tomi
Endurozásra eszméletlen jó élményt nyújt. A rúgó út több mint elég. Egy negatívuma van az pedig a nyeregcső (KS Lev Integra) ami néha lent ragad. Mindenkinek ajánlom aki szeret csapatni lefelé.
Paraferee
Bár a tesztre megkapott bringa nem a méretem volt, így is jól érezhető volt, hogy felfele is lehet vele haladni - bár nagy rugóútú kerékpár, lehet vele tekerni. Lefele pedig isteni játék. A gigantikusan széles kormányokat még az én széles vállaimmal és hosszú kezeimmel is szokni kellett, de az is biztos, hogy semmi nem csavarja ki a kezeimből. Véleményem szerint AM, vagy könnyed ENDURO tekerésekre ideális választás. UPDATE - 2017.08.01. Egy hosszútávú teszt lehetőségével mélyebb benyomásokat szerezhettem az ERASER-ről. Egy többnapos és egy normál enduro verseny, valamint számos funride és bikeparkozás alatt csak megerősödött bennem a korábbiakban leírt pozitív jellemzés.
Az Eraser geometriája és súlya nagyon játékossá és jól tekerhetővé teszi a kerékpárt. Csak a saját kondícióm szabott határt a felfelék leküzdésében, miközben lefele minden éles kanyart, minden ugrást szinte követelte alattam a paripa. Hiába minden félelmem a könnyű karbon váz strapabírásával szemben, az Eraser váz mindent kibírt a 100 kilós jeti testem alatt... Egyedül a hajtókarrögzítő csavar tört el a vége fele az egyik ugrásom után, de félórás szervizeléssel máris ismét menetkész volt!
Ekkora tömeg esetében az ilyen bringáknál igencsak kényes pont a fék, illetve azok fékhatása. A négynapos enduro versenyen nem egy szakasz tartogatott negyed óránál hosszabb lejtőzést, de a bikeparkokban is átlag 20-25% meredekségű nyomvonalak vártak. A Guide fékek és a 180mm-es tárcsák küzdöttek a feladattal, és igazán mindösszesen egy nap volt csak, Szlovéniában, amikor túl léptem a határt... Ekkora testhez előre egy 203 mm-es tárcsa már elkelne, de amúgy a fék elfogadhatóan dolgozott!
A rugózásra sem lehet panaszom, mi több, a Trans Julius első két szakaszát rövidített rugóúttal nyomtam le, mert annyira jól mozgott, hogy fel sem tűnt a 40 mm hiánya :) Hátul lehetne kicsit finomabb a mozgás, néha, főként a kisebb köves szakaszokon kevésnek érződött a rugóút... 
Két alkatrészt emelnék még ki a végén, melyek nagyon a szívemhez nőttek: az egyikkel nagyon sokáig szoktuk egymást, mire "barátok" lettünk, de ma már egyszerűen flusztrálóan hiányzik, ha nem az van a kezemben: a 820 mm széles kormány. Brutál nagy, szinte seprűnyél hosszú, ami igényel némi hozzászokást... A nagy méret jutalma a finom irányíthatóság valamint a stabil kormányfogás - egyszerűen nincs kő ami kitépje a markodból. A másik alkatrész pedig a kerekek. A DT E1700 Spline 2 kerekei szinte ellenállás nélkül forognak, és amit alattam kaptak, attól egy egyszerűbb felni rég kuka lett volna, de ezek nyikkanás nélkül bírták végig!
Egy apró tervezési hibát tudok felhozni, melyre felfigyeltem: sajnos számomra érhetetlen okokból kifolyólag a forgáspontok műanyag perselyezést kaptak, amik ilyen jellegű igénybevételnél igen nagy terhelésnek vannak kitéve és könnyen elkophatnak. De ne feledjük, hogy ez az első ilyen kategóriájú modell a gyártótól, így biztosra veszem, hogy a következő modellek még jobbak lesznek... nagyon kíváncsian várom a következő tesztet. 
Az Erasert mindenkinek, aki egy vadmacskát, egy játékos paripát keres, csak ajánlani tudom...


 
Kimura
Egy fantasztikusan jó élménybringa. Felfelé a nagyobb gumik miatt kicsit lomha egy xc bringához képest, de kategóriájában eddig ez volt a legjobb mászóképességgel rendelkező bringa amin ültem. Az 1szer11-es rendszerrel a tesztkörön bárhol el tudtam vele közlekedni, felfelé is. Egységes szép design, karbon váz, remek alkatrészek. Egyedül az ára borsos kicsit, de ha egyetlen bringának akarod, amit nem cserélsz le másfél év múlva, akkor mindenképpen megéri. Úgy vagyok ezzel, mint a Trek Fuel Ex-el, vagy a GT Sensorral hogy, ha csak egy bringám lenne, akkor ezt választanám. 
Simoon
Nagyon magas, de enduronál ez nem hiba. Váltókarokat nem tudom megszokni, lefelé és felfelé is nyomni kell, ami erősen szokatlan. A nyeregcső időnként elfelejt visszajönni - ezt menet közben pici játékkal lehet orvosolni, de bosszantó. A hátsó rugóstag kifejezetten merevvé is állítható menet közben, ami enduronál szokatlan, de átlagos amatőr felhasználó számára mindenképp előny.

 

 
Teszteltük: Klikk ide!
Hirdetés