Menü

2010.06.23.     Hozzászólás 2

Villamos bringával Tihanyba

Edzésben lévő kollega komolyan ideges lett, mert puhány testem könnyedén hagyta le őt a komolyabb emelkedőkön is...


Még a Balaton Bike Fest ideje alatt volt szerencsénk tüzetesebben kipróbálni a Gepida elektromos pedálrásegítéses kerékpárját. A gépátvétel a különböző formájú, technikai adottságú elektromos kerékpároktól nyüzsgő parkolóban volt. Már itt is lehetősége volt mindenkinek tesztelni a bringákat, ám mi egy hosszabb útra is megkaphattuk a Pedelecet.

 

 

Mit is tud a Gepida Pedelec 900?

Az elektromos rásegítésű bicikli lényege, hogy megkönnyíti nekünk a pedáltekerést. Nem megy magától, de egy hegyes-völgyes tájon felfelé is olyan könnyű tekerni, mint sík terepen. Extra felkészültség nem kell a használatához, maximum annyi, hogy fogd a parókád, le ne repüljön! Kinézetre ugyanolyan, mint bármelyik másik birnga, amelyikre egy kisebb csomagot rögzítettek. A Pedeleccel ugyanúgy váltunk, tekerünk, mint egy hagyományos - jelen esetben agyváltós - kerékpárnál, csak sokkal kisebb erőt kell kifejtenünk az előrejutáshoz.

 

80817-P1080141.JPG
galériához klikk a képre!

 

A bringázás komfortját a következő eszközök szolgálják:

Az első villa és a nyeregcső rugózik, világítását agydinamó szolgálja ki, a városi kerekeket V-fékek bírják lassulásra, és Shimano agyváltóval könnyítették a motor munkáját. Bár azt írják, hogy súlya alig valamivel több, mint a motor és akkumulátor nélküli társaié, igyekezzünk nem emelgetni, mert nem könnyű (a pedelec felszerelés kb. plusz 6 kg)

 

Az első kilométerek még csak az ismerkedés jegyében suhantak el a kerekek alatt. Rásegítés erősségének szabályzója fel-le, váltogatás, összeszokás. Kicsit furcsa volt az ülés pozíció az utóbbi időben tesztelt montikhoz képest, de természetesen ez a bicikli más kategória, és a túrához nagyon kényelmes volt. 

 

80817-P1080142.JPG
galériához klikk a képre!

 

Menettulajdonságok

Az európai pedelec-szabványnak megfelelően a 25 km/h sebesség átlépése után a rásegítés leállt, és saját erőből kellett megmutatnom, hogy én vagyok az erősebb. Menet közben aztán ráéreztünk hogy nagyon gyors lábfordulatnál nem segíthet rá a bringa, csak a lassabb komótos tekerésnél. Ez az első komolyabb, tihanyi apátsághoz felvezető dombon tűnt ki igazán. Magas fordulaton, gyorsan pörgetve a lábamat nem éreztem semmilyen segítséget, sőt nagyon is leizzadtam. Viszont, mikor esélyt adtam a lassabb tekerésnek, úgy mindjárt beindultak a „rakéták”! Alacsony, nehezebben tekerhető fordulaton még az Apátsághoz vezető macskaköves nagyon meredek emelkedőn is sikerült feltekernem. Többször le-fel száguldoztam ezen a rövid szakaszon, hogy próbára tegyen a gépét, és megfelelő használat mellett mindannyiszor jól vizsgázott.

Az akkuk nagyjából 100 km-re vannak hitelesítve. Ezt 25 km tekerés után nem tudjuk sem cáfolni, sem megerősíteni, de azért az sejthető, hogy ez az érték az útviszonyoktól függően változhat. Egyébként egy átlagos túrához, vagy a napi használathoz jól hangzik ez a szám.

 

80817-P1080144.JPG
galériához klikk a képre!

 

 

A Gepida Pedelec visszaadja, vagy könnyebbé teszi a kerékpározás élményét a gyengébb fizikumú, vagy idős sportbarátoknak, de akár a városi közlekedést is dinamikusabbá teheti. Személy szerint inkább az idősebbek számára érezzük jó lehetőségnek, mint a városi fiatalságnak, de idővel úgyis látni fogjuk a trendet. Egyelőre az ára még komolyabb megfontolásra ösztönöz, ám idővel majdcsak mérséklődik ez is.

 

Bővebb infó: klikk ide!

 

A bringát a Gepida magyarországi forgalmazójától kaptuk kipróbálásra, köszönjük!

Olvass többet a témáról: pedelec, teszt

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • ricochet 2010.08.09.   13:06

    ricochet

    3 napig kb. 120km-en tezeteltem a villanybicajt. Lassú nyugodt tempónál és emelkedőknél nagyon jó. Sőt a legjobb azokban a helyzetekben amikor hirtelen kell elindúlni, stop táblák kereszteződések. Hátránya, hogy gyors dinamikus haladásra alkalmatlan, mert, ha gyorsan akar vele menni az ember annyra visszafogja a motor mintha behúzott fékekkel kellene tekerni. Mielőtt hosszabb útra indulna az ember érdemes az akku töltöttségi állapotát megnézni. Egyszer munkából hazafele este szakadó esőben lemerült akkuval kellett 10 km-t megtennem. Ezt az élményt az ellenségemnek sem kívánom. Szinte képtelenség így haladni ezzel a dög nehéz monstrummal.

    válasz erre...

  • Pepi 2010.06.24.   01:42

    Pepi

    Nekem is tetszettek a pedelec gépek a Balaton Bike Fest-en, bár nem mindegyik. A Gepida sem volt rossz (nekem kicsit erőtlennek tűnt), főleg egy Bionx géppel összehasonlítva, az még ráadásul vissza is tudja tölteni az energiát, ami nagyon hasznos lehet lejtőn lefelé, vagy fékezéskor! Volt még egy automata váltós pedelec, na az király volt, bár annak nem jegyeztem meg a nevét, mert állítólag nem kapható idehaza. Egyébként ez szerintem elég gáz, hogy a kiállított bringák többsége nem megvásárolható idehaza. :( Akkor minek hozták ki megmutatni? Azt mondták egyébként, hogy csak egyetlen olyan kerékpáros bolt van itthon, ahol többféle jellegű-márkájú pedelec bringa kapható, bár legalább ott ki is próbálhatóak állítólag, ami elég hasznosnak tűnt a Bikefesten. Ha már kiadnék ennyi pénzt, akkor nem árt kipróbálni pár ilyet!
    A szépségdíjat viszont a GoCycle nyerte meg nálam!

    válasz erre...