Menü

2016.05.26.     Hozzászólás 1

17 trekking kerékpár - 4 különböző ízlésű bringás

Az év legjobb trekking kerékpárjai csajozós sörözéshez, sportos túrákhoz, városi elegánskodáshoz, vagy nőcis programokhoz.


Suna fröccsteraszra járós, csajozós választottjai

Úgy gondolom, hogy ma már a városi közlekedés egyik legpraktikusabb eszköze a bringa nemcsak a fővárosban, hanem vidéken is. Személy szerint nehezen viselem a parkolási problémákat és a parkolási díjakat, plusz a kedvenc kiülős helyeimet sem lehet négy keréken megközelíteni. Ezzel a legutóbbival nincs is probléma, hiszen ki akarja, hogy a kedvenc kávéját, italát egy 20 éves gázolajos verda telenyomja korommal. Nemcsak a budapesti, hanem a vidéki nyári esték egyik velejáró, hogy e teraszok megtelnek a napközben kitikkadt fröccsre, sörre, limonádéra szomjazó tömegekkel. Fröccsre én is gyakran megszomjazom ebben az időszakban. A stílusos megérkezésünkhőz egy trendi trekking, városi bringa kellőképpen hozzájárulhat, hiszen ma már vagány színekben, stílusos váz kialakítással még a gyengébbik nem pillantásait is magára vonzza. Persze akkora sikere nem lesz, mint egy tűzpiros Ferrarinak, de tapasztalatból 10 másodperc hírnévhez mindenképpen elég esztergomi vendéglátóipari egységekben.

Tapasztalataimat több mint 10 éve tartó esztergomi és budapesti fröccsteraszok látogatásából szereztem, illetve a napi munkába járás során a lakóhelyem és a vasútállomás között ingázva. Jelenleg hat kerékpárom van országúti, mountainbike és trekking kategóriában, persze egy szóval sem mondtam, hogy ezeket napi szinten használom :)

« »

 

SiMoon sportos-suhanós kiszemeltjei

Egyszer megpróbáltam nyugodt tempóban, kényelmesen kerékpározni, de nem ment. Számomra a kerékpározásnak szerves része az erős menetszél és az elmosódó táj látványa, a terepviszonyoktól és útburkolattól független útvonalak, a dinamikus sebesség és a lefaragott menetidő. Ehhez az élményhez egy fürge kerékpárra van szükségem, amin előre dőlt testtartással hatékonyan tudok nagyobb sebességet elérni.

Azt szeretem, ha a kerékpáron minél kevesebb a felesleges alkatrész, de szükség esetén, egy-egy hosszabb túra alkalmával jól jöhet, ha felszerelhetem csomagtartóval, sárhányóval.

Az alábbi bringák közül bármelyiket el tudnám magamnak képzelni hétköznapi mindenesnek, vagy kisebb-nagyobb kerékpártúrák paripájaként.

« »

 

KisDzsoni városi elegánskodói és vadulói

Milyen bringa való a city-be? Jó kérdés, ami igen szubjektív ezért hát most a saját elveimet osztom meg veletek. 

A jó városi bringa alapismérveit kezdhetjük a törvényi háttérrel. Kell csengő, lámpa elöl-hátul, fék (kettő is, előre és hátulra!), borostyán színű „macskaszem” a kerekekre vagy fényvisszaverő csíkkal ellátott gumiköpeny (alias külső) Hasznos lehet felhasználástól függően csomagtartó, sárvédő.

Most jöjjön a szubjektív rész. A városi bringa elég tág fogalom, mert hát ugyanis minden fajta bringával lehet zúzni nemde? Mégis vannak jobbak és kevésbé jobbak. A saját prioritásaimból most kihagyom az – úgyis ellopják minek jót – elvet.

Ami viszont fontos: legyen gyors, könnyű. Minél könnyebb, gyorsabb a járgány annál kevésbé izzadsz le munkába menet. Legyen jól felszerelt. Persze otthon is „felpimpelhetjük” de még gyakorlott szerelők is meg tudnak izzadni egy sárvédő vagy egy csomagtartó felhelyezésétől. Legtöbben szerintem szívesen megkímélik magukat ettől.  Legyen minél kevésbé karbantartásigényes. Az előzőhöz tartozik, érthető okokból. Legutolsóként legyen kényelmes. Azért ez az utolsó mert mindenkinek más és más kényelmes fogalma, így ez egy nehéz kérdés, de szőrmentén azért meg lehet fogalmazni alapigazságokat.

A trekking, cross-trekking kerékpárok elsődleges felhasználási köre nem feltétlen a városi dzsungel, de tulajdonságai révén egy igen jó és populáris választás. A legtöbb ilyen kerékpár ugyanis kényelmes testhelyzetben tekerhető, (ráadásul változatos a kínálat etéren) sokszor szépen felszereltek és az eredetileg hepe-hupás szántókra, kisebb dombokra tervezett bringák tökéletesek a lengéscsillapító tesztpályára hasonlító magyar utakon.

A májusi eső áztatta Kopaszi-gáton tartott mustra alapján a választottaim:

« »

 

CicaBetty járgányai nőcis tekerésekhez

Nálam egészen összetett a kerékpárhasználat, ugyanis nekem a teljesítmény és a funkció ugyanolyan fontos. Számomra elengedhetetlen, hogy egy trekking kerékpár eléggé sportos legyen ahhoz, hogy a választás szabadságát megadja, ha terep és aszfalt között szeretnék választani, ugyanakkor legyen viszonylag könnyű és teherbíró, mivel a hétköznapokban sokszor előfordul, hogy nehezebb csomagokat fuvarozok rajta. Legyen gyors, dinamikus, a napi nyúzásokban ellenálló, jó kis cross trekking kerékpár.

Emellett imádom a feltűnő dizájnt, élénk színeket, ötletes és praktikus kiegészítőket, mint pl. integrált pumpa, előre felszerelt sárvédő és csomagtartó. A kerékpárokat hobbi célra és munkába járáshoz is használom, ezért mindenképp jó egy 2 in 1 megoldás! Saját trekking kerékpáromat is napi szinten nyúzom, szó szerint szakítom rajta az alumíniumot.

« »

Szólj hozzá!

Hozzászólás írásához csak add meg a becenevedet és találd el a kék sisakot!
Add ki magadból a gondolataidat bátran, de a stílusodért nem vállalunk felelősséget!
Az E-mail címed nem jelenik meg a hozzászolások között.


  • AdamK 2016.05.27.   12:51

    AdamK

    Nem rossz trekking össze állítás, de ha már Kross és Cube, akkor ott van az olcsóbb alternatív verzió, a Gepida. Nekem is egy Gepida Alboin 300 CRS szekerem van. Idén augusztusban lesz 3 éves, és fantasztikus egy járgány. Egyszer se hagyott cserben. Remek tekerni, jó a váltása, remek a lock-olható teleszkóp és bárhol elmegy. Aszfalt vagy terep, teljesen mindegy. A túráim többségét próbálom erdőben tekerni, és komolyan, élvezem vele a túrázást. Ha meg aszfalton nyomom, akkor rögzítem a teleszkópot és lehet vele száguldozni. Én csak ezt hiányoltam a felsorolásból! :)

    válasz erre...