Top 5 Eurobike 2016- az első lista

Top 5 Eurobike 2016- az első lista

Benecz Ferenc
Benecz Ferenc
2016/09/06
5 termék, ami megfogott...
Hirdetés

#1 A világ legkisebb „lakatja”

Évről-évre mindig rengeteg új ötletet látunk bringánk védelmére. Van már olyan, ami az okostelefonunkkal kommunikál, van mely egyszerűen elpusztíthatatlan, és van ami életképtelen… és most itt a világ legkisebbje.

Az ott, a tenyeremben, egy lakat Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Az ott, a tenyeremben, egy lakat
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu


A Hexlox annyira kicsi, hogy a péklapátméretű jeti mancsomban alig lehet észrevenni. Tulajdonképpen ez nem is igazi lakat, mert „csak” a kerékpár egyes alkatrészeire vigyáz észrevétlenül. Az ötlet egyszerű: ahhoz, hogy a nyeregcsöved és vele a nyerged, valamint a kerekeid ne lopják el, nem feltétlen lezárni kell azokat. Elég, ha a kiszerelésüket akadályozzuk meg. A Hexlox a belsőnyílású csavarfejekbe (imbusz) egy mágnesesen rögzülő, a teljes nyílást kitöltő alkatrész – ezáltal illetéktelenek nem tudják használni az imbuszkulcsot és nem tudják kivenni az adott alkatrészt! A „zár” kivételéhez egy egyedi, miniatűr kulcsra van szükséged, ami szintén elég pirinyó ahhoz, hogy súlytalan magaddal hord. Minden zárhoz számozott kulcs illetve egy 3 számjegyű kód jár. A gyár többfajta kulcsot gyárt amit véletlenszerűen dobnak piacra, biztosítva, hogy ugyanazzal a kulccsal ne lehessen mindet kinyitni. 

És hogy mennyire működő képes? Mivel láthatatlan, így a bringát valószínűleg így is úgy is trombitának fogják nézni… meg a méretéből eredően kíváncsiak lennénk, hányan hány darabot hagynak el az első pár próbálkozás során... 

Ui: Azért pár percet eltöltöttünk mire képesek voltunk kinyitni a minizárat. Többféle csomag közül lehet válogatni, mely több kulcsot illetve lakatot is tartalmaz, ennek ellenére gyanítom, hogy 1 nap alatt az összes minikulcsot elhagynám...:(

#2 Retro feeling, modern tartalom

A kaliforniai cég, a Marin már régóta az egyik kedvenc márkám. Lazaságuk, stílusuk, bringáik kialakítása közel áll hozzám. Ráadásul az idei standjuk egyik oldalát bárpultnak rendezték be, melynek hátfalát körülbelül 4 méter magasan saját „márkás” sörrel rakták ki. Erre muszáj volt inni…

Retro stílus, modern tartalom Forrás: Marin
Retro stílus, modern tartalom
Kép forrása: Marin


Az új össztelós fenevadjukat már a MediaDays során is nehezen adtam vissza, de most egy teljesen más jellegű bringa előtt fagytam le. Fátyolos tekintetem hosszasan próbált betelni a Pine Mountain modellel. Ez tulajdonképpen az a bringa, amit anno, a mountain bike őskorában, megpróbáltam összerakni – csak akkor több dolog is hiányzott hozzá. 27,5×2,9” gumik (komfortnövelő tényező az extra ballonos külső), cromoly váz (rugalmas és erős, szinte elpusztíthatatlan), tárcsafék (hisz kell a fékerő minden körülmény között) és 1×10 sebesség (minek első váltó, csak a gond lenne a keresztbe váltással). Kell ennél több egy átlagos ösvényre? Letisztult paripa, minimális szerviz igénnyel…

#3 Okosan optimalizált tárcsafék

A Eurobike díjazottai között figyeltem fel a Magura új tárcsafékjére, mely nem technikai újításaival fogott meg, mint inkább a tervezés mögötti logikus gondolkodással.

Több fékerő ott, ahol szükség van rá Forrás: Eurobike
Több fékerő ott, ahol szükség van rá
Kép forrása: Eurobike


Adva vannak a könnyű tárcsafékek, melyek fékereje extrémebb felhasználások során azért legtöbbször alul maradnak, és vannak a keményebb felhasználásra tervezettek, melyek ugyan nagy fékerővel bírnak, de súlyuk nagyobb. Éppen ezért egy all mountain vagy trail felhasználásra szánt bringán eddig kompromisszumot kellett kötni – vagy könnyebb de gyengébb, vagy erősebb de nehezebb fékeket választottunk. Az MT Trail Carbon fék ötvözi a két szélsőséget: elöl egy 4 dugattyús féktest (MT7 modell), míg hátul egy 2 dugattyús (MT8 modell) dolgozik. Hisz amúgy is elöl van nagy fékerőre szükségünk (oda került a 4 dugattyú), hátul pedig elég a kevesebb fékerő.

#4 Pillekönnyű topánka

Korábban sosem értettem, miért jó, ha a ruházatunk súlyán faragnak a cégek, míg egyszer le nem mértem mekkora súlyt is „cipelek” magamon egy tekerés során (cipő, zokni, nadrág, mez, kesztyű, sisak, szemüveg, hátizsák, pik-pak összejön a kiló, főleg XXL méretben). Hamar értelmet kapott 50-100-200 gramm mínusz itt-ott… ezért mostanság előszeretettel figyelem az ezen a területen látható újításokat is.

Ez éppen csak több a semminél Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Ez éppen csak több a semminél
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu


Így akadt meg a szemem a főként sisakjairól híres és közismert gyártó, a Giro standján egy mérlegre helyezett cipőn. Pontosabban annak kijelzőjén, ami 140 grammot mutatott! Ennyi ugyanis a jelenleg még prototípusként kiállított Factor Prolight modell fél párjának súlya! Ez kevesebb, mint 3 átlagos tojás… vagy egy közepes alma… szóval közel van a semmihez. Elméletileg szellőző anyagból készül. Ráadásul az új fejlesztésű Techlace-rendszert is megkapja – mely kombinálja a gumis cipőfűzőt a tépőzárral. Nem vagyok egy országútis arc, de ez a cipő… huhh.


#5 Kürt és reflektor gombnyomásra 

Hatalmas léptekkel hódítanak teret az e-bike-ok, és velük az e-bike-okra szánt kiegészítők is. De ezek legtöbbje csak név alapján ezen szegmensre tervezett termék, nem igazán használják ki az elektromos tulajdonságokat. A Supernova viszont mert tovább gondolkodni, és egy egyszerű ötlettel „kezünk alá” építi az elektromos kürt és a lámpánk reflektor kapcsolóját.

Fékkarba épített kürt- és reflektorgomb Forrás: Paraferee - Mozgásvilág.hu
Fékkarba épített kürt- és reflektorgomb
Kép forrása: Paraferee - Mozgásvilág.hu


A Taster tényleg csak két gomb, nem több. Eme két gomb nagyszerűsége az elhelyezés és kialakítás. A karbonból készül test nem csak erős és könnyű, de ellenáll az UV sugárzásnak. Kialakításuknak köszönhetően a fékkarrögzítő bilincs helyére szerelhető, ezáltal nagyon kényelmesen kézre áll. A vezetékek úgy lettek tervezve, hogy szerszámmentesen szerelhetők, és természetesen időjárásállók.


Hirdetés